Zabudowa kuchni - pytań kilka - długie

1. Data: 2002-10-23 22:09:53

Temat: Zabudowa kuchni - pytań kilka - długie
Od: "Tajson" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Planuje zabudowe kuchni i okazuje sie że jest to dosyć skomplikowane
zagadnienie - wymagające podjecia dużej ilości decyzji w dosyć krótkim
czasie.
Dlatego mam kilka pytań do tych którzy to przerabiali i mają już wnioski
użytkowania.

1. Mam problem z rurą gazową - idzie na zewnatrz sciany za szafkami -wiem ze
różni producenci produkują szafki róznych głębokości (korpus bez frontu) np.
Ikea 58cm, forte 56.
ewentualnie moge podciąć szafki aby je dosunąć do ściany ale ciężko podciąć
zmywarke:-)
Wiem że w zależnosci od producenta zmywarka(do zabudowy) ma głębokość 56-58
cm.
Rozważam też zastosowanie szerszego baltu i odsunięcie lini szafek o kilka
centymerów aby rurka szła sobie bezproblemowo i tutaj pytanie ile drożej
kosztuje blat o szerokości np. 65 cm w zględem standardowego 60 cm ? Gdzie w
Wawie mozna kupić takie szeresze balty ?

Pytania odnośnie sprzetu do zabudowy

2. plaunje płyte gazową z własnym sterowaniem. Wystepują generalnie w dwóch
odmianach
gałki są z boku lub na pewnym podwyższeniu z przodu płyty - które rozwiąznie
jest wygodniejsze, czy przy szerszych garach można bez obawy poparzenia się
mamnipulować gałkami.
Jak sprawuje sie tzw. zabzpieczenie przeciwywpływowe gazu - czy nie jest za
bardzo kłopotliwe w codzienny, używaniu.
Usłyszałem opinnie ze płyty z wykończeniem INOX (stal nierdzewna) są bardzo
cieżkie w utrzymaniu i trudno sie je czyści a po pewnym czasie wyglądają tak
sobie.

3. Na razie mam zaplanowaną zmywakre o szerokości 45 - czy są jakieś różnice
funkcjonalne pomiedz 60tką i 45tką poza mniejszą ilością kompletów naczyć
jakie wchodzą na raz.
Za 45tką przmawiaja argumenty -zajmuje mało miejsca, zużywa mniej energii i
wody do mycia (w porównaniu z 60tką z niepełnym wkładem), pojemność jest
wystarczajaca (1-2 osoby) i bródne naczynia krócej czekają na umycie.
Alternatywą była by 60tka z funkcja 1/2 wkładu ?
Jak wyglada funkcjonalność i wygoda obsługii zmywarek z chowanym panelem i
panelem odkrytym - róznice ?

4. Zlew - jakie są zalety inych materialow niz stal nierdzewna na zlew.
- prosze o jakieś argumenty które by uzasadniały wydanie sumy ponad 1kPLN na
zlew.
Z przegladu zlewów stalowych zauważyłem ze zlewy sprzedawane w ikei są o1/2
tańsze o takich samych wymiarowo oferowanych np. w marketach budowlanych, i
mimo niskiej ceny mają dosyć grubą balche. Po zbadaniu sprawy zauważylem ze
są wykonane w innej technologii - nie są tłoczone z jednego kawałka blachy
(góra i miski odzielnie i potem zgrzewane).
W sumie nie widze przeciwwskazań wynikających z takiej tchenologii
wykonania.

5. Piekarnik.
Do tej pory uzywałem kuchni piekarnikiem gazowym więc troche mnie zdziwiło
ze maksymalne temperatury w piekarnikach elektrycznych oscylują w okolicach
250 st. C. W gazowym bez problemu osiagałem 400. Czy takie "niskie"
temperatury są wystarczjące do potrzeb kulinarnych.
Jakie cechy piekarników naprawde są użyteczne a jakie są chwytem
marketingowym i w praktyce się tego nie wykorzystuje ?
np. termoobieg, termosąda, dodatkowe chłodzenie, zimny front, elektroniczne
sterowanie, prowadnice teleskopowe, opuszczana grzałka, elektronika
sterowania itd.
Czy emalia katalityczna jest naprawde samoczyszcząca ?

