Zatrzymaj aborcję

31. Data: 2018-01-13 19:44:29

Temat: Re: Zatrzymaj aborcję
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 14:49:42 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> Żadna logika nie prowadzi do wniosku, że stosowanie antykoncepcji to
> gwałt na własnej płodności. To twoja ocena na podstawie jakichś
> przepływów wymyślonej przez ciebie energii czy innych bzdetów.
>
> To tak jak religiant pisze, że z logicznej analizy wynika, że istnieje
> piekło/niebo.
>
> To jest gwałt na logice, a nie logika.

Akurat te tak zwane wymyślone energie są bardzo często podstawą różnych diet
zdrowotnych. Wszystkie dawne medycyny typu humoralnego działają jako doskonałe
profilaktyki przeciw chorobom, chociaż oparte są na różnych modelach przepływów,
które z punktu widzenia medycyny nowoczesnej wydają się nie mieć sensu.

> Równie dobrze możesz rozpatrywać i analizować racje wyznawców płaskiej
> Ziemi, albo wyznawców chemtrilsów. Sensu w tym nie ma.
> Jeżeli chcesz rozpatrywać czyjeś racje, to najpierw sprawdź, czy to są
> racje, a nie zwidy religijnego umysłu.

Podciągnij się.
Zwidami jest coś, co widzi ktoś przypadkowo i nieregularnie a nie wynik celowego
i systematycznego treningu percepcji.

Jako ateista mógłbyś oczywiście zwidami nazwać cuda różnych teistycznych religii
zachodnich i bym się do tego nie przyczepił, bo tam one występują (zarówno
w mono- jak i w politeistycznych wiarach) na zasadzie: spiritus flat ubi vult.

Wschodnioazjatyckie praktyki filozoficzno-religijne nie są takie naiwne. Niemal
zawsze jest tam trening wyostrzenia zmysłów - widzenia rzeczy, które nie są
regularnie dostrzegalne "gołymi" zmysłami. Co ciekawe produkty tego jak
medycyna, ćwiczenia umysłowe i sztuki walki są ostatnio zapożyczane przez Zachód i
nawet bez wgłębiania się w zestaw teorii, który doprowadziły do ich powstania,
a które Zachodek uważa za irracjonalne - produkty te mają wysoką użyteczność
i skuteczność.

32. Data: 2018-01-13 20:28:18

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Zniknęłam PRZYPADKI SZCZEGÓLNE, dla których istnieją osobne kryteria.
Zajmuję się NORMALNOŚCIĄ, czyli środkową częścią krzywej Gaussa, na której lokuje się
przynajmniej 90 % wszystkich przypadków.
Nie widzę uzasadnienia, aby skrajnie liberalizować prawo i normy moralne dla
WSZYSTKICH tylko z powodu istnienia 10 % przypadków szczególnych.

Twoja postawa (analogizując) to: pozwolić WSZYSTKIM pojazdom na bezkarne
nieprzestrzeganie dopuszczalnej prędkości na drogach tylko dlatego, że wsród nich
jakiś procent stanowią karetki ratunkowe, policyjne radiowozy i wozy strażackie :->

33. Data: 2018-01-13 20:30:07

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-13 o 19:44, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Akurat te tak zwane wymyślone energie są bardzo często podstawą różnych diet
> zdrowotnych.

Przekonałeś mnie. Te energie istnieją, bo ktoś je marchewkę.
To niezbity dowód.

> Wszystkie dawne medycyny typu humoralnego działają jako doskonałe
> profilaktyki przeciw chorobom,

Dlatego wkładajmy dzieci do pieca na trzy zdrowaśki. Energia pieca i
dawnej medycyny je uzdrowi.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

34. Data: 2018-01-13 20:43:42

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-13 o 20:28, i...@g...pl pisze:
> Zniknęłam PRZYPADKI SZCZEGÓLNE, dla których istnieją osobne kryteria.

