Zaproszenie

11. Data: 2006-01-02 23:18:57

Temat: Re: Zaproszenie
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jan 2006 23:19:42 +0100, Rafał Wolski napisał(a):

> Etyka nie ma tu nic do rzeczy, raczej netykieta i w takim razie to może być
> nie netyczne - definiując rzecz netyczną jako zgodną z netykietą. Czy częste
> reklamowanie konkursów jest netyczne? Miałem taki problem rok, czy dwa lata
> temu zastanawiając się na ile grupowicze są lub byli zainteresowani moimi
> konkursami. Przyjąłem zasadę zgodną z zapisami netykiety - najwięcej jedno
> ogłoszenie na miesiąc.

Ponieważ osobiście zaangażowałam się w ten konkurs - uważam, że kilka słów
wyjaśnienia należy się grupowiczom.
Po pierwsze na wystawie poznałam faceta, pasjonata i kolekcjonera,
wariata w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wariata takiego jak my, jak Ty
i wiele osób, które nam pomagają, są życzliwe i wieszają tam swoje zdjęcia
za całkowitą darmochę, chociaż mogłyby na tym zarobić. Dzięki takim osobom
jak Waldek Sobolewski ludzie mają okazję poznać piękne kolekcje roślin,
niedostępne dla przęciętnego użytkownika. Mogą też sobie o tych roślinach
poczytać - po polsku, w jednym miejscu.
Waldek włożył w ten konkurs sporo pracy, udostępnił zdjęcia roślin rzadko
uprawianych w ogrodach, zdjęcia które gdziekolwiek ciężko jest znaleźć czy
to w sieci czy w ksiazkach. I jeszcze udundował nagrody w postaci cennych
roślin. Konkurs ma służyć rozwijaniu wiedzy ogrodniczej, poznawaniu.
Grupa pl.rec.ogrody miała skupiać pasjonatów ogrodnictwa i wydawało nam
się, ze dla nich ten konkurs będzie ciekawy i pożyteczny.

Każdy kto wszedł na sronę główną może sobie poczytać jaka była idea taBazy,
dla mnie osobiście jest ona niezmienna. TaBaza nie jest na sprzedaż.
Wiem na pewno po mailach i prywatnych wiadomościach, że taki serwis jest
potrzebny.

Konkurs został "powieszony" na głównej stronie TaBazy 14 listopada.
15 listopada poszedł mój pierwszy post o konkursie na grupę, potem drugi 9
grudnia i 27 grudnia post Basi. Dzisiaj Gabi - pierwsze i osatatnie
ogłoszenie w tym roku. Na pewno nie chcemy grupy zaśmiecać.

Z mojej strony także EOT, a na pewno nie będę dyskutować tutaj dalej -
zapraszam na priv.

Marta

12. Data: 2006-01-03 01:56:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> [...]
> grudnia i 27 grudnia post Basi. Dzisiaj Gabi - pierwsze i osatatnie
> ogłoszenie w tym roku. Na pewno nie chcemy grupy zaśmiecać.

Moze troche faktow. Ogloszenia o konkursach TaBazowych w ostatnim
roku byly nastepujace:

20 marca - o konkursie "Mój pomysł na ogród" - anonim
14 kwietnia - przypomnienie - Marta
26 maja - przypomnienie - Marta
8 czerwca - przypomnienie - Basia
11 lipca - przypomnienie - Marta
15 sierpnia - przypomnienie - Janusz
19 wrzesnia - o zakonczeniu konkursu - Marta
14 listopada - o konkursie swiatecznym - Marta
22 listopada - przypomnienie o konkursie swiatecznym - Marta
9 grudnia - przypomnienie o konkursie swiatecznym - Marta
9 grudnia - o konkursie liliowcowym - Marta
27 grudnia - przypomnienie o konkursie swiatecznym - Basia
27 grudnia - przypomnienie o konkursie liliowcowym - Basia
2 stycznia - przypomnienie o konkursie swiatecznym - Gabi

W sumie 14, wiec zblizone do normy raz na miesiac.
Tadeusz jest zdecydowanie przeczulony. Moze dlatego, ze o
konkursach informuja i przypominaja zazwyczaj kobiety?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2006-01-03 02:25:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

[...]

:))))
dziekuje za wyszczegolnienie
:)
dosc kreatywna jest ta Twoja statystyka
ze 40 % ponad to dla Ciebie wartosc zblizona
:))))))
zwroc tez uwage
ze nie czepialem sie gdy byly one faktycznie raz w miesiacu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

14. Data: 2006-01-03 02:59:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> W sumie 14, wiec zblizone do normy raz na miesiac.

