Zapytanie niezupełnie stomatologiczne ;)

1. Data: 2006-01-16 12:24:07

Temat: Zapytanie niezupełnie stomatologiczne ;)
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z jaka maksymalna prędkością obraca sie głowica z frezem u stomatologa?
Pytam, bo wróciłem właśnie od dentysty i zapytałem ile na min. toto się
obraca a kobieta powiedziała mi, że 200 tys/min.!?

Mój Dremel z frezami diamentowymi na wałku pomyka 5 - 33 tys/min., tam jest
to pneumatyczne ale 200tys to chyba lekka przesada?

Pietrek

2. Data: 2006-01-16 13:30:49

Temat: Re: Zapytanie niezupełnie stomatologiczne ;)
Od: "tomla" <tomla1\cutthis\@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój Dremel z frezami diamentowymi na wałku pomyka 5 - 33 tys/min., tam
jest
> to pneumatyczne ale 200tys to chyba lekka przesada?

cos okolo 160tys , moze 200 , rzad wielkosci prawidlowy, tam jest turbinka i
powietrze ze sprezary ;-)

3. Data: 2006-01-16 18:54:56

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomla napisał(a):
> jest
>
> cos okolo 160tys , moze 200 , rzad wielkosci prawidlowy, tam jest turbinka i
> powietrze ze sprezary ;-)

a moze byc i wiecej ;)

http://www.nsk.info.pl/index.php?set=6

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

4. Data: 2006-01-26 00:14:44

Od: "Jacek J." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mój Dremel z frezami diamentowymi na wałku pomyka 5 - 33 tys/min., tam jest
> to pneumatyczne ale 200tys to chyba lekka przesada?

Turbina, czyli końcówka używana do pracy w szkliwie, najtwardszej tkance
organizmu, pracuje z częstotliwością średnio 300 tysięcy obrotów na minutę
(5000 na sekundę). Jednak turbina ma przełożenie pneumatyczne, co sprawia że
przy przyłożeniu do zęba wiertło znacznie wyhamowuje, proporcjonalnie do siły
nacisku, ale obroty wciąż pozostają bardzo wysokie. Związane z tym tarcie i
wytwarzanie dużych ilości ciepła bezwzględnie wymaga chłodzenia wodnego. Praca
turbiną "bez wody" jest błędem, grozi zapaleniem miazgi zęba z przegrzania i
powoduje charakterysytyczny zapaszek spalenizny.

Druga używana przez dentystów końcówka, mikrosilnik, ma obroty rzędu 20000-
40000 na minutę i przełożenie mechaniczne (łożyskowe) a przez to wysoki moment
obrotowy (siła obrotu - wiertło nie wyhamuje tak łatwo jak w turbinie). Do
mikrosilnika można dobrać kątnicę przyspieszającą obroty (z przełożeniem np.
1:10) lub zwalniającą (10:1) - trochę tak jak w skrzyni biegów.

Pozdrawiam,
Jacek Jaśkowski
www.anident.pl

Nałóg i biorezonans
Mój ojciec jest po dwóch wylewach zmiany w tk pomocy PILNE
Polećcie onkologa(rak jelita grubego)-Wrocław,Wa-wa, Bydgoszcz
gruźlica prosówka??
Rak piersi - co dalej po chemioterapii