6. Jak blisko sciany można postawić lodówke do zabudowy (drzwi otwierane na
ściane) aby była funkcjonalna - dało sie otworzyć drzwi na tyle szoroko
aby: wygodnie wyjmować produkty z lodówki, umyć ją, wyjąć pojemnik lub
półke, wysunąć szuflade z zamrażarki ?
Czy opłaca sie kupować lodówko-zamrażarkę z dwoma agregatami - czy tyko
zużywa więcej prądu??

7 Jakie są wasze opinnie na temat szafki z zabudowaną suszarką do naczyń
(taka z drzwiczkami umiesczana nad zlewem). Czy to jest praktyczne/wygodne
??
Minusem jest trudnosć umieszczenia oświetlenia podszafkowego w okolicy zlewu
ale za to suszące się naczynia znikją z widoku.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi i uwagii.
Pozdrawiam grupowiczów

Tajson

P.S. W odpowiedzi tnij zbędny cytat

1. Data: 2002-10-23 23:00:10

Temat: Re: Zabudowa kuchni - pytań kilka - długie
Od: "Mietek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ze
> różni producenci produkują szafki róznych głębokości (korpus bez frontu)
zrób np. dylatację w tym miejscu czyli postaw dwie szafki na odległość
15-20cmi i wypełnij je półkami docinając odpowiednio na głebokość z
uwzględnieniem biegnącej rury

> Rozważam też zastosowanie szerszego baltu i odsunięcie lini szafek o kilka
> centymerów aby rurka szła sobie bezproblemowo i tutaj pytanie ile drożej
> kosztuje blat o szerokości np. 65 cm w zględem standardowego 60 cm ?
Zmywarka do zabudowy zmieści się pod blatem 60 cm

> [...]
rozwiąznie
> jest wygodniejsze, czy przy szerszych garach można bez obawy poparzenia
ja mam z boku i jest OK,

> Jak sprawuje sie tzw. zabzpieczenie przeciwywpływowe gazu - czy nie jest
za
> bardzo kłopotliwe w codzienny, używaniu.
Nie jest gdyż na ogół wymaga to przytrzymania pokrętła przez 2-3s a
bezpieczeństwo jest bezcenne.

> [...]
bardzo
> cieżkie w utrzymaniu i trudno sie je czyści a po pewnym czasie wyglądają
Wcale nie, zwłaszcza przy obecnych środkach mamy 5 lat i wygląda całkiem
nieźle. Jeżeli na cokolwiek mogę narzekać to na wystające bolce od
iskrownika oraz czujniki płomienia (Masteroock) ale da się z tym żyć

> 3. Na razie mam zaplanowaną zmywakre o szerokości 45 - czy są jakieś
różnice
> funkcjonalne pomiedz 60tką i 45tką poza mniejszą ilością kompletów naczyć
> jakie wchodzą na raz.
Jeżeli jesteś kawalerem to i tak nie potrzebujesz zmywarkia. Jeżeli
jesteście lub bedziecie rodziną i to niekoniecznie nawet 2+2 to 60 i żadna
mniejsza.

> Jak wyglada funkcjonalność i wygoda obsługii zmywarek z chowanym panelem i
> panelem odkrytym - róznice ?
Jeżeli są lub będą dzieci to panel musi być chowany inaczej będzie chodziła
kilka razy dziennie:-)

> 4. Zlew - jakie są zalety inych materialow niz stal nierdzewna na zlew.
> - prosze o jakieś argumenty które by uzasadniały wydanie sumy ponad 1kPLN
na
> zlew.
Ja mam dwukomorowy, nierdzewkę Dominox firmy Franke 5 lat i jest OK, owszem
rysy jakieś są ale nie szpecą
Gładkość i połysk zapweniłaby powłoka chromowana ale z drugiej strony zlew
to nie lustro.

> [...]
> (góra i miski odzielnie i potem zgrzewane).
> W sumie nie widze przeciwwskazań wynikających z takiej tchenologii
Radziłbym wybrać sprawdzoną technologię czyli firmę i konkretny model a
potem zaopuścić wyszukiwarkę i wybrać punkt w którym sprzedają. I tak na
dobrą sprawę za gwarancją stoi producent a nie sprzedawca więc np. od
takiego Franke łatwiej wyegzekwować ewentualne roszczenia niż od firemki
typu "ja i szwagier".

