Za duzo protrombiny.. co robic?

1. Data: 2003-04-05 00:12:24

Temat: Za duzo protrombiny.. co robic?
Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Osoba (60 l.) odebrala wczoraj badania i okazuje sie m.in., ze ilosc
protrombiny we krwi znacznie (bardzo znacznie!) przewyzsza norme..
Lekarz powiedzial ze grozi zawal lub wylew, i ze jest to calkiem realne
zagrozenie. We wczesniejszych badaniach tez wychodzily rozne ciekawe
rzeczy, np mala ilosc bialych krwinek..

Co zrobic zeby ilosc protrombiny spadla do normalnej ilosci?
Prosze o pomoc.
--
best regards,
scream (at)w.pl

2. Data: 2003-04-05 07:34:35

Temat: Re: Za duzo protrombiny.. co robic?
Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

05 kwi 2003 scream wrote:

> [...]
> protrombiny we krwi znacznie (bardzo znacznie!) przewyzsza norme..
> Lekarz powiedzial ze grozi zawal lub wylew, [...]

Czy oby napewno protrombiny jest za duzo? a nie za malo?

Wylew grozi wtedy gdy krzepliwosc krwi jest bardzo mala co moze byc
spowodowane np. mala iloscia witaminy K (niezbedna do syntezy
protrombiny).

Gdy protrombiny jest duzo to moze powstac zakrzep co jest bardzo
niebezpieczne bo calkiem realne jest wtedy wlasnie zawal albo zatkanie
jakiegos naczynia krwionosnego np w nogach. Wtedy aby obnizyc poziom
protrombiny stosuje sie heparyne.

Nie jestem lekarzem wiec nie bede sie wypowiadal co robic. Mysle ze
powinas sie skonsultowac z lekarzem.

--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/

3. Data: 2003-04-05 15:25:00

Temat: Odp: Za duzo protrombiny.. co robic?
Od: "Małgorzata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wskazany ACENOKUMAROL .
Użytkownik Michauer <m...@r...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...110
.122.80...

> [...]
> powinas sie skonsultowac z lekarzem.
>

> --
> Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *

CHORMON WZROSTU
Endometrioza
Dermatolog - Lublin
Cwiczenia relaksacyjne