aktinidia

następny post »
Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Krycha <k...@t...onet.pl>
Subject: aktinidia
Date: Tue, 12 Jun 2018 11:28:36 +0200

W tym roku, po raz pierwszy, wreszcie zakwitła aktinidia (obie -
samopylna odmiana 'Issai' oraz o czerwonych owocach od Mirzana).
Widziałam kwiaty, na jednym krzewie widziałam zawiązujące się owoce.
I na tym konie, dziś na żadnym krzewie nie widzę ani jednego owocu.
Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

Polecana w internecie odmiana - aktinidia pstrolistna 'Dr Szymanowski' -
nie jest taka samopylna jak piszą.
Przez 16 lat rosła u mnie i ładnie kwitła, ale nigdy nie zawiązała
owoców. W zeszłym roku wykopałam.

Pozdrawiam Krycha