Zdyskwalifikowany pacjent

1. Data: 2001-10-30 20:28:44

Temat: Zdyskwalifikowany pacjent
Od: "ZBYCH" <z...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Odebrałem "staruszka" (76 lat) ze szpitala w Opolu z zaleceniem:

Pacjent zdyskwalifikowany od leczenia operacyjnego ze względu na lokalizację
i rozmiary tętniaka aorty piersiowej i brzusznej. Kontrola w Poradni
Rejonowej. Kontrola ciśnienia tętniczego. Oszczędzający tryb życia.
Kontrolne USGj. brzusznej co trzy miesiące.

Opis RTG z kontrastem, dla pacjenta raczej fatalny.
Czy gdzieś w Polsce podejmą się tak trudnej operacji???
Doradzano mi Wrocław ale z dużym powątpiewaniem co do
przyjęcia tego przypadku.

Pozdrowienia
Zbych

2. Data: 2001-10-30 21:01:48

Temat: Re: Zdyskwalifikowany pacjent
Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

ZBYCH wrote:

> Czy gdzieś w Polsce podejmą się tak trudnej operacji???
>ciach

Moze kardiochirurgia w Zabrzu lub Katowicah -Ochojcu?
W.Gawel

3. Data: 2001-10-30 21:17:43

Od: "piterek" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

faktycznie Katowice-Ochojec to moze byc dobry wybor. jednak nie sadze zeby
ktokolwiek podjal sie takiej operacji - szanse jej powodzenia sa nikle.
wiem, ze czekanie na "pekniecie" tetniaka nie ma sensu ale wydaje mi sie ze
w tym wieku pacjenta i w tym stanie zaawansowania i rozlegosci choroby
(tetniak dotyczy az dwoch czesci aorty!) jest to jedyne wyjscie.
kolejna konstultacja jednak nie zaszkodzi.
--
Piotr 'piterek' Plata
y...@p...onet.pl

4. Data: 2001-10-30 22:14:14

Od: "ZBYCH" <z...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciach

macie może jakieś konkretne namiary na chirurgię ogolną
lub odresy bo bede tam poraz pierwszy

--
\\\|///
\\ - - //

5. Data: 2001-10-31 06:50:11

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Opis RTG z kontrastem, dla pacjenta raczej fatalny.
> Czy gdzieś w Polsce podejmą się tak trudnej operacji???

A moze w tym przypadku ryzyko operacji przewyzsza korzysci z niej plynace?
Wtedy nie warto operowac na sile.

Piotr

6. Data: 2001-10-31 06:58:53

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@a...gda.pl> napisał w wiadomości
: A moze w tym przypadku ryzyko operacji przewyzsza korzysci z niej plynace?
: Wtedy nie warto operowac na sile.
:
: Piotr

Tez tak w pierwszej chwili pomyslalam. Dlatego byc moze sami sie nie podjeli i
wypisali pacjenta?
pozdr. Wilma

7. Data: 2001-10-31 12:48:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Oct 2001, Piotr wrote:

> A moze w tym przypadku ryzyko operacji przewyzsza korzysci z niej plynace?
> Wtedy nie warto operowac na sile.

duze ryzyko, ze po prostu pacjent umrze na stole operacyjnym - moze
to brutalne, ale przypuszczalnie tak jest. Oczywiscie mozna sprobowac
skonsultowac dokumentacje pacjenta (pacjenta raczej na razie w takiej
sytuacji nie wozilbym) jesli chcialby Pan wiedziec jaki poglad
na ta sprawe mialby zespol chirurg-anestezjolog z innego osrodka
ale prosze sie spodziewac, ze moga miec taka sama opinie

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

8. Data: 2001-11-01 09:52:41

Od: "ZBYCH" <z...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

na ta sprawe mialby zespol chirurg-anestezjolog z innego osrodka
ale prosze sie spodziewac, ze moga miec taka sama opinie

Pewnie macie rację
Sytuacja jest rzeczywiście niewesoła i to jeszcze z innego wzgledu
samopoczucie ojca jest b.dobre, reszta jak na ten wiek sprawna i nie
zamierza
zmieniać dotychczasowego trybu życia - drobne prace domowe
dwa papierosy dziennie mały koniak w tygodniu przy ciśnieniu 100/70 bez
przeciwwskazań lekarskich.
To wszystko podbudowane filozofią w skrócie" Lepiej przeżyć jeden szczęśliwy
dzień niż wieczność w strachu" poza tym nie toleruje w mieszkaniu dłużej
gości niż 2godziny.
Praktycznie rzecz biorąc operacja jest ryzykowna, jej brak to pewność.
Pozdrowienia
Zbych

PS Pełny opis:

TK Klatki + J.Brzusznej + Miednicy Priorytet PILNE Status 85
TK ~~ klatki pierśowej , jamy brzusznej i miednicy z kontrastem

W wykonanym badaniu uwidoczniono klepsydrowaty tętniak aorty zstępującej,
rozpoczynający się na wysokości łuku aorty osiągający średnicę 7 cm, przy
czym efektywne światło aorty ograniczone przyścienną skrzepiną wynosi 5
cm.
Na wysokości pnia trzewnego średnica aorty wynosi 3 cm.
Na wysokości tt.nerkowych światło aorty ulega nieregularnemu poszerzeniu i
uwypukleniu ku przodowi.Posiada na tej wysokości wymiary : 6 x 3,5 cm.Ku
dołowi światło aorty przybiera ponownie kształt owalny i na wysokości
dolnych biegunów nerek posiada średnicę 6 cm, bez skrzepiny 4,5cm.
Poniżej nerek średnica tętniaka osiąga 6,5 cm przy znacznie grubszej
warstwie skrzepiny.
Tętniak sięga rozwidlenia aorty i przechodzi na krótkim odcinku na prawą t.
biodrową wspólną i na dłuższym odcinku na t.biodrową lewą .

Oczulanie alergii
działka przy maszcie nadawczym
głos inwalidy
naprawde nadmierne pocenie (do jakiego lekarza?)
Leczenie depresji