Zdobycze wakacyjne - Utensylia kuchenne

1. Data: 2002-07-02 09:17:53

Temat: Zdobycze wakacyjne - Utensylia kuchenne
Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha, podroże kształcą. I wzbogacaja arsenał przyrządów kuchennych. Z
węgier przywiozłam piórka do smarowania ciasta... żaden pedzel nie
zastąpi takiego smarowacza. W Czechach kupiłam formę do ciasta w
kształcie serca wykonana z kamionki, tak z tego co u nas garnki kaminne
sie robi. mam juz taka do baby , z kominkiem i uważam, ze wypieki z
niej mnóstwo za bardzo lepsze od wypieków w blasze. Trzecia zdobycz, to
maszyna do robienia galuszek czyki nockerln czyli klusek czyli...
Wygląda do jak plaska blaszana tarka, otwory ma okrąkgłe i tępe, żadnych
krawędzi tnących. Na tarce zamontowany jest pojemnik przesuwany po ramie
tarki. Ciasto ( przepis na opakowaniu :))))))))) wklada sie do
pojemnika, tarke kladzie na garnek z wrzątkiem i macha, macha a sliczne
kluseczki wpadaja do wody. Produkuje toto TESCOMA, a że po polsku opisne
tez jest, to może i u nas da sie upolować. Powodzenia. Qd

1. Data: 2002-07-02 09:34:39

Temat: Re: Zdobycze wakacyjne - Utensylia kuchenne
Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 3...@p...onet.pl, qd at k...@p...onet.pl
wrote on 02-07-2002 11:17:

> Ha, podroże kształcą. I wzbogacaja arsenał przyrządów kuchennych. Z
> węgier przywiozłam piórka do smarowania ciasta.

Oj ksztalca, ksztalca, Ja z Bulgarii przywizlem sobie specjalne naczynia
tzw. giuweczeta do robienia giuweczy czyli zapiekanek. Sa okragle i maja
przykrywke a w tej przykrywce mala dziurke. Jedzenie z tego wychodzi
znakomite. Procz tego znajomi wykopali mi w ogrodku bardzo popularna tam
przyprawe a u nas nieznana tzw. dzodzen oraz suszony diewiesil rowniez nie
do dostania w Polsce. Zostalem tez obdarowany innymi bulgarskimi
specjalnosciami tj. lutenica, pieczona papryka i oczywiscie rakija
czarek

1. Data: 2002-07-02 09:40:07

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zastąpi takiego smarowacza. W Czechach kupiłam formę do ciasta w
> kształcie serca wykonana z kamionki, tak z tego co u nas garnki kaminne
Kupilam w Czechach formy kamionkowe do pieczenia w ksztalcie liscia winogron
z gronem i druga w ksztalcie karpia. Dobrze sie spisuja, przede wszystkim do
ciast drozdzowych.

--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2002-07-02 10:40:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Jul 2002 11:40:07 +0200, "DanaB" <d...@n...com.pl>
wrote:

> [...]
>z gronem i druga w ksztalcie karpia. Dobrze sie spisuja, przede wszystkim do

zdaje sie, ze mi wpadl w oko nowy trend czyli moda...bardzo mi
sie pdoba pomysl p[ieczenia ciasta w nietypowym ksztalcie...to je
to...chyba sama zaczne szukac bo mam tylko marne serce tylko jako
inna forme

Trysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-02 19:29:29

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie pdoba pomysl p[ieczenia ciasta w nietypowym ksztalcie...to je
> to...chyba sama zaczne szukac bo mam tylko marne serce tylko jako

