Zespół popunkcyjny po nieudanym znieczuleniu

1. Data: 2010-07-29 07:46:32

Temat: Zespół popunkcyjny po nieudanym znieczuleniu
Od: NEURON <2...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moja żona przy porodzie miała mieć znieczulenie zewnątrz oponowe.
Niestety nie udało się jej znieczulic, bo podobno anestezjolog nie mogł
się wbić, a na następny dzień dostała wielkiego bólu głowy. Okazało się,
iż jest to zespół po punkcyjny. Leży teraz na płasko i dostaje kroplówkę
z glukozy. Objawy nie przychodzą.

Ile czasu taki zespół może sie utrzymac?

Czy to normalne, żeby doświadczony lekarz nie mógł zrobić znieczulenia?
Podobno tego samego dnia inna kobieta też nie została tak znieczulona i
też dostała zespołu po punkcyjnego.

Pozdrawiam serdecznie
NEURON

2. Data: 2010-07-29 08:29:34

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-29 09:46, NEURON pisze:
> Czy to normalne, żeby doświadczony lekarz nie mógł zrobić znieczulenia?

Mojej żony też nie udało się znieczulić - to była cesarka i dostała
znieczulenie ogólne.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

3. Data: 2010-07-29 13:05:43

Od: "Jacek Buda" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

NEURON <2...@g...pl> napisał(a):

> Witam,
> moja Ĺźona przy porodzie miaĹ&#65533;a mieÄ&#65533; znieczulenie zewnÄ&#65533;trz
oponowe.
> Niestety nie udaĹ&#65533;o siÄ&#65533; jej znieczulic, bo podobno anestezjolog nie
mogĹ&#65533;
> siÄ&#65533; wbiÄ&#65533;, a na nastÄ&#65533;pny dzieĹ&#65533; dostaĹ&#65533;a
wielkiego bĂłlu gĹ&#65533;owy. OkazaĹ&#65533;o siÄ
> &#65533;,
> iĹź jest to zespĂłĹ&#65533; po punkcyjny. LeĹźy teraz na pĹ&#65533;asko i dostaje
kroplĂłwkÄ&#65533;

> z glukozy. Objawy nie przychodzÄ&#65533;.
>
> Ile czasu taki zespĂłĹ&#65533; moĹźe sie utrzymac?
>
> Czy to normalne, Ĺźeby doĹ&#65533;wiadczony lekarz nie mĂłgĹ&#65533; zrobiÄ&#65533;
znieczulenia?
> Podobno tego samego dnia inna kobieta teĹź nie zostaĹ&#65533;a tak znieczulona i
> teĹź dostaĹ&#65533;a zespoĹ&#65533;u po punkcyjnego.
>
> Pozdrawiam serdecznie
> NEURON

NIE JESTEM LEKARZEM !!!!!!!!!!!!!

To nie jest zespół od złej znieczulenia
tylko od wstawania po takim zabiegu a nawet wbiciu
chodzi o ciśnienie w kanałach kręgowych coś w tym stylu
Kazdy kto miałby takie znieczulenie a po nim przed 12 godzinami podniósł nawet
głowę dostaje coś takiego
trwa to z reguły jeden dzień
a może trwać dłużej
powikłania to bóle głowy trwające nawet dwa tygodnie
Głowa przy tym może bardzo boleć mogą pojawić nawet wymioty
dziwię się że pańska zona nie dostaje środki przeciwbólowe

4. Data: 2010-08-03 17:22:09

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Lip, 09:46, NEURON <2...@g...pl> wrote:
> [...]
>
> Czy to normalne, żeby doświadczony lekarz nie mógł zrobić znieczulenia?
> Podobno tego samego dnia inna kobieta też nie została tak znieczulona i

Tak, to normalne, ale zdarza się rzadko. Nie jest błędem przypadkowe
nakłucie opony igłą nadoponową. Błędem byłoby nierozpoznanie tego i
podanie pełnej nadoponowej dawki leku. Wtedy mogłoby dojść do
poważnych powikłań ze zgonem matki i dziecka włącznie.
Istota bólów popunkcyjnych polega na tym, że płyn mózgowo-rdzeniowy
wylewa się przez dziurkę w oponie co powoduje spadek jego ciśnienia w
mózgu i bóle głowy.

W leczeniu zespołu popunkcyjnego stosuje się leżenie plackiem przez
kilka dni, podawanie środków przeciwbólowych, nawadnianie chorej-
zwykle min. 3-4 litry/d. , jeśli nie ma przeciwwskazań. Niektórzy
radzą picie czarnej kawy (z uwagi na obecność kofeiny).

Bóle głowy mogą trwać różnie długo najczęściej ustępują po kilku
dniach, tygodniach. Jeśli trwają długo, leczeniem skutecznym jest
wykonanie tzw. "łaty krwi". Kilka-kilkanaście mililitrów krwi chorej
podaje się do przesterzeni nadoponowej, co zakleja dziurę w oponie i
jest skuteczne w 90 %. Niektórzy uwazają, że ma to jednak swoje
skutki uboczne...

Problemem u położnic jest ich niezdyscyplinowanie- zwykle koniecznie
chcą się zajmować noworodkiem, a nie leżeć plackiem. W sumie to
zrozumiałe.

Przy punkcji bez powikłań nie ma potrzeby leżenia płasko.

Pozdrawiam
regen

Kleszcz ?
Sprawność rączek niemowlaka