Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-m
ail
From: "Jacek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Zatrudnili aktora, by udawał kalekę w reklamie
Date: Thu, 24 May 2007 13:10:24 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 42
Message-ID: <f33rrv$l2u$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: cgv3.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1180005056 21598 83.30.249.3 (24 May 2007 11:10:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 May 2007 11:10:56 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.inwalidzi:50879
Ukryj nagłówki
PFRON zatrudnił aktora, aby udawał kalectwo - pisze "Dziennik". Wiktor,
twarz kampanii "Pełnosprawni w pracy", tak naprawdę wcale nie jeździ na
wózku. Fundusz tłumaczy, że zatrudnienie zdrowego człowieka jest tańsze i
pracuje on wydajniej.
Kampania "Pełnosprawni w pracy" ma zachęcać przedsiębiorców do dania szansy
niepełnosprawnym.
- Wiktor nie liczy na współczucie, wie, jak dużo może dać twojej firmie, pod
warunkiem, że dasz mu szansę - takie słowa słyszymy w telewizyjnym spocie
promującym zatrudnianie osób niepełnosprawnych. Reklama, którą wykonała
agencja "Cztery czwarte", kosztowała prawie 964 tys. zł, a jej emisja w
mediach to kolejny wydatek rzędu 4 mln 14 tys. Zapłaciła za nią w 72% Unia
Europejska, pozostałą kwotę wyłożył Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych (PFRON).
Przystojny brunet poruszający się na wózku pokazany jest jako człowiek
sukcesu, aktywny, zdobywa dla swojej firmy nagrodę, gra w kosza. Niestety,
okazuje się, że to była tylko jego wizja. Tak naprawdę niedoceniany
niepełnosprawny szuka jakiegokolwiek zajęcia, bo pracodawcy nie wierzą w
jego możliwości - pisze gazeta.
Niestety, także twórcy spotu nie uwierzyli w potencjał niepełnosprawnych.
Odegranie tej roli powierzyli całkowicie sprawnemu aktorowi. Gdy dziennik
ujawnia ten fakt, jego rozmówcy nie kryją oburzenia. - Jak można kogokolwiek
zachęcić do zatrudnienia niepełnosprawnego, skoro samemu się tego nie robi -
mówi poseł poruszający się na wózku Sławomir Piechota.
Wtóruje mu Anna Dymna, która na co dzień współpracuje z niepełnosprawnymi. -
Jestem zdumiona i poruszona. Ten przypadek dobitnie pokazuje, jak naprawdę
wygląda sytuacja niepełnosprawnych w Polsce. To smutna rzeczywistość -
ocenia.
Czy naprawdę nie można było znaleźć do spotu osoby na wózku? - pyta
"Dziennik" w PFRON. - Celem kampanii społecznej nie jest pokazanie
prawdziwej osoby, lecz zasygnalizowanie problemu. Oczywiste jest, że
profesjonalista znacznie lepiej poradzi sobie z zadaniem aktorskim, tym
samym lepiej wyrazi treści, emocje i założenia, które chcieliśmy przekazać -
mówi rzecznik prasowy Funduszu Małgorzata Radziszewska.
|