Zapylacze do śliwek, czereśni i grusz

1. Data: 2006-05-16 07:33:16

Temat: Zapylacze do śliwek, czereśni i grusz
Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Już kulka lat rosną moje czereśnie, grusze i śliwki. Niestety nie
owocują - nie kwitną. Co zrobić aby zaczęły kwitnąć? Drzewa są
ładne i zadbane.

2. Data: 2006-05-16 08:03:06

Temat: Re: Zapylacze do śliwek, czereśni i grusz
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już kulka lat rosną moje czereśnie, grusze i śliwki. Niestety nie
> owocują - nie kwitną. Co zrobić aby zaczęły kwitnąć? Drzewa są
> ładne i zadbane.

Ile lat rosną? Troszke trzeba poczekac niestety (zależy od podkładki i
odmiany). Z reguły w 3 roku dopiero powinny kwitnąć i zawiązać pierwsze
owoce. Czereśnia powinna być pierwsza, na grusze trzeba czekać najdlużej.
Pytanie z topicu dotyczące zapylaczy jest bez sensu, jak nie kwitna to
zapylacz nie ma tu nic do gadania.

3. Data: 2006-05-16 08:08:42

Temat: Re: Zapylacze do sliwek, czeresni i grusz
Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

drzewa u mnie rosna juz szósty rok i nic. Zgadzam sie, ze topic mi
nie wyszedl.

4. Data: 2006-05-16 08:13:06

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie to odmiany? I czy drzewka są odpowiednio ciete. Moze rosną w
cieniu? Naprawde nie kwitną? Czy moze szkodniki zjadają pąki?
W 6 roku powinienies miec juz obfity plon.

5. Data: 2006-05-16 08:25:13

Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

czeresnia czerwcówka, grusza klapsa, sliwa wegierka szczepiona i
rózowa rengloda - przepraszam nazw nie pamietam.
Drzewa rosna na mokrawej ziemi w takim ukladzie: jablon za ok 8
metrów czeresnia potem grusza potem brzoskwinia. Oraz na drugiej
dzialce w jednym rzedzie jablonie - wszystkie owocuja, a w drugim
rzedzie brzoskwinia, wegierka, wisnia, sliwa regloda, grusza, sliwa
rengloda - i nic nie kwitnie. Rosna na pelnym sloncu. Sa
opryskiwane. Jablek jest kilka odmian i wszystkie ladnie owocuja.
Czeresnia i sliwa sa ciete w lecie po okresie owocowania, a reszta
na wiosne. Wycinane sa wszystkie galezie cieniujace i rosnace
pionowo.

6. Data: 2006-05-16 08:52:33

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie wiem co Ci odpowiedziec....Na moj rozum, jezeli wspomniane
drzewka kupiles jako _szczepione_, to powinny owocowac a conajmniej kwitnąć.
Faktycznie spotkalem sie z przypadkiem rosnącej na podmokłym gruncie
gruszy która mimo obfitego kwitnienia nie zawiązywala owoców. Ale czy
przyczyną jest podmokła ziemia czy też coś z samym drzewkiem to do dzis
nie wiem.
Mozna tylko gdybac, moze mróz moze niewlasciwe pH gleby, nie wiem...
Moze ktos inny pomoze...
Pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2006-05-16 08:57:11

Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziekuje za porady i pozdrawiam

8. Data: 2006-05-16 09:07:11

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@w...pl
>Już kulka lat rosną moje czereśnie, grusze i śliwki. Niestety nie
>owocują - nie kwitną. Co zrobić aby zaczęły kwitnąć? Drzewa są
> ładne i zadbane.

kup nawóz do drzew owocowych i sypnij, albo nawóz do róż ;-)))

--
ewa

9. Data: 2006-05-16 09:11:39

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Już kulka lat rosną moje czereśnie, grusze i śliwki. Niestety nie
owocują - nie kwitną. Co zrobić aby zaczęły kwitnąć? Drzewa są

1.Możesz zrobić zdjęcia tych śliw i gruszy?
Może zbytnio je przycinasz ? Czy mają wyraźny
przewodnik ? Śliwy są wrażliwe na cięcie , łatwo się
wdają infekcje - nie widzisz żadnych objawów typy
pękającej kory , plam , cieknącej żywicy ?
2.Sprawdź ziemię . Jakie pH , jaki poziom wód gruntowych -
teren podmokły , czyli rośliny nie mogą korzenić się głębiej
i wody im co prawda nie brak , ale nie samą wodą ...
Może podłoże kredowe lub margiel - drzewa nie urosną .
3.Szkodniki - pryskanie nic nie da jeżeli w bliskiej okolicy
są drzewa z ogniskami szkodników nie pryskane , lub jeżeli
w okolicy jest środowisko szczególnie sprzyjające jakimś
szkodnikom drzew , choćby brak naturalnych wrogów tychże .

Śliwy , czereśnie i w pewnym stopniu grusze należy ciąć ostrożnie :-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

10. Data: 2006-05-16 09:16:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
> szkodnikom drzew , choćby brak naturalnych wrogów tychże .
>
> Śliwy , czereśnie i w pewnym stopniu grusze należy ciąć ostrożnie :-)

Kilka lat - może są za młode...

monilioza
Dla Mirzana
Krzesła i stoły z ogródków piwnych.