Ja tez mam forme w ksztalcie serca, ale szukalam niedawno czegos
ciekawszego i znalazlam rozne formy. Np. w ksztalcie kolb kukurydzy, 6
pod rzad, forma z ciezkiego zeliwa do pieczenia chleba kukurydzianego.
Inna ciekawa to pionowa okragla z wieczkiem, do "pieczenia" parzonej
babki lub budyniu. Tez podobala mi sie taka prostokatna, ktora rozklada
sie na plasko, wszystkie scianki maja zawiasy, do pieczenia pasztetu.
Ciekawe sa tez walki do ciasta do robienia ravioli - maja takie
prostokatne wciecia. Uwielbiam chodzic do sklepow z "gospodarstwem
domowym", a szczegolnie do sklepow z antykami/starociami, gdzie w
dzialach kuchennych mozna znalezc stare urzadzenia, czesto dzialajace,
glownie na korbki. Tak znalazlam obieracz do jablek, ktory jednoczesnie
wycina gniazda nasienne, maszynke do drylowania czeresni i reczny mikres
na korbke z dwoma swiderkami zazebiajacymi sie do siebie, doskonaly do sosow.

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-07-03 09:29:31

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ha, podroże kształcą. I wzbogacaja arsenał przyrządów kuchennych.

Oj tak...
Ja przywiozlam sobie z Berlina maszynke do siekania - ziol, cebuli, papryki.
Pewnie u nas tez mozna to kupic, tylko pewnie 3razy drozej. maszynka jest
wspaniala.
Poza tym jeszcze komplet tzw. karafek do oilwy - jedna zwykla, tyle, ze ladnie
zatykana. ale druga to taki spray, do ktorego przykrywka pompuje sie oliwe, a
potem spray'uje na jedzono. Fajna sprawa - mozna bardzo malo oliwy zuzyc, a
rownomiernie sie naniesie na to, co chcemy. uzywam do zwilzania patelni oraz
do marynaty na szybko i do salatek. Takze do mozzarelii z pomidorami.

W ogole ich sklepy z agd drobym sa rewelacyjne - moge po nich chodzic calymi
godzinami. Tylko jest dosc drogo, wiec za kazdym razem wybieram pare rzeczy.

Monika
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-07-03 09:29:32

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

do marynaty na szybko i do salatek. Takze do mozzarelii z pomidorami.

W ogole ich sklepy z agd drobnym sa rewelacyjne - moge po nich chodzic calymi

1. Data: 2002-07-03 13:24:47

Od: Patrycja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monisiatko wrote:
> Ja przywiozlam sobie z Berlina maszynke do siekania - ziol, cebuli, papryki.
> Pewnie u nas tez mozna to kupic, tylko pewnie 3razy drozej. maszynka jest
> wspaniala.

jak to wyglada i dziala?

> Poza tym jeszcze komplet tzw. karafek do oilwy - jedna zwykla, tyle, ze ladnie
> zatykana. ale druga to taki spray, do ktorego przykrywka pompuje sie oliwe, a
> potem spray'uje na jedzono. Fajna sprawa -

kurcze, gaktycznie fajny wynalazek :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-07-03 13:51:23

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>papryki.
>
>jak to wyglada i dziala?
Dziala tak, ze ma to noze - takie w zygzaka pociete, jakby polamane. I te noze
pasuja w taki pojemniczek - do pojemniczka wsadza sie cos, co chce sie siekac,
zamyka sie go - wtedy tworzy to calosc z ta czescia z nozami. I od gory po
prostu naciska sie - noze tna, puszcz sie - noze wracaja do gory na swoje
miejsce , ale (i tu patent) troche przesuwaja sie wokol wlasnej osi, tak ze
przy nastepnym nacisnieciu - tna w innym miejscu.
nie wiem, czy opis jest jasny - ale maszynka jest fajna - ja nie umiem drobno
siekac cebulki - a wczoraj sie slicznie posiekala.

>ladnie
>
>kurcze, gaktycznie fajny wynalazek :)

No.... bo np do salaty mozna lac nieduzo - tylko tak, zeby zwilzyc. zwlaszcza
przy mozzareli to zdaje egzamin.

1. Data: 2002-07-03 14:34:01

Od: Patrycja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monisiatko wrote:
> nie wiem, czy opis jest jasny - ale maszynka jest fajna - ja nie umiem drobno
> siekac cebulki - a wczoraj sie slicznie posiekala.

opis, jak mi sie zdaje, zrozumialam.
a co do cebuli to wystarczy miec dobrze ostry noz. kiedys tez myslalam ze
nie umiem drobno nic posiekac ;)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl