Zabiegi sprzedawcy

1. Data: 2000-04-18 10:40:51

Temat: Zabiegi sprzedawcy
Od: "Duch<->" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chodzi mi o to, ze pojawia sie w drzwiach taki akwizytor - sprzedawca
np. filtra do powietrza i probuje nas naciagnac na kupno.

Ostatnio zauwazylem jeden z "chwytow":
Cytuje:

"W powietrzu znajduja sie szkodliwe dla organizmu
czasteczki i drobnoutroje, ktore sprzyjaja chorobie.
Widze, ze ma pan dzieci... .
Czy pozwoli pan na to, zeby pana dziecko wdychalo tyle
szkodliwych zanieczyszczen i przez to narazalo sie na chorobe?"

Glupio odpowiedziec "TAK"
Odpowiedz "NIE" brzmi jak zgoda na kupno filtra...

Czy znacie inne "chwyty"?

Pozdrufka, Duch

1. Data: 2000-04-18 12:58:07

Temat: Re: Zabiegi sprzedawcy
Od: Robert Gad <r...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani sasiadka juz kupila!!!
Wlasnie mamy WIELKA promocje, zaplaci pan/pani polowe ceny!! Dostanie
pan/pani zestaw nakladek do odkurzacza w prezencie.
itp. patrz Tele-Market w TV.

Robert

1. Data: 2000-04-18 14:22:15

Od: b...@p...pl (brand) szukaj wiadomości tego autora

Generalnie, rzecz sie sprowadza do stosowania tzw. "zamkniec" (z ang.
closing). Nie odpowiadasz na pytanie, tylko "zamykasz". Idealny przyklad,
autentyczny. Pewien facet sprzedawal wakacje, bardzo drogie. ROzmawial ze
starszym malzenstwem. W trakcie prezentacji nagle jedno za malzonkow
spytalo: "Czy w pokoju bedzie Biblia?". Sprzedawca mogl odpowiedziec "tak",
ale nie mial pewnosci, wiec narazal sie na klamstwo. MOgl odpowiedziec
"nie", ale - skoro takie pytanie padlo, to znaczy ze odpowiedz negatywna
najprawdopobniej zniechecilaby klientow do podpisania umowy. Udzielil wiec
idealnej z marketingowego punktu widzenia odpowedzi: "A czy gdyby taka
Biblia byla, to przystapiliby Panstwo do klubu?". W ten sposob wymusil na
klientach zobowiazanie, z ktorgo potem glupio bylo im sie wycofac, gdy
poszedl, sprawdzil i odpowiedzial, ze biblia bedzie.
Ogolnie, rzecz ujmujac - polecam zasady wywierania wplywu na ludzi
sformulowane przez prof. Cialdiniego.

Pozdrawiam,
Jakub Spiewak
Brand - vortal o promocji
www.brand.pnet.pl
b...@p...pl

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-psychologia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-psychologia/

1. Data: 2000-04-19 06:29:32

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
> Glupio odpowiedziec "TAK"
> Odpowiedz "NIE" brzmi jak zgoda na kupno filtra...
Skoro ktos postawil nas w "glupiej" sytuacji bez naszej winy,
to nie ma powodu, aby ulegac manipualacji --- przeciez
z drugiej strony byla premedytacja!
Pomimo pozorow grzecznosci i poprawnosci postepowanie
akwizytorow przewaznie jest niegrzeczne i nie ma nic
wspolnego z naszym dobrem.

A.

1. Data: 2000-04-19 21:37:37

Temat: Odp: Zabiegi sprzedawcy
Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Nabaglo <...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8A4A7383BDBED311BF4800105A9F9C2902857BFA@HAD
ES...
> !
Wystarczy odpowiedziec, " nie jestem zaiinteresowany kupnem filtra"..
lub "uwazam, ze nie musze Panu odpowiadac na takie pytania"
lub "nie kupuje od akwizytorow"
Nie zadziala to wtedy gdy nie jestes zdecydowany, poniewaz wykorzystuje sie
niezdecydowanie lub nieumiejetnosc obrony wlasnego terytorium.

