Zatrzymaj aborcję

81. Data: 2018-01-17 09:08:04

Temat: Re: Zatrzymaj aborcję
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy ja neguję etyczną ułomność tej metody?

No właśnie nie widzę tej negacji jakoś. Raczej zmiękczanie i eufemizmy.
Nawet tu użyłeś moralnego zmiękczenia ,,etyczna ułomność".

82. Data: 2018-01-17 10:03:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 stycznia 2018 09:08:05 UTC+1 użytkownik i...@g...pl napisał:

> No właśnie nie widzę tej negacji jakoś. Raczej zmiękczanie i eufemizmy.
> Nawet tu użyłeś moralnego zmiękczenia ,,etyczna ułomność".

Dlatego, że nie jest to po pierwsze dzieło żuli z siekierą i po drugie znacznego
cierpienia nie powoduje, więc nie jest klasyczną potwornością. Co wcale
nie znaczy, że nie stoimy tu na granicy poważnego i niebezpiecznego naruszenia
zasad, które łatwo przekroczyć. Tzw. szara strefa etyki, której lepiej rozsądnie
unikać. Problem tylko w tym, że ludzie tego nie dostrzegają kiedy mają na uwadze
uniknięcie własnego nieszczęścia i tak jak już powiedziałem - nie są to bandyci
ani furiaci z natury. Mamy paradoks rzeczy, która jest paskudna patrząc z punktu
widzenia wartości absolutnych, a jednocześnie jest akceptowana przez większość
społeczeństwa, gdyż nie wyrządza widocznych szkód w panujących w nim stosunkach.

83. Data: 2018-01-17 15:55:31

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> jednocześnie jest akceptowana przez większość społeczeństwa, gdyż nie
> wyrządza widocznych szkód w panujących w nim stosunkach.

Za to wyrządza szkody niewidoczne gołym okiem, które akumuluja się i są
powolnym zmierzaniem ku Zagładzie.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net

84. Data: 2018-01-27 22:36:47

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> Wychowanie nie jest jakimś końcowym celem cywilizacji, tylko
> środkiem mającym zapewnić pozycję jednostki w niej.

Nierównościami społecznymi, systemem kastowym to waniajet Krzewciu.

> Nie należy absolutyzować takiego czy innego sposobu wychowania i
> zmuszać do niego jednostki, jeżeli takiej pozycji ono nie zapewnia,
> to jest podstawowy błąd wychowawczy - bo wtedy wychowujemy ofiarę
> społeczeństwa, a nie jego beneficjenta.

Efektem społecznego niedouczenia jest "wyścig szczurów", czyli walka
wszystkich ze wszystkimi o te, nazwane przez Ciebie, beneficja. Błędem
jest takie wychowanie/niewychowanie, które kreuje jednostkę o nikłym
poczuciu własnej wartości dzięki czemu ci, którym mniej brakuje
manipulują tymi którym brakuje więcej, i dominują nad nimi tworząc
system niewolniczy, którego celem jest utrzymanie nierówności.

> W przypadku zaistnienia tego błędu trzeba IMHO zmienić metody
> wychowawcze na bardziej przystające do realiów. W wychowaniu chodzi
> o to, żeby jednostka sobie dała dobrze radę w życiu.

A co to według Ciebie znaczy: "dać sobie dobrze radę w życiu?"
Czy to znaczy umieć kantować, oszukiwać, wyzyskiwać i dominować nad
innymi? Te zjawiska mogą mieć wiele twarzy i rzadko kiedy komuś udaje
się rozpoznać ich złowroga naturę. No bo jak sobie wyobrażasz złodzieja
czy tez oszusta, który daje się złapać na swoim procederze? Przecież
wówczas utracił by sposób/źródło swoich - nazwanych przez Ciebie
beneficjami - nieuprawnionych, pozyskanych od pokrzywdzonych, korzyści

85. Data: 2018-01-27 22:52:27

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> profesor anatomii z Korei Północnej wysunął np. hipotezę, że za
> działanie punktów i meridianów akupunkturowych odpowiadają odkryte
> przez niego mikrostruktury, które nazwał "kanałami Kyungrak".
> Hipoteza ta odzyskała znowu popularność całkiem niedawno, bo gdzieś
> tak na przełomie poprzedniego i obecnego stulecia, ale jak
> dotychczas medycyna nie doszła w tej kwestii do definitywnych
> wniosków. Jest wiele "szarych plam" w poznaniu procesów
> elektromechanicznych i chemicznych zachodzących w organizmie
> człowieka, na jakie składa się jego biologia.

Zapominasz o informacji i roli, jaka ona pełni w funkcjonowaniu
czegokolwiek, od maszyny poczynając a na człowieku kończąc. Informacje i
jej przepływy towarzyszą wszelkiemu działaniu wymagającemu poznania i
sterowania. No wiesz taki feedback: obserwacja (pomiar) - korekta -
zmiana stanu systemu - obserwacja - korekta - zmiana stanu systemu - ...
I tak w nieskończoność. Informacja rządzi wszelkimi procesami, w tym
Życiem. Informacja jako podsystem Świadomości, uzupełniana przez
Mądrość. Wiedza, Mądrość, Doświadczenie czyli tzw expertise.

86. Data: 2018-01-29 07:39:26

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 17:56:57 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> Ja uważam, że to gdzieś w drodze pomiędzy zygotą i zagnieżdżeniem.
> Dokładnie nie można ustalić, bo to decyduje ciało "iluzoryczne" - nośnik
tymczasowy, żeby wprowadzić informację, sterować i przybyć "do portu".
> Połączenie się gamet jest sygnałem do wejścia.

Jakubie, jestemy na takim poziomie, jako ludzkosc,
ze nie umiemy tego dokldnie ustalic;
znaczy jesli chcesz, to pewnie w bardzo wielkiej pewnosci
moglbym to, choc watpie czy dokladnie, ustalic.

Zobacz: sa zawody sprinterow, powiedzmy.
Zobacz: sa zawody dlugodystansowcow, powiedzmy.

Zawodnik przecial mete, wkleil sie w publiczniosc,
a sedzie mowi: nie, chlopcze, ten twoj bieg to falszywka.

tak ja rozumuje, jako zwykly, najzwyklejszy czlowiek.

i mam tez prawo ustalaac co najwlasciwsze tylko.

pozdrawiam,
jacek

usenet upada
O patologiach w wielkim skrócie.