Zasłony

1. Data: 2003-10-29 15:34:38

Temat: Zasłony
Od: "Agnieszka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo przepraszam, ale może któraś z Pań mi pomoże? Zadałam poniższe
pytanie na grupie "dom", ale okazało się, że tam większość dyskutantów to
chłopy-majsterkowicze...

Kochani! Miałam zasłony z bawełnianego jednostronnego aksamitu w kolorze
miodu i prałam je chemicznie, ale gdy teraz (po latach) uprałam je
zwyczajnie w pralce, to mi się skurczyły (jak to bawełna) - niestety, na
wysokości okna prawie 10 cm, więc ZA DUŻO. Kupiłam nowy (identyczny)
materiał, umiem szyć, więc sobie uszyję, i mój problem (prośba o radę)
brzmi: czy teraz, przed uszyciem, uprać cały materiał w pralce (żeby się
skurczył raz, a dobrze) i potem uszyć z niego zasłony na potrzebną miarę,
czy też jednak z jakichś (jakich?) względów lepiej jest zawsze nosić do tej
chemicznej pralni???
Z góry serdecznie dziękuję!
Agnieszka

1. Data: 2003-10-29 17:10:58

Temat: Re: Zasłony
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Jabym najpierw wyprala i pozniej doszyla.

Monika (Hannover)

1. Data: 2003-10-30 07:46:07

Od: "agpat" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

Ja tam się nie znam na temacie kompletnie, jedynie mam jedno małe
doświadczenie:
Ostatnio uszyłam zasłony z grubego sztruksu (ale pojęcia nie mam jak
zachowuje się aksamit), najpierw je wyprałam i zstapiły się naprawdę dużo.
Potem uszyłam. Ale gdy powisiały miesiąc, to okazało się że wyciągnęły sie
dobre 3 cm. Na szczęście więcej nie, a te 3 cm mi nie przeszkadzały, więc
już tak zostało.
Aksamit jest też cięzki, więc może zachowa się podobnie, może lepiej weź pod
uwage to, że gdybyś szyła zasłony po praniu, to mogą po jakimś czasie mieć
kilka cm więcej.

Agnieszka (Poznań)

xxx-permin (nowe na meilaodiy)
włóczka gobelinowa na mulin
witam i pytam
[gazetki] Relaks z robótkami - pytanie (długie wyszło)
druty - wzory