> [...]
> z drugiej strony byla premedytacja!
> Pomimo pozorow grzecznosci i poprawnosci postepowanie
> akwizytorow przewaznie jest niegrzeczne i nie ma nic
Nie zgodzil bym sie, ze zachowanie jest niegrzeczne. Raczej intruzywne.
Co to jest zachowanie" Niegrzeczne"?
Zajmuje sie na codzien tymi sprawami i jezeli sprzedawca nie zastosuje
chwytow marketingowych(opartych na glebokiej znajomosci zachowan) nie bedzie
skuteczny.
Faktem jest jednak, ze wielu "domokrazcow" nie grzeszy umiejetnosciami
i znajomoscia technik sprzedazy. Znaja tylko kilka chwytow i nie maja wiedzy
jak prowadzic rozmowe z klientem, zeby traktowal go jak swojego przyjaciela
a nie wroga.
Cala sztuka polega na tym, zeby nawet po nieudanej probie stworzyc takie
wrazenie, ze oto rozmawiales z niezwykle przemilym czlowiekiem.
Pozdrawiam Val.

1. Data: 2000-04-20 06:06:37

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
Val <v...@r...pl> wrote in message
> Nie zgodzil bym sie, ze zachowanie jest niegrzeczne. Raczej intruzywne.
> Co to jest zachowanie" Niegrzeczne"?
Interesujace,
chcialbym poznac wiecej przykladow zachowan, ktore sa "intruzywne"
i jednoczesnie nie sa "niegrzeczne".

A.

1. Data: 2000-04-20 13:16:18

Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Nabaglo <...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8A4A7383BDBED311BF4800105A9F9C29028861C4@HAD
ES...
> !
> Val <v...@r...pl> wrote in message
> Interesujace,
> chcialbym poznac wiecej przykladow zachowan, ktore sa "intruzywne"
> i jednoczesnie nie sa "niegrzeczne".
Chetnie podziele sie z Toba swoja wiedza na ten temat ale jesli mozesz
odpowiedz mi na moje pytanie. Co to jest "niegrzeczne zachowanie"?
Val.

1. Data: 2000-04-20 13:50:55

Od: "Patryk" <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zgodzil bym sie, ze zachowanie jest niegrzeczne. Raczej intruzywne.
> Co to jest zachowanie" Niegrzeczne"?

jak ktos mi chce wcisnac cos czego nie potrzebuje i wie że to co sprzedaje
zest do niczego to wtedy jest to "niegrzeczne". Stosując takie chwyty
stwierdza jaednocześnie że jesteśmy głupi i dajemy sie nabrac na jego
chwyty.

Patryk
p...@f...com.pl
b...@k...net.pl

1. Data: 2000-04-20 22:34:06

Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patryk <p...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3XDL4.23291$h...@n...tpnet.pl...

> [...]
> zest do niczego to wtedy jest to "niegrzeczne". Stosując takie chwyty
> stwierdza jaednocześnie że jesteśmy głupi i dajemy sie nabrac na jego
To jest Twoja interpretacja sytuacji a nie rzeczywistosc.
To, ze nazywasz czyjes zachowanie niegrzecznym tez jest chwytem.
Jak nas od dziecka uczono. Badz grzeczny, bo jak nie to.......
Grzeczne dzieci nie robia tego i tego i tysiaca innych dzieci.
Jeszcze raz pytam co to jest "niegrzeczne zachowanie"?
Lepszego chwytu jak to okreslenie trudo znalezc.
Pozdrawiam Val.

1. Data: 2000-04-21 06:22:13

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
Val <v...@r...pl> wrote in message
> Chetnie podziele sie z Toba swoja wiedza na ten temat ale jesli mozesz
> odpowiedz mi na moje pytanie. Co to jest "niegrzeczne zachowanie"?
Gdy jest wprowadzane zamieszanie, przeszkadzajace, nieuzasadnione,
bezproduktywne, a sprawca tego zamieszania mogl tego uniknac
niewielkim wysilkiem wyobrazni ze swojej strony.

Najczesciej jako "niegrzeczne" jest okreslane zachowanie dziecka
(problem dziecka polega na tym, ze napedza go silny przymus dzialania,
natomiast nie posiada jeszcze zrozumienia niepisanych regul
postepowania doroslych).
Ze strony akwizytora "niegrzeczne" jest to, ze posiada juz zrozumienie
regul, lecz wykorzystuje ten fakt do postawienia innego doroslego
w spreparowanej dyskomfortowej sytuacji (ale tak przygotowanej,
aby miala pozory nienagannosci).

A.

Re: WSZYSTKO ZMIENIŁO SIĘ!
Re: WSZYSTKO ZMIENIŁO SIĘ!