Zabezpieczenie miejsc po cięciu.

1. Data: 2018-07-15 16:12:17

Temat: Zabezpieczenie miejsc po cięciu.
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Już tu kiedyś pytałem, ale odświeżę temat. Tegoroczny urodzaj jabłek
łamie mi gałęzie. Gdzie mogę sięgnąć, to część owoców zrywam, żeby
odciążyć drzewo, ale to, co połamane musiałem na równo uciąć.
Ponieważ operowanie na drabinie piłką plus do tego maść ogrodnicza,
pędzel, czy też farba emulsyjna z grzybobójczym dodatkiem za wygodne nie
jest, to marzy mi się spray, który by się nadawał do zabezpieczania
obciętych miejsc.
Jest w ogóle taki wynalazek?
Jacek
PS
Wczoraj zrobiłem eksperyment na jednym z drzewek, którego mi będzie
najmniej szkoda, gdyby się zniszczyło: miejsca po cięciu zapsikałem
szybkoschnącym sprayem do podwozi samochodowych. Tak zwany "baranek".
Mam nadzieję, że drzewko nie uschnie.

2. Data: 2018-07-15 16:47:55

Temat: Re: Zabezpieczenie miejsc po cięciu.
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> [...]
> pędzel, czy też farba emulsyjna z grzybobójczym dodatkiem za wygodne nie
> jest, to marzy mi się spray, który by się nadawał do zabezpieczania

Pierwsze trafienie w gugiel:

https://rolmarket.pl/product-pol-8527-Masc-ogrodnicz
a-po-cieciu-w-sprayu-DELTA-CHRON-300ml-SUMIN.html

> [...]
> najmniej szkoda, gdyby się zniszczyło: miejsca po cięciu zapsikałem
> szybkoschnącym sprayem do podwozi samochodowych. Tak zwany "baranek".

Najwyżej zacznie warczeć, trąbić i od czasu do czasu wypuszczać dymek.

Jarek

--
Na głowie kwietny ma wianek
W ręku zielony badylek

3. Data: 2018-08-09 20:17:12

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Najwyżej zacznie warczeć, trąbić i od czasu do czasu wypuszczać dymek.
Za kilka dni będzie miesiąc od eksperymentu. Drzewko ma się dobrze.
Pan Jarek znalazł mi maść ogrodniczą w sprayu, którą później użyłem na
inne drzewka. Też fajnie wygląda. Baranek samochodowy jest
kolorystycznie "mało ogrodniczy" ;-)
Jacek

4. Data: 2018-08-09 21:47:22

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> [...]
> Pan Jarek znalazł mi maść ogrodniczą w sprayu, którą później użyłem na
> inne drzewka. Też fajnie wygląda. Baranek samochodowy jest

Na sąsiedniej grupie właśnie mocno promują baranki do ogrodu. W sumie
fajna sprawa.

Jarek

--
Na głowie kwitny ma wianek
W ręku zielony badylek

5. Data: 2018-08-13 14:39:54

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Na sąsiedniej grupie właśnie mocno promują baranki do ogrodu. W sumie
> fajna sprawa.
Ojciec miał kiedyś baranki w ogrodzie. Kiepsko na tym wyszły drzewka,
zwłaszcza młode. Nie pomogła maść ogrodnicza.
Jacek

Siejo w piach
Wyrównanie basenu stelazowego
grad