Zapiekanka

1. Data: 2002-07-03 04:41:56

Temat: Zapiekanka
Od: "Malina" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś moze podać mi przepis na pyszną zapiekankę z makaronem???? :-))
Pozdrawiam
Malina

1. Data: 2002-07-03 07:02:13

Temat: Re: Zapiekanka
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malina <m...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aftv3l$ht8$...@n...tpi.pl...
> Czy ktoś moze podać mi przepis na pyszną zapiekankę z makaronem???? :-))
> Pozdrawiam
> Malina

służę zapiekanką z kuchni żydowskiej. Moim zdaniem bomba :)
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis184.html

250 gram makaronu szerokie wstążki
4 jajka
135 gram cukru pudru (w przepisie oryginalnym było 155 gram)
1 łyżeczka aromatu waniliowego
skórka starta z całej cytryny
2 łyżki soku z cytryny
500 gram twarogu (ja dałam półtłusty)
250 gram tłustej śmietany (wzięłam 18%)
125 ml (pół szklanki) mleka
50 gram rodzynek
czubata łyżeczka cynamonu
łyżka oleju
Makaron ugotować w osolonej wodzie, przelać na sicie zimną wodą, żeby się
nie posklejał.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Średniej wielkości formę do pieczenia albo
spore naczynie żaroodporne wysmarować olejem.
Ubić całe jajka z cukrem aż zrobią się puszyste (około 5 minut), dodać
esencję waniliową, skórkę i sok z cytryny, a następnie pokruszony ser,
śmietanę i mleko. Wszystko dokładnie zmiksować. Jeśli nie uda się Wam tego
dokonać za pomocą miksera i zostaną grudki twarogu, przelejcie masę do
specjalnego naczynia do miksowania koktajli nakładanego na mikser, powinno
pomóc.
Teraz wystarczy wymieszać wszystko z makaronem i rodzynkami i przelać do
natłuszczonej formy. Wierzch zapiekanki posypujemy równomiernie cynamonem i
wstawiamy ją do gorącego piekarnika bez przykrycia.
Czas pieczenia wynosi 50-60 minut, aż zapiekanka stwardnieje z wierzchu i
przyrumieni się.
Jest doskonała na gorąco albo podawana w temperaturze pokojowej.

Przepis pochodzi z książki Lee Gold Żydowskie gotowanie

Ten makaron jest fantastyczny, pięknie pachnie podczas pieczenia i może być
podawana zarówno na słodki obiad, jak i na deser. Nie zapomnijcie o żadnym
ze składników, szczególnie cytryna nadaje zapiekance ciekawy smak w
połaczeniu z kwaskowatymi rodzynkami.

wkn

1. Data: 2002-07-03 08:22:18

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisała:
> Czy ktoś moze podać mi przepis na pyszną zapiekankę z makaronem???? :-))

W archiwum znalazłam ciekawy przepis na zapiekankę Cezara
(autor Cezary Bartosiński):

- około 25 dag wędliny (różne gatunki aby nie w plastrach)
- 1/2 kg cebuli
- słoiczek papryki konserwowanej lub 3 swieże (różne kolory)
- 1/4 kg pieczarek
- 1/2 paczki makaronu
- keczup
- przyprawy
- ser żółty

Wędlinę pokroić w kostkę i podsmażyć na dużej ilości smalcu. Dodać grubo
pokrojoną cebulę. Smażyć, aż będzie ciemnozłota. Dodać paprykę pociętą
w kostkę lub w słupki. Udusić na maśle pieczarki i dodać do cebuli z wędliną,
mieszać często, aż smaki przejdą sobą - około 5 minut (przy papryce
konserwowanej wlać zalewę do patelni). Zalać wszystko keczupem i przyprawić
na ostro. Wskazany sos chili słodko-ostry. Blachę wysmarować masłem i obsypać
bułką tartą. Włożyć ugotowany makaron, a na niego wylać zawartość patelni.
Rozprowadzić równomiernie po całej powierzchni, zapiekać w piekarniku przez
15 minut. Na 5 minut przed końcem posypać startym serem( na grubo).

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-07-03 10:59:15

Od: "Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś moze podać mi przepis na pyszną zapiekankę z makaronem???? :-))

Moja babcia zrobila wczoraj tak:
Ugotowala makaron, wbila do niego jajko, dodala cukru, wymieszala. Naczynie
zaroodporne wysmarowala maselkiem, nalozyla czesc makaronu, potem jablka
(dala marmoladke, ale moga tez byc pokrojone na plasterki), potem nastepna
czesc makaronu. Na wierzch nakladla maselka i do piekarnika. Nie wiem, ile
sie pieklo, bo to tak zawsze na wyczucie. Bardzo smaczne bylo.
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-07-03 11:34:26

Od: "maggie" <m...@W...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mapet(ka)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czesc makaronu. Na wierzch nakladla maselka i do piekarnika. Nie wiem, ile
> sie pieklo, bo to tak zawsze na wyczucie. Bardzo smaczne bylo.

a jakiego makaronu użyła? w sensie kształt

mag.

1. Data: 2002-07-03 14:29:29

Od: "Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jakiego makaronu użyła? w sensie kształt

Wziela takie wstazeczki. Nie nitki, ale tez nie takie grube. Ale ze
swiederkow tez jest fajne i z nitek tez. Wstazeczki maja wieksza
"łączliwosc"
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-07-03 16:38:43

Od: "Malina" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wziela takie wstazeczki. Nie nitki, ale tez nie takie grube. Ale ze
> swiederkow tez jest fajne i z nitek tez. Wstazeczki maja wieksza
> [...]
Malina

tabasco-czy ktos ma te reklame?
pasteryzować mięco czy nie ?
Jak zrobić makaron z sosem z łososia?
Wirtualna kuchnia nie dziala:(
piorka z pomidorami i gorczyca + cukinia smazona