aktinidia

1. Data: 2018-06-12 11:28:36

Temat: aktinidia
Od: Krycha <k...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku, po raz pierwszy, wreszcie zakwitła aktinidia (obie -
samopylna odmiana 'Issai' oraz o czerwonych owocach od Mirzana).
Widziałam kwiaty, na jednym krzewie widziałam zawiązujące się owoce.
I na tym konie, dziś na żadnym krzewie nie widzę ani jednego owocu.
Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

Polecana w internecie odmiana - aktinidia pstrolistna 'Dr Szymanowski' -
nie jest taka samopylna jak piszą.
Przez 16 lat rosła u mnie i ładnie kwitła, ale nigdy nie zawiązała
owoców. W zeszłym roku wykopałam.

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2018-06-12 12:46:31

Temat: Re: aktinidia
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.06.2018 11:28, Krycha pisze:

> Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
> Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

Ja bez żadnego trybu... ee, bez żadnego doświadczenia:
kup sobie pszczołę! Jak ten Szkot.

3. Data: 2018-07-06 12:18:54

Od: mirzan <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 11:28:39 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
> nie jest taka samopylna jak piszą.
> Przez 16 lat rosła u mnie i ładnie kwitła, ale nigdy nie zawiązała

U mnie Szymanowski nigdy nie miał owoców. Dokupiłem mu Adama i jeszcze inną o
rosyjskiej nazwie i też nic.Kandydatki na ognisko.
Ostrolistne,między innymi Mirzan,mają masę owoców, ale już więdną,owoce i liście.Może
z powodu suszy, zrzuciły u Ciebie zawiązki.

4. Data: 2018-07-06 21:55:25

Od: Krycha <k...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.07.2018 o 12:18, mirzan pisze:

> [...]
> Ostrolistne,między innymi Mirzan,mają masę owoców, ale już więdną,owoce i
liście.Może z powodu suszy, zrzuciły u Ciebie zawiązki.

Dam im szansę jeszcze rok. Może następny nastanie taki, że nie tylko
zakwitną, ale urosną też owoce.
I to jest dla nich ostatnia szansa.
Kilkanaście lat czekania i nadziei na owocowanie, to wystarczająco długo.

Krycha.

5. Data: 2018-07-07 10:48:16

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.07.2018 21:55, Krycha pisze:

> Kilkanaście lat czekania i nadziei na owocowanie, to wystarczająco długo.

Tak to jest u obojnaków, podobnie jak u ludzi.
Weź chłopa i babę jak się patrzy, a doczekasz się.

Przerywanie korzeniowych.
Szybko dojrzewają owoce, czy mi się zdaje?
Żaba na głębokości 0,6m???
Przymrozki?
Co na pękającą korę