Zasiłek poporodowy..?

1. Data: 2003-07-23 17:44:01

Temat: Zasiłek poporodowy..?
Od: "ania" <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, proszę szanownych grupowiczów o kilka cennych dla mnie informacji:
Kilka dni temu urodziłam syna, mam komunalne mieszkanie 28m2, żyję w związku
konkubinatowym, gdzie mężczyzna prowadzi własną działalnośc gospodarczą - od
3 miesięcy zawieszoną w ZUSie z powodu braku zleceń.
Od września 2002 roku nie pracuję - zwolniłam się na własną prośbę z
zachowaniem okresu wypowiedzenia 3 miesiące, mój całkowity staż pracy wynosi
ponad 10 lat.
Jestem zarejestrowana jako bezrobotna i od paru miesięcy otrzymuję zasiłek
dla bezrobotnych. Od przyszłego miesiąca z Urzędu Pracy będę otrzymywała
zasiłek rodzinny - ponad 40 zł. Otrzymuję też 85% dotację do czynszu za
mieszkanie z Opieki Społecznej - kwota ok. 80 zł.
Mam pytania:
Czy przysługuje mi jakiś jednorazowy zasiłek poporodowy z ZUS, z II filaru,
z Urzędu Miasta, z Opieki Społecznej itd- czy mogę o coś takiego się
ubiegać, jeśli tak to gdzie?
Czy mogę ubiegać się o zasiłek wychowawczy, pielęgnacyjny (jakiekolwiek
dotacje od Państwa) na dziecko w mojej sytuacji?
Czy ojcu dziecka (konkubinowi) w jego sytuacji przysługuje jakiś zasiłek
itp?

Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania, dotyczące właśnie opisanej
sytuacji. Odpowiedzi BARDZO proszę kierować na piriva, gdyż nie mam
możliwości korzystania z netu na codzień, a sytuacja jest dla mnie pilna
(maile czytam na telefonie GSM).

Pozdrawiam i dziękuję
Ania
mój mail: p...@e...pl

2. Data: 2003-07-24 12:13:57

Temat: Re: Zasiłek poporodowy..?
Od: "Kinga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

spróbuj zamieścić swoje pytanie na grupie pl.soc.prawo oraz na
pl.soc.dzieci...
pzdr,
Kinga

Zasiłek poporodowy?
Uniewaznienie czy rozwod... ciag dalszy!
opieka społeczna
Jestem zła, kradne, oszukuje
Uniewaznienie czy rozwod??