Re: Zaproszenie

From: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Zaproszenie
Date: Tue, 3 Jan 2006 16:23:54 +0100

> inne nie , jedne bawią inne degustują ale nigdy nie przyszło mi do
> głowy ZAKAZYWAĆ grupowiczom pewnych tematów .

I słusznie, bo to nie leży w Twoich kompetencjach. Tematy dozwolone jak i
zakazane zostały określone przed założeniem grupy. Potem odbyło się
głosowanie i w ten sposób zostało zatwierdzone to co robić wolno na grupie i
to czego robić nie wolno. Każda grupa ma taki opis i - teoretycznie -
wejście na grupę łączy się z zapoznaniem się z tym opisem i akceptacją
narzuconych reguł. Opis naszej grupy znajduje się w co najmniej kilku
miejscach, w tym i tutaj: http://ogrody.agrosan.pl/opis.html
Ufff aż mi się nie chce o tym pisać po raz setny.... ale jak trzeba
wytłumaczyć, to trzeba ;-)
Na grupie - jak czytamy - dopuszcza się ogłoszenia ale nie dopuszcza się
spamu. Kiedy ogłoszenie jest spamem? Na to pytanie otrzymamy odpowiedź
dokładnie studiując polski serwis poświęcony usentowi: http://www.usenet.pl/
A tam czytamy:

--------- cytat z www.usenet.pl ----------------

Żadne ogłoszenie (ani w grupach dopuszczających pojedyncze ogłoszenia, ani w
tych, które służą wyłącznie umieszczaniu ogłoszeń) nie powinno się pojawiać
zbyt często, tzn. częściej niż raz na miesiąc, ew. raz na 2 tygodnie. Usenet
news to nie jest gazeta, która codziennie ma zupełnie nowe wydanie. Artykuł
(ogłoszenie) raz umieszczone na serwerze będzie tam tkwiło przez dłuższy
czas - zwykle przez miesiąc, a na niektórych serwerach nawet 3 miesiące lub
dłużej. Nawet, jeśli tekst pozornie zniknie, bo zostanie przeczytany, to
dalej jest trzymany na serwerze i prezentowany wszystkim, którzy go jeszcze
nie czytali. Wysyłanie tego samego tekstu codziennie powoduje, że na
serwerze znajdzie się wiele jego kopii, a inni użytkownicy są zmuszeni do
czytania tych samych wiadomości na nowo, co także jest traktowane jak spam i
może powodować usunięcie z serwera wszystkich kopii wysłanego
artykułu/ogłoszenia.
Zabronione jest także wielokrotne wysyłanie listu o tej samej lub minimalnie
różniącej się treści do wielu grup news. Listy takie traktowane są jako spam
i albo od razu nie przyjmowane na serwerze, albo usuwane z niego
automatycznie po przekroczeniu odpowiedniego limitu. Jeżeli przestrzegasz
zasad opisanych wcześniej, możesz być spokojny, że tego limitu nie
przekroczysz. A jeśli chcesz wiedzieć dokładniej czym jest, a czym nie jest
spam, zajrzyj na serwer www.abuse.net.

I jeszcze a'propos ogłoszeń - ciekawe spostrzeżenie:

Przy okazji należy zwrócić uwagę, że istniejące w niektórych grupach zasady
dopuszczające pojawianie się pojedynczych ogłoszeń, odnoszą się do ogłoszeń
wysyłanych *jednorazowo* przez uczestników grupy dyskusyjnej i mających
charakter giełdowy, a nie do ofert hurtowni czy firm sprzedających jakieś
rzeczy i wysyłających swe ogłoszenia co jakiś czas. Jeśli jesteś
przedstawicielem jakiejś firmy i chcesz ją zareklamować, zdecydowanie lepszy
efekt osiągniesz umieszczając URL-a do firmowej strony WWW w swojej stopce
(sygnaturce) i uczestnicząc w konstruktywny sposób w dyskusjach prowadzonych
w grupie. Wysyłanie samych reklam lub ofert z reguły przynosi odwrotny
skutek, odstręczając od zaglądania na reklamowane strony.

--------- koniec cytatu z www.usenet.pl ----------------

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami