ZUS rozliczyłrentę...

1. Data: 2009-03-25 19:27:56

Temat: ZUS rozliczyłrentę...
Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam rentę zredukowaną z tytułu przychodów z pracy o ileś-tam miesiacznie. nie
prxzekraczan 130 % średniej w przychodach.
Zaminiłem etat na dwie połówki. Jedna firma wysłąłą szybciej informacje do ZUS,
a panie na tej podstawi obliczyły, ze należy mi sie pełna renta czyli oddali mi
niedopłaconą kwotę (po potrąceniu podatku było to 4700 wraz z rentą za luty.
Zadzwoniłem, że ta kasa mi się nie nalezy, i szybko wszystko się wyjaśniło, bo
rozliczenie z drugiej firmy doszło. Miałem dostać drugą decyzję, więc grzecznie
czekałem. I dostałem ale...
System komputerowy zus uznał, że miałem wypłaconą całą rentę (bo mi do tej
całej uzupełnili pierwszą decyzja), a zatrm mam im wpłącić to, co nadebrałem,
czyli to, co mi oddali w pierwszej decyzji.
Wszystko byłoby ok, ale.... Ale ma oddać to, co mi wypłacili plus podatek,
który odprowadzili. Wychodzi na to, że mam dopłacić około tysiąca zł. Wiem, ze
to się rozliczy w PIT, ale chyba w następnym roku i tym sposobem będe
sponsorował Urząd skarbowy....
Panie w ZUS są bardzo miłe, ale ja ni ma tego tysiąca na sponsoring
skarbówki....
Co z tym zrobić ? Wczoraj minął miesiąc od doręczenie decyzji, kasę trzeba
wpłacic...

2. Data: 2009-03-25 20:18:27

Temat: Re: ZUS rozliczyłrentę...
Od: "M Spych" <s...@n...ok> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam rentę zredukowaną z tytułu
> Co z tym zrobić ? Wczoraj minął miesiąc od doręczenie decyzji, kasę trzeba
> wpłacic...

Tak na szybko, wysłać kopię tego co tu napisałeś do kierownika ZUS i US i
niech odkręcają :)

--
Maciek Spych
Privatnie tu mnie można:

Dofinansowanie zakupu sprzetu rehabilitacyjnego
Ośrodek Rehabilitacyjno Wypoczynkowy "Kamyczek"
zasiłek pielegnacyjny
nie tylko dla niewidomych czyli nowy czytak
Platforma schodowa