aktinidia

1. Data: 2018-06-12 11:28:36

Temat: aktinidia
Od: Krycha <k...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku, po raz pierwszy, wreszcie zakwitła aktinidia (obie -
samopylna odmiana 'Issai' oraz o czerwonych owocach od Mirzana).
Widziałam kwiaty, na jednym krzewie widziałam zawiązujące się owoce.
I na tym konie, dziś na żadnym krzewie nie widzę ani jednego owocu.
Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

Polecana w internecie odmiana - aktinidia pstrolistna 'Dr Szymanowski' -
nie jest taka samopylna jak piszą.
Przez 16 lat rosła u mnie i ładnie kwitła, ale nigdy nie zawiązała
owoców. W zeszłym roku wykopałam.

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2018-06-12 12:46:31

Temat: Re: aktinidia
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.06.2018 11:28, Krycha pisze:

> Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
> Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

Ja bez żadnego trybu... ee, bez żadnego doświadczenia:
kup sobie pszczołę! Jak ten Szkot.

Przerywanie korzeniowych.
Szybko dojrzewają owoce, czy mi się zdaje?
Żaba na głębokości 0,6m???
Przymrozki?
Co na pękającą korę