Zasypka na bazie talku i tlenku cynku

1. Data: 2004-02-07 13:18:08

Temat: Zasypka na bazie talku i tlenku cynku
Od: "BraZby" <b...@o...mamdosc.pl.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jestem laikiem w sprawach Farmacji, więc proszę o wybaczenie,
ale mam nadzieję, że na tej grupie uzyskam pomoc.

Czy używana jest w lecznictwie zasypka (puder. itp) koloru białego
bez zapachu, na bazie tylko talku i tlenku cynku ?

Skład pierwiastkowy takiej zasypki przedstawiałby się następująco:
Mg,Si, O - talk, Zn, O - tlenek cynku

Praktycznie inne pierwiastki nie występują. ew.
Al - glin, S -siarka, Ca - wapń
ale w bardzo, bardzo śladowych ilościach, raczej jako zanieczyszczenia.

Jest także C- węgiel, ale nie jestem w stanie określić, czy to ilość
śladowa,
czy ewentualnie niewielka domieszka ( jakiś węglan).

--
Pozdrowienia
Zbigniew Bratko

2. Data: 2004-02-11 17:36:11

Temat: Re: Zasypka na bazie talku i tlenku cynku
Od: "BraZby" <b...@o...mamdosc.pl.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BraZby"
> napisał w wiadomości:

[...]

> [...]

> Al - glin, S -siarka, Ca - wapń
> ale w bardzo, bardzo śladowych ilościach, raczej jako zanieczyszczenia.

Po małych testach odpowiem sam sobie, z nadzieją że komuś się przyda:

Talk kosmetyczny ( b. dawno wyprodukowany)
zawiera Mg,Si, O (talk) i cynk
Alantan
zawiera Mg,Si, O (talk), cynk i dodatek wapnia
kupiony wczoraj w aptece "zwykły talk"
zawiera Mg,Si, O (talk) - praktycznie bez domieszek.

--
Pozdrowienia
BraZby

Rynek sprzedaży pozaaptecznej...
rozporządzenie Min. Zdrowia o obowiązku ciągłego kształcenia farmaceutów
Produkty -- Terapia Magnetyczna --
Studia ile chetnych jakie szanse itp
?