> [...]
elektroniczne
> sterowanie, prowadnice teleskopowe, opuszczana grzałka, elektronika
IMO 250C wystarczy, (chyba, że chcesz przetapiać ołów) elektryczny + nawiew,
czy obieg powietrza jest OK bo zabezpiecza przed przypaleniem jak to ma lub
może mieć miejsce w wypadku gazowego.

> [...]
> ściane) aby była funkcjonalna - dało sie otworzyć drzwi na tyle szoroko
> aby: wygodnie wyjmować produkty z lodówki, umyć ją, wyjąć pojemnik lub
Praktycznie przy samej ścianie, możesz zostawić 5-10cm ale nie więcej.

> Czy opłaca sie kupować lodówko-zamrażarkę z dwoma agregatami - czy tyko
> zużywa więcej prądu??
Ja mam jakieś Gorenije z dwiema komorami, nawet nie wiem ile tam jest
agregatów. Ważne jest aby zamrażarka była oddzielnie a nie tylko w postaci
szuflady pod parownikiem.

> [...]
zlewu
> ale za to suszące się naczynia znikją z widoku.
I tu jest pies pogrzebany. Jeżeli masz żonę to ona zdecyduje jak ma być w
jej królestwie, IMO szafka bezwzględnie pomimo jakiś tam trudności.
pozdrawiam
Mietek
PS. Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto przepłacać za bajery czy też
markę. Przede wszystkim funkcjonalność i niezawodność. My mamy większość
sprzętów Gorenje, do tej pory żaden się nie zepsół (5lat).
Ja sprawdzam daną firmę podpytując (trochę podchwytliwie) w serwisie
(serwisach) np. w wypadku pralki "dlaczego mój sąsiad czeka tak długo na
programator w taki a takim modelu?". Facet zrobił straszne oczy twierdząc,
że ten sąsiad musi mieć straszne szczęście bo on przez ostatnie 3 lata
wymienił 2 programatory, a jeżeli już coś się psuje to np. uszczelka od
tego, itd....

1. Data: 2002-10-24 06:18:32

Temat: Odp: Zabudowa kuchni - pytań kilka - długie
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tajson <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ap76kt$9u6$...@n...tpi.pl...

Hej!
Stanelam conajmniej przed polowa tych problemow :-)

> 1. Mam problem z rurą gazową - idzie na zewnatrz sciany za szafkami -
Mam ten sam problem. Majster powiedzial, ze po prostu odsuwa sie troche
szafki.
A dlaczego nie zamowisz kuchni u stolarza? Taniej i dokladnie takie, jak
chcesz.

> ile drożej
> kosztuje blat o szerokości np. 65 cm w zględem standardowego 60 cm ?
Wydaje mi sie, ze takich blatow w ogole nie ma. Sa 60 lub 120ki. Te drugie
oczywiscie 2x drozsze. Ale nie martwilabym sie tym bardzo gdyz przy kazdym
blacie jest listwa wykanczajaca (miedzy blatem a sciana), takze te pare cm
powinna zamaskowac.

> [...]
bardzo
> cieżkie w utrzymaniu i trudno sie je czyści a po pewnym czasie wyglądają
A nie jest tak, ze nowsze modele sa pokryte jeszcze czyms, ze sie nie
"paciaja"? Jakbym byla w bledzie, to niech mnie ktos poprawi.