Bredzisz. W praktyce nie istnieją. Religianci w tym kraju mają prawo w
dupie i dobrze o tym wiesz.
Religianccy lekarze i aptekarze, którzy odmawiają przepisywania i
sprzedawania środków antykoncepcyjny, o innych rzeczach nie wspominając
to nie są przypadki szczególne. W tym chorym kraju to normalność.
A edukacja seksualna w szkołach to farsa i kpina z rozumu.

> Zajmuję się NORMALNOŚCIĄ, czyli środkową częścią krzywej Gaussa, na której lokuje
się przynajmniej 90 % wszystkich przypadków.

LOL :)
Ty się nie zajmujesz normalnością. Ty się zajmujesz pierdzącymi Niemcami.

> Nie widzę uzasadnienia, aby skrajnie liberalizować prawo i normy moralne dla
WSZYSTKICH tylko z powodu istnienia 10 % przypadków szczególnych.

Nawet dla 1 przypadku warto. Człowiek to nie procent.
Pozostali mogą, ale nie muszą z tego korzystać.

Ale nie jesteś w stanie tego pojąć, bo twoja moralność, którą tak sobie
gębę wycierasz, leży poniżej dna.
Rasistka i faszystka jest ostatnią osobą, której wolno cokolwiek pisać o
moralności. A już szczególnie o moralności dla wszystkich.

> [...]
jakiś procent stanowią karetki ratunkowe, policyjne radiowozy i wozy strażackie :->

To jest chybiona analogia.
Szkoda mi czasu na tłumaczenie dorosłej osobie oczywistości, bo ty i tak
nie zrozumiesz, co wielokrotnie już pokazałaś.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

35. Data: 2018-01-13 21:16:51

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Doskonale rozumiem twoje ,,oczywistości", niestety. Polegają one na tym, aby w imię
twojego chorego pojęcia ,,wolności" pozwalać sobie na WSZYSTKO. W tym - na zabijanie
niewinnych LUDZKICH istot.

MOJE pojęcie wolności jest zgoła inne - moja Wolność to ograniczanie się, kiedy służy
to dobru słabszych lub celom wyższym.

36. Data: 2018-01-13 23:19:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 20:30:05 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> Przekonałeś mnie. Te energie istnieją, bo ktoś je marchewkę.
> To niezbity dowód.

> Dlatego wkładajmy dzieci do pieca na trzy zdrowaśki. Energia pieca i
> dawnej medycyny je uzdrowi.

Nie chodzi o piec i trzy zdrowaśki tylko o jak najbardziej regularne schematy,
na których są ośrodki i kanały przepływów, które niekoniecznie mają odpowiedniki
bezpośrednie w zachodniej anatomii, bo jest to mapa, która opisuje, jak
podświadomy umysł widzi układy ustrojowe człowieka i je reguluje czyli
"mapa mapy" - odwzorowanie odwzorowania.

Twórcy medycyn humoralnych nie mieli do swojej dyspozycji dokładnych tablic
anatomicznych, natomiast wiązali korelacje odczuć pacjentów przez tysiące lat
(jeszcze od okresów przedpiśmiennych) metodą prób i błędów, tak że medycyna
hipokratyczna, ajurweda oraz tradycyjna medycyna chińska w zasadzie wyszły poza
ten okres będąc najbardziej efektywnymi systemami jeszcze około kilkadziesiąt
lat temu mimo znacznie mniejszych możliwości technicznych. Sam pamiętam
z dzieciństwa bańki, pochodzące z medycyny chińskiej - jako niezawodny i szybki
środek ratunku w ostrych stanach zapalnych górnych dróg oddechowych z gorączką,
który wielokrotnie zaoszczędził mi nieprzyjemnych i długich kuracji w rodzaju
brania serii pigułek antybiotykowych czy zastrzyków. Stymulacja organizmu
powodowała przyspieszenie wydalania drobnoustrojów chorobotwórczych i toksyn tak
gwałtowne, że następnego dnia większość objawów chorobowych ustępowała
i pozostawało najczęściej tylko lekkie ogólne osłabienie trwające trzy
do czterech dni, po których byłem w stanie wrócić do szkoły.