> dosc kreatywna jest ta Twoja statystyka
> ze 40 % ponad to dla Ciebie wartosc zblizona

Przechodzisz na system metryczny (10 miesiecy w roku)? :-)

Pozdrowienia,
Michal

15. Data: 2006-01-03 08:38:42

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in

> choc jestem przeciwko podzialom
> to jednoczesnie kazdy ma prawo bawic sie jak lubi
> niech wiec sobie ta sekta przy Tabazie istnieje
> ale niech zyje wlasnym zyciem

Jednym słowem ma zejœć do podziemia i nie kłuć w oczy? :-)
Rozumiem, że drażniš Cię informacje o konkursach, przy takim zagęszczeniu
jak w grudniu faktycznie mogš stać się równie denerwujšce jak krety i
trawniki, ale Marta napisała, że tegoroczny był pierwszy i jednoczeœnie
ostatni. Myœlę, że to tę sprawę rozwišzuje.
Z drugiej strony tabaza wyrosła z grupy ogrodowej, więc dlaczego udawać,
że tak nie jest? I że tych zwišzków nie ma?
A przypisywanie tym informacjom takich podtekstów (zwiększenie wartoœci
tabazy przez zwiększenie ruchu) to chyba jednak przesada...
Nie sšdzę, żeby tabaza została sprzedana, przynajmniej nie przez ludzi,
którzy robiš jš teraz. Być może nie doceniam roli pienišdza, ale mimo
wszystko nie jestem w stanie w to uwierzyć. Tu, na tej grupie można się
przekonać, ze nie wszystko kręci się dookoła kasy.
A już na pewno tabaza nie jest konkurencyjnym forum dla grupy, bo forum
roœlinnego tam po prostu nie ma. Za to jest informacja, że dyskusje o
roœlinach prowadzone sš na grupie. Z dokładnym adresem grupy :-)
Dobrze, że dajesz tabazie prawo do istnienia, tylko dlaczego tak bardzo
starasz się oœmieszyć/obrazić tych, którzy jš robiš? Sekta? Moherowe
berety? Myœlisz, że to spowoduje, że zniknie? Albo że ludzie przestanš
tam zagšdać? Znaczna częœć użytkowników tabazy to ludzie spoza grupy,
więc i tak nie tego nie przeczytajš.. Za to skutecznie zrażasz do
grupy/swojej osoby tych, którzy bywajš tam i tu. Tadziu, na pewno o to Ci
chodzi?
I żeby nie było - od ładnych paru miesięcy nie zajmuję się już tabazš,
ani jako administrator, ani użytkownik, więc oceniam jš z zewnštrz, bez
zaangażowania. I zupełnie serio nie widzę powodu do takiej walki niemalże
na ostre. Obie, grupa i tabaza, mogš spokojnie funkcjonować nie wadzšc
sobie zupełnie.
A po przeczytaniu wštku konkursowego mnie zatkało. Po prostu zatkało.
Może by jednak jakiœ pakt o nieagresji?
Albo chociaż o wzajemnym ignorowaniu...
I tak, wiem, były już takie apele i nie poskutkowały.
No cóż, chyba się starzeję :-)
Pozdrowienia - Ewa

16. Data: 2006-01-03 10:05:53

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał

> Podsumowując dywagacje: rozumiem, że kogoś może to drażnić i ze względu na
> publiczność tego forum uważam, że administratorzy Tabazy powinni wziąć to
> pod uwagę i narzucić na siebie pewne nieprzekraczalne ograniczenia.
> Pozdrawiam, Rafał Wolski

Kajam się:(
"Zaproszenie" wysłałam bez konsultacji z innymi administratorami z przekory
po reakcji kilku Grupowiczów na przypominajacy Basi.
Pa, Gabi

17. Data: 2006-01-03 11:34:05

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Kajam się:(

Nie ma potrzeby :-)
Może to kwestia charakterów osobniczych ;) - czytam dokładnie
wszystkie wątki i wszystkie wypowiedzi grupowiczów ; jedne mnie
interesują ,
inne nie , jedne bawią inne degustują ale nigdy nie przyszło mi do
głowy ZAKAZYWAĆ grupowiczom pewnych tematów .
Na grupie znajduję też linki - całe mnóstwo linków do różnych
stron , także komercyjnych ale nie odczytuję ich jako marketingu
bo tylko nieliczne można by tak zakwalifikować .
Większość to informacje .
TaBaza jest o.k. , niekomercyjna na pewno , być może
"dziwnymi ścieżkami" denerwuje niektórych , ale to ich problem
i bardziej mi nie pasują na grupie dyskusje o słuszności lub
naganności mówienia o niej niż samo o niej mówienie ;-)
Co do Netykiety : kilka ich przeczytałem i w każdej znaleźć
można takie cóś :
"Swoim prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie
w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego
i żenującego niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osob. "
Może wystarczy powstrzymać się czasem od ubliżania innym ,
może jako priorytet przyjąć dobrą , czystą i przyjazną atmosferę ?

