Zakladanie zywoplotow

1. Data: 2001-09-13 21:15:47

Temat: Zakladanie zywoplotow
Od: "Indago" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien Dobry Grupowiczom!
Planuje zalozenie zywoplotu z tuj, ktory odgradzalby mnie od innych
ogrodkow. Bylbym wdzieczny, jesli kots chcialby odpowiedziec mi na pare
nastepujacych pytan:
1) Jaki dystans zostawic miedzy wsadzanym drzewkiem a koncem dzialki?
2) Czy to, ze zywoplotem za pare lat bede rzucal cien sasiadom jest zgodne z
prawem dzialkowym?
3) Czy row, w ktory beda wkladane drzewka nalezy w jakis sposob zasilic?
4) Co moze byc przyczyna, ze male, nieco ponad roczne tujki zolkna od spodu?
Jak pozbyc sie tego problemu?
Z gory serdeczne dzieki.
Andrzej Klose

2. Data: 2001-09-26 19:00:52

Temat: Re: Zakladanie zywoplotow
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Indago" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 1) Jaki dystans zostawic miedzy wsadzanym drzewkiem a koncem dzialki?

Jeżeli planujesz między płotem a żywopłotem odstęp, który umożliwia
pielęgnację roślin z tej strony, to taki dystans jest niezbędny.
Na ogół nie stosuje się takich odstępów.

> 2) Czy to, ze zywoplotem za pare lat bede rzucal cien sasiadom jest zgodne
> prawem dzialkowym?

Żywopłoty muszą rzucać cień. Cień będzie też rzucało każde inne drzewo
rosnące w "prawidłowej" odległości. Mniej jest to sprawa prawa a bardziej
sprawa potrzeby utrzymywania dobrosąsiedzkich stosunków. Gdy sąsiad zacznie
protestować, będzie można przyciąć rośliny na wysokości.

> 3) Czy row, w ktory beda wkladane drzewka nalezy w jakis sposob zasilic?

Warto dodać podłoża składającego się z kompostu, torfu i trocin albo kory.
Można też dodać nawozów ale bez zawartości azotu.

> 4) Co moze byc przyczyna, ze male, nieco ponad roczne tujki zolkna od
spodu?

Może, raczej od środka? Jeżeli żółkną najstarsze gałązki blisko pnia to nie
jest to objaw niepokojący.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-09-26 20:09:45

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Andrzej Klose
>
> "roczne tujki" to mają zazwyczaj 5-10 cm wiec chyba trochę je odmładzasz.
Jesli jednak faktycznie są b.młode to stawiałabym na szarą pleśń, która atakuje
mlode rośliny zwłaszcza w czasie mokrego lata. Objawy to żółknięcie od dołu,
zazwyczaj w końcu lata. Stosuje się na to chyba Kaptan (nie mam w tej chwili
gdzie sprawdziC)

paprocie
aby sie starym bywalcom nie myliło ...
Jak Zablocki na rokitnik oszczedzil