Zastrzelić czy defenestrować?

221. Data: 2008-06-05 14:46:39

Temat: Re: Zastrzelić czy defenestrować?
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski"

> Nie porno tylko durno. A Dr Housa oglądasz ?

Wywiad, cyco? ;)
Oglądałam. I?

EwaSzy

222. Data: 2008-06-05 15:01:48

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:

> Wywiad, cyco? ;)
> Oglądałam. I?

I jest to najinteligentniejszy obecnie serial, w którym jednak też są
co chwilę autorytatywnie prezentowane tak durne recepty na życie że oczy
mi wsysa w czaszkę. A w pozostałych serialach jest jeszcze gorzej. I
oglądają to dzieci w większości domów zupełnie bez kontroli. Dowiadują
się bez żadnych protestów ze strony grupowiczek, że seks żadnych
konsekwencji nie niesie, a jakby co to dziecko się wytnie tak jak się
obcina paznokcie. Jak przedstawić dzieciom inny punkt widzenia na sprawę
? Stworzyć tyle samo seriali, czy raz krótko, a mocno ?
Hm. Na pewno mocno ? Czy na pewno NK jest jakiś bardziej krwawy od Dr
Housa ? Raczej nie, cóż w nim więc tak drażni ?

Adam

223. Data: 2008-06-05 16:33:35

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki pisze:

> Przeciwnie, trzeba pokazywać fakty wtedy, kiedy młody umysł ma jeszcze
> pewne naturalne poczucie tego co jest słuszne a co nie - zanim zostanie
> zatruty poglądami typu "mój brzuch to moja własnośc", albo "płód jest
> człowiekiem dopiero po urodzeniu - nigdy przed".

Widzisz, nie zgadzam się do końca z Twoimi poglądami, więc nie życzę
sobie żeby moje dziecko oglądało całą tę demagogię.
A mój brzuch to MOJA własność. Na pewno nie Twoja, ojca R. czy pani w
szkole. Uprzedzając: nie, nigdy nie usunęłam ciąży, nie, nie planuję.

> Jeżeli Twoje dziecko nie widziało nigdy w życiu Drogi Krzyżowej,
> nie wie o męce Chrystusa - to po co chodzi na zajęcia religii?

Niektórym ludziom wystarczy przeczytanie Testamentu. Posiadają cudowną
rzecz nazywaną wyobraźnią. Niestety inni nie są w stanie pojąć
cierpienia, jeśli nie pokaże się im go wprost. Zresztą nie tylko cierpienia.

> Przeciwnie, całe szczęście. Najgorzej by było, gdyby ludzie mający
> marne pojęcie o religii (do których jak podejrzewam należysz) brali
> się za układanie programu jej nauczania.

Mają. Totalnie marne. Co gorsza nie sa osobami swieckimi. Tak, uogólniam.

> lub sterowani przez antyreligijnych dziennikarzy -

Opad rąk.

> Większość społeczeństwa, czyli rodziców, to niestety, poganie lub
> wtórni poganie

Nie poganie tylko ateiści.

LL

--
http://pl.youtube.com/watch?v=hkqqMPPg2VI
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

224. Data: 2008-06-05 16:36:33

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski pisze:

> Mówię konkretnie o "Pasji". Dzieciaki codziennie niemal oglądają
> mordobicia, strzelaniny, tortury tak pokazane by znieczulić widza. Czy
> nie powinny zapoznać się z realiami ?

7 latki?

LL

225. Data: 2008-06-05 18:18:20

Temat: Re: Zastrzelić czy defenestrować? => Pasja
Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W liście datowanym 5 czerwca 2008 (13:39:49) napisano:

> Czy Pasja jest filmem nieprzeznaczonym dla 13-16latków? Ciężko mi
> powiedzieć. Z dużym zdziwieniem czytałam jaki to z niej krwawy i w ogóle
> film. W porównaniu z nakręconymi w tym czasie obrazami o wojnach w Afryce, z
> dystrybucją od 15 lat to była betka. Gibson ma imo z jakiegoś powodu
> przechlapane u ktytyków, bo jego filmy nie są złe i nie bardziej drastyczne
> od wielu, co przemykają bez echa.

