Zacierki

1. Data: 2012-10-08 06:26:51

Temat: Zacierki
Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak się robi zacierki?
Tylko takie prawdziwe, zacierane a nie skubane.
Pamiętam babcię jak pocierała ciasto ręką i leciały małe, zgrabne a mi ni cholery w
ten sposób się nie udaje.

ZZ@private

2. Data: 2012-10-08 10:35:04

Temat: Re: Zacierki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Oct 2012 23:26:51 -0700 (PDT), Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> [...]
> Tylko takie prawdziwe, zacierane a nie skubane.
> Pamiętam babcię jak pocierała ciasto ręką i leciały małe, zgrabne a mi ni cholery w

Pewnie za miękkie ciasto robisz - ono musi być twarde, zeby się łątwo
oddzielało.
(by XL)

3. Data: 2012-10-08 11:33:47

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-08 08:26, Zbyszek Zarzycki pisze:
> Jak się robi zacierki?
> Tylko takie prawdziwe, zacierane a nie skubane.
> Pamiętam babcię jak pocierała ciasto ręką i leciały małe, zgrabne a mi ni cholery w
ten sposób się nie udaje.

Ja kiedyś u koleżanki podpatrzyłam i sama też tak parę razy zrobiłam -
bardzo twarde ciasto schłodzić w lodówce, a potem ścierać na tarce na
grubych oczkach wprost do zupy.

Ewa

4. Data: 2012-10-08 11:45:25

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 8 października 2012 13:33:48 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> Ja kiedyś u koleżanki podpatrzyłam i sama też tak parę razy zrobiłam -
>
> bardzo twarde ciasto schłodzić w lodówce, a potem ścierać na tarce na
>
> grubych oczkach wprost do zupy.

To są zdzierki nie zacierki.
Zacierki babci były utoczone a nie utarte.

--
ZZ@private

5. Data: 2012-10-08 11:49:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-08 13:45, Zbyszek Zarzycki pisze:

> To są zdzierki nie zacierki.
> Zacierki babci były utoczone a nie utarte.

Wydaje mi się, że to tylko kwestia techniki.
Poeksperymentuj z gęstością ciasta.

Ewa

6. Data: 2012-10-08 11:56:42

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 8 października 2012 13:49:52 UTC+2 użytkownik medea napisał:
> [...]
a mi ni cholery w ten spos�b si� nie udaje.

> Wydaje mi si�, �e to tylko kwestia techniki.
>
> Poeksperymentuj z g�sto�ci� ciasta.

Eksperymentuję circa 20 lat. Nie bangla.
Jak jest za twarde to się kluchy nie toczą, jak jest za miękkie to mam całe łapy
upaprane. Właściwą gęstość siągam (czasami) na dwa-trzy potarcia i koniec.
Chyba czegoś nie wiem.
Aczkolwiek składniki są dwa (woda i mąka).
Może mąka powinna być inna niż pszenna? Tylko żeby smak się nie zmienił.

--
ZZ@private

7. Data: 2012-10-08 12:00:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-08 13:56, Zbyszek Zarzycki pisze:
> [...]
> Właściwą gęstość siągam (czasami) na dwa-trzy potarcia i koniec. Chyba
> czegoś nie wiem. Aczkolwiek składniki są dwa (woda i mąka).

Hm, nie dajesz jaja? Powinno być też jajko i sól.

> Może mąka powinna być inna niż pszenna?

Nie sądzę, żeby to była kwestia mąki.

Ewa

8. Data: 2012-10-08 12:01:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-08 14:00, medea pisze:

> Hm, nie dajesz jaja? Powinno być też jajko i sól.

> Nie sądzę, żeby to była kwestia mąki.

Tzn. pszenna jest jak najbardziej OK.

Ewa

9. Data: 2012-10-09 20:07:09

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

NIe rub tego, nie znam takiego, co by to lubił.

10. Data: 2012-10-09 20:17:45

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-09 22:07, Stokrotka pisze:
> NIe rub tego, nie znam takiego, co by to lubił.

Ja lubiłam, ale jedynie w zupie mlecznej z dynią.

--
Paulinka

jaja indycze
Pomidorowo - cd.