Zatrucie zęba

1. Data: 2006-03-02 18:27:27

Temat: Zatrucie zęba
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatruli mi siódemkę. :) Siedzi tam coś co językiem macam jak plombę,
ale przed chwilką troszkę tego ukruszyłem językiem. To jak to jest -
miękkie czy twarde?

To co 'ukruszyłem' to mogła być pozostałość wacika...
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

2. Data: 2006-03-02 22:17:05

Temat: Re: Zatrucie zęba
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 02-03-2006 19:27:
> [...]
> miękkie czy twarde?
>
> To co 'ukruszyłem' to mogła być pozostałość wacika...

Masz tam opatrunek (popularnie nazywany fleczerem). Niektóre z nich
twardnieją w ciągu kilku minut, inne - do godziny. Poza tym, mogłeś go
mieć założony z niewielkim nadmiarem, który właśnie wykruszyłeś. Lub na
zębie leczonym albo sąsiednim (albo między nimi) mógł się przykleić
jakiś okruch.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-03-05 14:14:45

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.03.2006 LM <p...@n...sig> napisał/a:

> [...]
> mieć założony z niewielkim nadmiarem, który właśnie wykruszyłeś. Lub na
> zębie leczonym albo sąsiednim (albo między nimi) mógł się przykleić

No dobra, to dobę po zatruciu ukruszyłęm sobie spory kawał tegoż opatrunku.
Tak po prostu, siedząc przed telewizorem poczułem że wypadł.
Był go tam spory nadmiar, wyjąłem kawałek wielkości niedużego ziarna słonecznika.
W zębie nadal siedzi coś twardego od góry, nie wiem jak z boku (miał
ułamaną ściankę z jednej strony). Najgorsze, że teraz przez parę dni nie ma
mnie w mieście i nie mogę podejść żeby mi to stomatolog obejrzał.

Czy coś może mi się nie zatruć, albo źle zatruć albo zniszczyć mi zęba, czy
co? Czy trucizna działa od razu i potem sobie może wypaść, czy też musi
siedzieć całe te 7-10 dni?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

4. Data: 2006-03-05 18:18:14

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 05-03-2006 15:14:

> No dobra, to dobę po zatruciu ukruszyłęm sobie spory kawał tegoż opatrunku.
> Tak po prostu, siedząc przed telewizorem poczułem że wypadł.

Zawsze sam wypada ;-p

> [...]
> ułamaną ściankę z jednej strony). Najgorsze, że teraz przez parę dni nie ma
> mnie w mieście i nie mogę podejść żeby mi to stomatolog obejrzał.

Możesz pójść do innego gabinetu i powiedzieć, o co chodzi. Bez problemu
powinieneś uzyskać pomoc.

> Czy coś może mi się nie zatruć, albo źle zatruć albo zniszczyć mi zęba, czy
> co? Czy trucizna działa od razu i potem sobie może wypaść, czy też musi
> siedzieć całe te 7-10 dni?

Nie działa od razu, jeżeli opatrunek będzie nieszczelny, ząb może sie
nie zatruć.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2006-03-05 18:32:37

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05.03.2006 LM <p...@n...sig> napisał/a:

> Zawsze sam wypada ;-p

No jak miał sam nie wypaść :) Ten kawałek po wyjęciu z ust rozkruszyłem w
palcach jak... kawałek tynku albo gipsu.

> Możesz pójść do innego gabinetu i powiedzieć, o co chodzi. Bez problemu
> powinieneś uzyskać pomoc.

> Nie działa od razu, jeżeli opatrunek będzie nieszczelny, ząb może sie
> nie zatruć.

A jakieś objawy są? Bo prawdę mówiąc jutro jadę za granicę i zonk, nijak mi to
nie pasuje żeby zdążyć do stomatologa. Do czwartku, no najwcześniej do
środy muszę tak pożyć. Jakieś rady na tę okoliczność? Czy najgorsze co mi
w razie czego grozi to konieczność założenia kolejnej trucizny do środka?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

6. Data: 2006-03-05 19:21:38

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 05-03-2006 19:32:

> [...]
> w razie czego grozi to konieczność założenia kolejnej trucizny do środka?

Najgorsze, co Ci grozi, to zapalenie miazgi (jeżeli opatrunek jest
nieszczelny, a ząb jeszcze żywy) - ostry, samoistny, pulsujący ból. Ale
to na szczęście mało prawdopodobne, większa szansa na to, że zacznie
reagować bólem na zmiany temperatury. Może też być tak, że opatrunek
nadal szczelnie zamyka ubytek, tyle, że jest go mniej, czego życzę Ci z
całego serca. Staraj się nie jeść tą stroną paszczy :-) Na wszelki
wypadek zabierz ze sobą jakieś silne tabletki przeciwbólowe - np.
Ibuprom max.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

7. Data: 2006-03-05 19:40:14

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> całego serca. Staraj się nie jeść tą stroną paszczy :-) Na wszelki
> wypadek zabierz ze sobą jakieś silne tabletki przeciwbólowe - np.

Dzięki za info, mam nadzieję ze będzie dobrze. :) Niestety już czuję, że
zaczyna mnie pobolewać. Raczej nie tyle ząb, co węzeł chłonny na szyi pod
zębem. :(
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/