> Czy opłaca sie kupować lodówko-zamrażarkę z dwoma agregatami - czy >tyko
> zużywa więcej prądu??
Wg mnie oplaca sie. Ekspertem nie jestem, ale ponoc to jest tak, ze jak
zapakujesz rozne rzeczy do zamrazalnika i do lodowki (np. po zakupach) to
lodowka angazuje swoje moce chlodzace glownie na zamrazanie. Przez to temp.
w chlodziarce podnosi sie. I tak latem przed imieninami mozesz stwierdzic,
ze wszystkie dobrocie siedza w temp. +8.
Gdy masz 2 agregaty, to kazdy odpowiada za swoja czesc lodowki (chlodziarke
lub zamrazalnik). Zaladowanie jednego nie ma wplywu na drugi. Plus jest tez
taki, ze jak nic nie trzymasz w jednej komorze to mozesz ja po prostu
wylaczyc.
Ja biore pod uwage tylko modele z 2 agregatami. :-)
--

Pozdrawiam!
AsiaBe

<Jesli chcesz do mnie napisac, usun NO_SPAM z adresu zwrotnego.>

1. Data: 2002-10-24 06:35:15

Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doloze jeszcze swoje 5 groszy.
Choc nie jest to problem poruszany przez Ciebie to uwazam (jestem
przekonany) ze warty poruszenia przy okazji planowania zabudowy kuchni.
Standardowa wysokosc dolnych szafek (z blatem wlacznie) to 85 cm, nie wiem
jaki jestes wysoki Ty czy Twoja zona, ale ja mam 182 cm i nie wyobrazam
sobie robienia czegos w kuchni przy tej wysokosci. Zona upierala sie przy
podwyzszeniu dolu o 10 cm i teraz wiem ze miala racje. Mamy dolne szafki 95
cm, a kuchnie wbudowana na estetycznej podstawce 10 cm. Nie wiem dlaczego
jako norma zostalo przyjete 85 cm.

Polecam pod rozwage, pozdrawiam - Maciej

1. Data: 2002-10-24 06:42:07

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tajson <t...@w...pl> napisał(a):

> ciężko podciąć
> zmywarke:-)

U mnie było gorzej, bo zmywarka zachodziła na wystający z wnęki grzejnik,
nieco bardziej sterczący niż rura gazowa i rzeczywiście przy poszukiwaniu
zmywarki głębokość była pierwszym parametrem o jaki pytaliśmy. Mój Ariston ma
bodajże 56 cm i zmieścił się pod blat 60 cm bez najmniejszego problemu (a
jest do zabudowy totalnej, z chowanym panelem, więc doszła jeszcze grubość
drzwiczek).

> Jak sprawuje sie tzw. zabzpieczenie przeciwywpływowe gazu - czy nie jest
za
> bardzo kłopotliwe w codzienny, używaniu.

Nie - po prostu trzymasz pokrętło wciśnięte i tyle, przy czym płyta mojego
sąsiada (Ariston) jest wygodniejsza niż moja (Zanussi) - krócej trzyma się
wciśnięte pokrętło, chodzą bardziej miękko i nigdy się nie zdarza, żeby po
puszczeniu płomień zgasł (u mnie czasem tak, acz b.rzadko - to jest kwestia
tego dłuższego czasu zapewne).

> Usłyszałem opinnie ze płyty z wykończeniem INOX (stal nierdzewna) są bardzo
> cieżkie w utrzymaniu i trudno sie je czyści a po pewnym czasie wyglądają tak
> sobie.

Niekoniecznie (mieliśmy taką w poprzednim mieszkaniu), aczkolwiek by
obecnej "gas on glass" porównanie wypada zdecydowanie na korzyść tej drugiej.

> 3. Na razie mam zaplanowaną zmywakre o szerokości 45 - czy są jakieś różnice
> funkcjonalne pomiedz 60tką i 45tką poza mniejszą ilością kompletów naczyć
> jakie wchodzą na raz.

Niespecjalne. Mam 45cm, dla 2-3 osób całkowicie wystarcza.

Przy funkcjonalności i wygodzie różnicy nie ma - taką z chowanym panelem też
możesz w każdej chwili wyłączyć otwierając drzwi. Estetyczne są znaczne -
takiej z chowanym panelem w ogóle nie widać.

> 4. Zlew - jakie są zalety inych materialow niz stal nierdzewna na zlew.
> - prosze o jakieś argumenty które by uzasadniały wydanie sumy ponad 1kPLN na
> zlew.

Żadnych poza estetycznymi. Polecam tylko stal z ozdobną fakturą, nie widać
zacieków. Z trwałością bajeranckich materiałów też bywa różnie, mało kto np.
wie, że osławiony corian nie jest odporny na gorący tłuszcz.