Jako młody(na grupie) ale jednak grupowicz tyle chciałem
dodać w temacie (he,he - "temat" ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

18. Data: 2006-01-03 14:58:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> :)
> juz w memncie tworzenia tego serwisu
> Grzesiu jednoznacznie napisal
> ze jest taka koncepcja

Mógłbyś zacytować dosłownie? Albo podać źródło wiadomości, w którym coś
takiego wyczytałeś? Bo jeśli nie, to nie wprowadzaj innych w błąd, a mnie
nie przypisuj słów, których nie napisałem/nie wypowiedziałem.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Rzekł raz Stary Biskup w Sudanie:
,,Już nigdy mi kutas nie stanie...''

19. Data: 2006-01-03 15:23:54

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> inne nie , jedne bawią inne degustują ale nigdy nie przyszło mi do
> głowy ZAKAZYWAĆ grupowiczom pewnych tematów .

I słusznie, bo to nie leży w Twoich kompetencjach. Tematy dozwolone jak i
zakazane zostały określone przed założeniem grupy. Potem odbyło się
głosowanie i w ten sposób zostało zatwierdzone to co robić wolno na grupie i
to czego robić nie wolno. Każda grupa ma taki opis i - teoretycznie -
wejście na grupę łączy się z zapoznaniem się z tym opisem i akceptacją
narzuconych reguł. Opis naszej grupy znajduje się w co najmniej kilku
miejscach, w tym i tutaj: http://ogrody.agrosan.pl/opis.html
Ufff aż mi się nie chce o tym pisać po raz setny.... ale jak trzeba
wytłumaczyć, to trzeba ;-)
Na grupie - jak czytamy - dopuszcza się ogłoszenia ale nie dopuszcza się
spamu. Kiedy ogłoszenie jest spamem? Na to pytanie otrzymamy odpowiedź
dokładnie studiując polski serwis poświęcony usentowi: http://www.usenet.pl/
A tam czytamy:

--------- cytat z www.usenet.pl ----------------

Żadne ogłoszenie (ani w grupach dopuszczających pojedyncze ogłoszenia, ani w
tych, które służą wyłącznie umieszczaniu ogłoszeń) nie powinno się pojawiać
zbyt często, tzn. częściej niż raz na miesiąc, ew. raz na 2 tygodnie. Usenet
news to nie jest gazeta, która codziennie ma zupełnie nowe wydanie. Artykuł
(ogłoszenie) raz umieszczone na serwerze będzie tam tkwiło przez dłuższy
czas - zwykle przez miesiąc, a na niektórych serwerach nawet 3 miesiące lub
dłużej. Nawet, jeśli tekst pozornie zniknie, bo zostanie przeczytany, to
dalej jest trzymany na serwerze i prezentowany wszystkim, którzy go jeszcze
nie czytali. Wysyłanie tego samego tekstu codziennie powoduje, że na
serwerze znajdzie się wiele jego kopii, a inni użytkownicy są zmuszeni do
czytania tych samych wiadomości na nowo, co także jest traktowane jak spam i
może powodować usunięcie z serwera wszystkich kopii wysłanego
artykułu/ogłoszenia.
Zabronione jest także wielokrotne wysyłanie listu o tej samej lub minimalnie
różniącej się treści do wielu grup news. Listy takie traktowane są jako spam
i albo od razu nie przyjmowane na serwerze, albo usuwane z niego
automatycznie po przekroczeniu odpowiedniego limitu. Jeżeli przestrzegasz
zasad opisanych wcześniej, możesz być spokojny, że tego limitu nie
przekroczysz. A jeśli chcesz wiedzieć dokładniej czym jest, a czym nie jest
spam, zajrzyj na serwer www.abuse.net.

I jeszcze a'propos ogłoszeń - ciekawe spostrzeżenie:

Przy okazji należy zwrócić uwagę, że istniejące w niektórych grupach zasady
dopuszczające pojawianie się pojedynczych ogłoszeń, odnoszą się do ogłoszeń
wysyłanych *jednorazowo* przez uczestników grupy dyskusyjnej i mających
charakter giełdowy, a nie do ofert hurtowni czy firm sprzedających jakieś
rzeczy i wysyłających swe ogłoszenia co jakiś czas. Jeśli jesteś
przedstawicielem jakiejś firmy i chcesz ją zareklamować, zdecydowanie lepszy
efekt osiągniesz umieszczając URL-a do firmowej strony WWW w swojej stopce
(sygnaturce) i uczestnicząc w konstruktywny sposób w dyskusjach prowadzonych
w grupie. Wysyłanie samych reklam lub ofert z reguły przynosi odwrotny
skutek, odstręczając od zaglądania na reklamowane strony.

--------- koniec cytatu z www.usenet.pl ----------------

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

20. Data: 2006-01-03 15:31:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

takiego wyczytałeś? Bo jeśli nie, to nie wprowadzaj innych w błąd, a mnie
nie przypisuj słów, których nie napisałem/nie wypowiedziałem.

doslownie to sobie sam bedziesz musial odszukac
byl to watek z poczatku ubieglego roku
zwiazany z powstaniem Tabazy
:)
oczywiscie Wasze swiete prawo robic i zrobic z Tabaza co tylko chcecie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
jeżówki
Do siego Roku
Abyście się po balu...