37. Data: 2018-01-13 23:38:50

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 23:19:15 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
> i pozostawało najczęściej tylko lekkie ogólne osłabienie trwające trzy
> do czterech dni, po których byłem w stanie wrócić do szkoły.

PS. Mam podejrzenia, że kanały energii opisane przez medyków humoralnych
są to trasy tzw. łuków odruchowych odpowiedzialnych za stymulację poszczególnych
rejonów ciała i znajdujących się tam układów krwionośnych i limfatycznych przez
układ nerwowy. Chociaż mogą za nie odpowiadać również jakieś inne słabo poznane
dziś struktury w organizmie człowieka. Pod koniec lat 60-tych XX w. pewien
profesor anatomii z Korei Północnej wysunął np. hipotezę, że za działanie
punktów i meridianów akupunkturowych odpowiadają odkryte przez niego
mikrostruktury, które nazwał "kanałami Kyungrak". Hipoteza ta odzyskała znowu
popularność całkiem niedawno, bo gdzieś tak na przełomie poprzedniego i obecnego
stulecia, ale jak dotychczas medycyna nie doszła w tej kwestii do definitywnych
wniosków. Jest wiele "szarych plam" w poznaniu procesów elektromechanicznych
i chemicznych zachodzących w organizmie człowieka, na jakie składa się jego
biologia.

38. Data: 2018-01-14 03:12:26

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 19:27:10 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> W praktyce non-teistycznym / co najwyżej deistycznym, więc myślę, że może być
> między nami jakaś wspólna platforma.

PS. Tak nawiasem mówiąc niechętny stosunek buddyzmu do aborcji wynika z założeń
teoretycznych przyjmowanych przez buddystów w kwestii tego, jak powstaje
osobowość człowieka. Są diametralnie różne od chrześcijańskich, ale prowadzą
do bardzo podobnego wniosku - że życie człowieka rozpoczyna się w czasie poczęcia
albo przynajmniej na tyle niedługo po poczęciu, że zagnieżdżenie jest wysoce
prawdopodobne. Nie w momencie samego zagnieżdżenia.
Należy więc używać takiej antykoncepcji, która zmniejsza jak najbardziej
prawdopodobieństwo zapłodnienia zarodka, a jednocześnie nie zmniejsza
prawdopodobieństwa zagnieżdżenia, aby mechanizm był etyczny.