> Czy takie "niskie"
> temperatury są wystarczjące do potrzeb kulinarnych.

Mam elektryczny "od zawsze", robię w nim wszystko, na co mam ochotę. Nie
dostrzegam problemu z temperaturą.

> Jakie cechy piekarników naprawde są użyteczne

Termoobieg na pewno, szybciej i równiej się nagrzewa. Cała reszta wydaje mi
się bajerem. Zimny front? Hm, może jak ktoś ma małe dzieci w domu, ale
szczerze mówiąc - mam jeden z najtańszych istniejących piekarników do
zabudowy, żadnej funkcji "zimnego frontu" nie posiada, przynajmniej
oficjalnie, a niesposób się oparzyć.

Przy kupowaniu zwróć uwagę na położenie górnej grzałki - jeśli wystaje
z "sufitu" piekarnika i nie ma jakiejś osłony z przodu, łatwo się nią oparzyć
przy wyciąganiu.

> 7 Jakie są wasze opinnie na temat szafki z zabudowaną suszarką do naczyń
> (taka z drzwiczkami umiesczana nad zlewem). Czy to jest praktyczne/wygodne
> ??

Nam odradzano - szafki mogą łapać wilgoć i jest to średnio wygodne - musisz
otwierać drzwi od szafki i obijasz się o nie przy myciu. Poza tym jeśli
będziesz mieć zmywarkę, to suszarka jest Ci na kija potrzebna - wyciągasz
wszystko suche, a do umycia raz na tydzień czegoś, czego w zmywarce się nie
myje, typu plastykowe sitko, nie warto zajmować całego "piętra" szafki. Ja w
każdy razie swoją suszarkę stojącą przy zlewozmywaku po kupnie zmywarki
zlikwidowałam.

JoP

1. Data: 2002-10-24 06:51:32

Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cm, a kuchnie wbudowana na estetycznej podstawce 10 cm.

mialem tu na mysli wolnostojaca kuchnie elektryczna ktorej wysokosc zostala
zwiekszona przez dodanie podstawki 10 cm o wysokosci cokolika pod mablami. I
wcale to zle nie wyglada i nie rzuca sie w oczy i nie drazni

Maciej

1. Data: 2002-10-24 07:10:01

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tajson" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
do naczyń
> (taka z drzwiczkami umiesczana nad zlewem). Czy to jest

Nieeee!!!

Chyba że lubisz, jak Ci woda z odstawianego na suszarkę garnka
ścieka do rękawa. Ja tego nienawidzę. Poza tym - patrz post
Joli.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2002-10-24 07:32:20

Od: "Goldoni" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jako norma zostalo przyjete 85 cm.
>
> Polecam pod rozwage, pozdrawiam - Maciej

Bardzo sie zgadzam z tym co napisano powyzej!!! Tez mamy podniesione szafki
i jest to duzo wygodniejsze.

goldoni

1. Data: 2002-10-24 08:10:25

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "billy" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ap88i2$pk2$1@news.onet.pl...
> [...]
> Pod ociekaczem jest zwylke taki plastykowy odstojnik
> na wodę coby ci nic na ręce nie kapało.[...]

Ale ja nie o tym. Tylko jak umyjesz garnek i podnosisz rękę,
żeby go odstawić na suszarkę, to z tego garnka i z mokrej dłoni
cieknie po ręce. Serdecznie tego nienawidzę i to jest zasadniczy
powód, dla którego wszelkim wiszącym suszarkom mówię stanowcze
nie.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2002-10-24 08:29:35

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "billy" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ap8a1c$5t$1@news.onet.pl...
> [...]mnie nic nigdy do rękawa nie ścieka[...]
> Swoją drogą mieliśmy kiedyś suszarkę stojącą
> obok zlewu i zlecono mi przeniesienie nad.

Bo może jesteście wyżsi albo suszarkę macie niżej. Ja muszę
dokonywać dziwnych wygibasów, żeby choć trochę zmniejszyć kąt
unoszenia ręki :) Na szczęście to nie ja najintensywniej w domu
korzystam ze zlewu ;))) (teraz dostanę po uszach :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

Ile kosztuja materace?