Za głęboko rośnie świerk

1. Data: 2007-08-09 16:05:17

Temat: Za głęboko rośnie świerk
Od: "maliniak" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję podnieść nieco (docelowo 15 cm) teren na którym rośnie świerk.
Czy mogę teraz obsypać pień np. 5 cm i na wiosnę kolejne 5.
Szkoda go przesadzać, ma już 2 metry - oczywiście wysokości a nie obwodu.
pozdr. Zbyszek.

2. Data: 2007-08-09 16:36:07

Temat: Re: Za głęboko rośnie świerk
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f9fdvl$t61$1@news.onet.pl maliniak
<s...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> świerk. Czy mogę teraz obsypać pień np. 5 cm i na wiosnę kolejne 5.
> Szkoda go przesadzać, ma już 2 metry - oczywiście wysokości a nie

Hejka. Myślę, że na pewno świerkowi nie zaszkodzi jak teraz obsypiesz
teren pod nim warstwą grubości 7,5 cm i powtórzysz na wiosnę kolejną
siedmioipółcentymetrową warstwą. :-)
Pozdrawiam skrupulatnie Ja...cki

3. Data: 2007-08-15 22:12:20

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

maliniak pisze:
> [...]
> Czy mogę teraz obsypać pień np. 5 cm i na wiosnę kolejne 5.
> Szkoda go przesadzać, ma już 2 metry - oczywiście wysokości a nie obwodu.

A czy nie lepiej będzie po prostu zostawić wokól świerka koliste
zagłębienie, nadsypując pozostały teren? Ponieważ świerk jest jeszcze
dość mały, przyda się ono do wlewania większych porcji wody podczas
suszy na przykład. Kiedy świerk urośnie, i tak wypchnie to miejsce w
górę - nie będzie śladu. Ja specjalnie zostawiam takie ziemne "misy",
sadząc rośliny wieloletnie. Mam piaszczystą glebę, więc ten sposób
znakomicie ułatwia, a wręcz umożliwia, sensowne podlewanie młodych
roślin w pierwszych latach ich bytowania na moim terenie.

wypowiedz się jeśli chcesz?
Jakie to rośliny ???
jak pozbyc sie bluszczu
wierzba płacząca
Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia