Zawiść

1. Data: 2000-08-06 16:59:50

Temat: Zawiść
Od: "agier" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak radzić sobie z gniewem, nienawiścią? Może po prostu jestem złym
człowiekiem?

Sall

1. Data: 2000-08-06 20:21:54

Temat: Re: Zawiść
Od: m...@p...onet.pl (Michał) szukaj wiadomości tego autora

>Dlaczego masz być złym człowiekiem. Zawistny jest każdy, jeżeli trzeba. W
Twoim przypadku też tak jest. Dałeś się sprowokować, a ktoś na to
czekał(jeżelio to chodzi?!). Najpierw rozważ sytuację, dopiero reaguj!!!
Nara!

~Michał

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-07 16:12:13

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

agier napisał(a) w wiadomości: ...
>Jak radzić sobie z gniewem, nienawiścią? Może po prostu jestem złym
>człowiekiem?

To co Cię skłania do nienawiści to uwarunkowana reakcja emocjonalna.
Jeśli o tym wiesz i poczujesz nienawiść możesz nie reagować złością i nie
ranić w ten sposób siebie. Zarówno złość jak i strach uruchamia się w
podobny sposób w ośrodku bólu, a towarzyszące emocje utrwalają uwarunkowanie
na dany bodziec.
Głupotą jest też czuć winę gdy zareagowało się na ten bodziec reakcją
obronną, bo to też tworzy uwarunkowanie. Niestety takie przekonania może
narzucać religia!
Z tego co wiem reakcje warunkowe zanikają samoistnie gdy się ich nie
odświeża emocjonalnie. Być może można je jakoś tłumić, zastępując reakcje
pozytywnymi emocjami~?

j...

1. Data: 2000-08-10 22:50:27

Temat: Odp: Zawiść
Od: "Cholinka" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma zlych ludzi. Po prostu czasem reagujemu bez zastanowienia, zbyt
gwaltownie, bez namyslu. Gniewu nie nalezy tlumic ale nie nalezy tez
reagowac w sposob fizyczny, trzeba o tym rozmawiac. Inteligentni ludzi
potrafia rozwiazac swoje problemy w cywilizowany sposob.
Zycze powodzenia
Cholinka

coś nie gra
O miłości + trochę chemii i radości