Ząb -pytanie

1. Data: 2002-11-29 21:05:05

Temat: Ząb -pytanie
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przy wyrywaniu zęba trzonowego może odłamany kawałek korzenia pozostać w
dziąśle. Czy może dziąsło z tym kawałkiem zarosnąć jak gdyby nic, czy też będą
problemy?. Zrobiłem zdjęcie Rtg i coś tam widać. Miał może ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam, Marek

2. Data: 2002-11-29 22:21:46

Temat: Re: Ząb -pytanie
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
będą
> problemy?. Zrobiłem zdjęcie Rtg i coś tam widać. Miał może ktoś taki

dobrze byloby gdyby zdjecie zobaczyl jakis stomatolog - b. czesto pacjenci
wracaja po paru dniach od usuniecia zeba i od drzwi wolaja "bo mi tu cos
zostalo" po czym to cos to w wypadku ekstrakcji trzonowcow najczesciej
przegroda kostna miedzy korzeniami :)

pozdrawiam, zdrowia zyczac

Adam

ps: oczywiscie gdyby sie okazalo ze faktycznie jakas czesc korzenia zostala
na swoim miejscu, wskazana bylaby interwencja chirurga stomatologa.

3. Data: 2002-11-30 00:45:29

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Nov 2002 22:05:05 +0100, k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> problemy?. Zrobiłem zdjęcie Rtg i coś tam widać. Miał może ktoś taki przypadek?

To idź do tego dentysty niech Ci wyciągnie ten kawalek korzenia jak
spartaczył...Pewnie bardzo Cię dalej boli ten niby wyrwany ząb...
Ja kiedyś miałam tak samo po wyrwaniu bardzo starego zęba
mądrości...Dentystka,*która mi go wyrywała* powiedziała potem,że mam
zapalenie okostnej i truła mnie antybiotykami,nawet zwolnienie lekarskie
dała :-( Dziąsło już miałam zarośnięte,ale sama własnym sposobem sobie
rozwaliłam kawałek tego dziąsła i normalnie wyczułam paznokciem,że z
boku mam jeszcze kawałek zęba,czy korzenia...Pojechałam na Miodową do AM
i jakiś student nie Polak wyrwał mi pozostałą część korzenia...Bardzo
się przy tym napracował,bo musiał rozcinać dziąsło,potem czymś
przypalał,żeby stwierdzić,czy to kość...Następnie wyciągnął ten korzeń
jedną ręką,a drugą trzymał mnie za czoło.
Jak widzisz nieraz studenci są lepsi niż etatowi dentyści.
Po wyrwaniu pozostałości zęba dopiero poczułam się lepiej.

--
Kaja

4. Data: 2002-12-02 00:50:52

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> [...]
> gdyby nic, czy też będą problemy?. Zrobiłem zdjęcie Rtg i coś tam
> widać. Miał może ktoś taki przypadek? Pozdrawiam, Marek

Może być źle.

--
pozdrawiam,
Elvira