Nie przesadzaj. Pasja JEST drastyczna. I w przeciwieństwie
do wielu innych drastycznych filmów, które poza tym mają jakąś fabułę,
przemoc jest jej (Pasji) jedyną treścią.

Yakhub
Nie pisz do mnie na ten adres.

226. Data: 2008-06-05 18:47:58

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:

> [...]
> powodu przechlapane u ktytyków, bo jego filmy nie są złe i nie bardziej
> drastyczne od wielu, co przemykają bez echa.

Masz mocne nerwy IMO.
To jeden z najokrutniejszych filmów jaki widziałam. Co więcej - w
horrorach takie okrucieństwo jest jakby z przymrużeniem oka - wiadomo z
góry, że to ma straszyć i już. W "Pasji" to jest tak cholernie serio, że
aż się niedobrze robi, film nastraja negatywnie do ludzi. Po prostu
sadyzm w czystym wydaniu, nie dający nic więcej, żadnej pozytywnej
refleksji.

Ewa

227. Data: 2008-06-05 20:30:17

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yakhub"
> [...]

do wielu innych drastycznych filmów, które poza tym mają jakąś fabułę,
przemoc jest jej (Pasji) jedyną treścią.
---
Nie przesadzaj? A niby z czym przesadzam, z własnym zdaniem zapewne. :D
Nie uważam Pasji za szczególnie drastyczny film (Apocalypto zresztą też).

To Ty nie widzisz w Pasji nic poza przemocą. I nie jesteś w tym odosobniony.
Ja w niej widzę 'nieco' więcej. I też nie jestem w tym odosobniona. Kwestia
gustu i odbioru.

EwaSzy

228. Data: 2008-06-05 20:52:05

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea"

> Masz mocne nerwy IMO.

Mocne?
Jak mi mąż puścił film z Brucem W. w Afryce, to po kwadransie obaj wylecieli
za drzwi.
W przy innej fabularyzowanej opowieści o wojnach plemiennych mało nie
puściłam pawia. I przecierałam oczy widząc napis '15+'

> [...]
> aż się niedobrze robi, film nastraja negatywnie do ludzi. Po prostu sadyzm
> w czystym wydaniu, nie dający nic więcej, żadnej pozytywnej refleksji.

Słyszajam juz takie opinie i dalej się im dziwię. Tytuł nie powiedział Ci,
że będzie o sprawach poważnych?
Pasja jest na serio, ma być na serio, bo to o czym opowiada było takie
właśnie - na poważnie. Był facet, co nikomu specjalnie nie wadził, ale
zgodnie z planem miał byc niesprawiedliwie i okrutnie wychłostany,
wymęczony, poniżony i zabity na krzyżu. Opowieść Gibsona jest bardzo wierna.
I bardzo niehollywoodzka. :)
Ewangelie w tym fragmencie nie mają nic pozytywnego do powiedzenia o
kondycji ludzkiej, dlaczego Gibson miał to przykrywać jakimś cukierkowym
pobocznym wątkiem, jak Sienkiewicz w Quo Vadis umilający akcję parą gołąbków
gruchających na tle lasu krzyży.

EwaSzy

229. Data: 2008-06-05 20:52:50

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" ...

> 7 latki?

Coś przeoczyłam. Kto siedmiolatkom puścił Pasję?

EwaSzy

230. Data: 2008-06-05 20:56:25

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski"

> [...]
> przedstawić dzieciom inny punkt widzenia na sprawę ? Stworzyć tyle samo

No widzisz, jak chcesz, to potrafisz się wysłowić z sensownym argumentem.
:))
O to chodziło.

> Hm. Na pewno mocno ? Czy na pewno NK jest jakiś bardziej krwawy od Dr
> Housa ? Raczej nie, cóż w nim więc tak drażni ?

Owszem, jest bardziej krwawy. Dosłownie, w DH akcja toczy się głównie na
kulawej nodze i genialnej głowie H. Obrazków z sali operacyjnej jest mało i
są dość... sterylne. Chlapiącej krwi nie zauważyłam jakoś a w NK była
pokazywana wręcz z upodobaniem.

EwaSzy

do ciebie..
Naszym skarbem jest więc miłość.
ratujmaluchy.pl
Strój WILKA do przestawienia "Czerwony Kapturek"
prezent z okazji komunii