Jest to związane z tym, że w teorii buddyjskiej chodzi o dobro agregatów
informacji pozostałych po ludziach umierających. Kiedy człowiek umiera,
przypuszcza się, że jego myśli, percepcja, emocje i świadomość formują ciało
iluzoryczne trwające ok. 49 dni. Jeśli w tym czasie takie ciało trafi na świeżo
zapłodniony zarodek, następować ma tam transfer przenoszonych w nim informacji,
które wyznaczają tendencje formujące rozwój właściwości umysłowych płodu
i następnie człowieka w tych sferach jego fenotypu, które nie są określone
genami. Jeśli człowiek umierający jest dorosły i lepiej opanował swoją
świadomość to oczywiście jego ciało iluzoryczne jest lepiej zbudowane i wybiera
dogodniejsze miejsca do transferu. Cała praktyka tzw. Tybetańskiej Księgi
Umarłych to jest bardzo szczegółowy trening podświadomości człowieka bliskiego
śmierci w nadziei budowy takiego ciała. Co się dzieje, kiedy jego informacje
trafiają do takiego zarodka, który się nie zagnieździ - z przyczyn naturalnych
lub nie? Ciało iluzoryczne jest tworzone ponownie, jednakże o wiele słabsze
i większość korzyści z wykonanych praktyk i treningów przepada. Forma transferu
skupisk staje się o wiele gorsza, tak samo zresztą, gdy człowiek niewyćwiczony
albo źle wyćwiczony umrze młodo i niespodziewanie od wypadku albo zabójstwa.
Podejście do aborcji jest więc wynikiem podejścia do ars moriendi w filozofii
tybetańskiej oraz innych filozofiach buddyjskich oraz założeń teoretycznych,
jakie pod tym względem stawiają, wynikłych z poglądów na budowę psychologiczną
osobowości i takie jest w niej rationale jej unikania. Ściśle deterministyczne,
bez elementów ściśle supernaturalnych, chociaż wynikające z nie
materialistycznego, a z psychologicznego rozumienia pojęcia natury, gdzie umysł
rozumiany jako czysta informacja wyprzedza pod pewnymi względami materię.
Zdaję sobie sprawę, że nośnik informacji w tej teorii nie został wykryty przez
obecną naukę i dlatego ona nie może jej przyjąć. Z drugiej strony wielu ludzi
obawia się, że nadmierne upowszechnienie się sztucznych poronień może
doprowadzić do znacznego osłabienia skuteczności ich praktyk, które i tak
są rosyjską ruletką. Nie są to bynajmniej praktyki zaawansowane czy elitarne
buddyzmu, ale dla tzw. joginów o przeciętnych zdolnościach - ludzi którzy
wiedzą, że mają marne szanse na wyzwolenie, ale próbują uniknąć przyszłych
mniej sprzyjających transferów i trzymać tych bardziej sprzyjających. Krótko
mówiąc dla ludzi o skali rozwoju 3 na 10. Chodzi zatem o względy ściśle
humanitarne i bynajmniej nie dla najlepszych, a w praktyce, która została
opracowana jako koło ratunkowe na czas upadku zdolności umysłowych i duchowych
aby go na jakiś czas powstrzymać. Od Ciebie zależy, jaką wagę przyłożysz do tych
hipotez i praktyk. Ja tylko mówię, jak się rzeczy mają w świetle pewnych
poglądów filozoficznych na budowę świata i umysłu.

39. Data: 2018-01-14 10:54:32

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-13 o 21:16, i...@g...pl pisze:
> Doskonale rozumiem twoje ,,oczywistości", niestety. Polegają one na tym, aby w imię
twojego chorego pojęcia ,,wolności" pozwalać sobie na WSZYSTKO. W tym - na zabijanie
niewinnych LUDZKICH istot.

Nie. Na tym nie polegają.
I nie bredź o zabijaniu niewinnych ludzkich istot, bo dokładnie wiesz,
że nie o tym jest mowa. Taką gadką to możesz jedynie próbować zamieszać
w głowie dwunastoletniemu dziecku na lekcji religii.
Dorośli dyskutują o faktach.

> MOJE pojęcie wolności jest zgoła inne - moja Wolność to ograniczanie się, kiedy
służy to dobru słabszych lub celom wyższym.

I dlatego jesteś faszystką, rasistką i homofobką?
I kto co zabrania się ograniczać?
Ty masz takie samo pojęcie na temat wolności, co na temat patriotyzmu.
Czyli żadne.
A z tymi "celami wyższymi" to już całkiem pojechałaś.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

40. Data: 2018-01-14 11:02:05

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-13 o 23:19, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Nie chodzi o piec i trzy zdrowaśki tylko o jak najbardziej regularne schematy,
> na których są ośrodki i kanały przepływów,

Piszesz z takim przekonaniem, jakby te kanały faktycznie istniały.
Problem w tym, że oprócz ciebie nikt żadnych takich kanałów nie widział.
Pewnie naukowcy zawiązali spisek i je ukrywają przed światem, spotykają
się w nocy i się kłócą kto pierwszy to opublikuje żeby dostać Nobla.

W płaską Ziemię też wierzysz?

> które niekoniecznie mają odpowiedniki
> bezpośrednie w zachodniej anatomii,

LOL :)