Zgrabione liscie - jezeli nie wywozic, palic, skladowac to co???

21. Data: 2009-04-13 10:04:41

Temat: Re: Zgrabione liscie - jezeli nie wywozic, palic, skladowac to co???
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 15:56:07 -0700 (PDT), p...@a...pl napisał(a):

> Ale co jeszcze? Chodzi mi po glowie pomysl uzycia rozdrabniarki do

A może zrobić kompost?

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

22. Data: 2009-04-13 10:41:39

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 22:36, Ikselka wrote:
> [...]
> Liście się nie rozłożą, jeśli nie są fachowo kompostowane w pryzmie.
> [...]

E tam, się ne rozłożą;p
Z czasem wszystko się rozłoży;)
Ale, fakt! Dobrze jest wspomóc!
Ogólna zasada jest taka, by mieszać różnorodne odpadki. Ale czasami
nie ma jak, to wtedy materiał "celulozowy" wspomagamy azotem, a
"azotowy" -celulozą.
Liście np. trzeba polewać rozwodnionym kurzakiem, a skoszoną trawę
przekładać tekturą.
No i nie dopuszczać do wysychania kompostownika.
Ja na swój sypię jeszcze (co jakiś czas) piasek.
A kompost z liści jest najlepszą ziemią kompostową:)

> "Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".

Dobre;)
Ale chyba nie Mao jest tego autorem?

--
Pozdrawiam :)
JM

23. Data: 2009-04-13 15:58:34

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kompostuje trawe z kosiarki plus liscie. W sumie nie liczylem, ale na
pewno grubo wiecej bedzie, niz 30 worków. Z jednego koszenia mam ok. 10
worków 160 litrowych. Kompostownik mi sie zapelnil rok temu i nie ma gdzie
sypac, a jest dosc spory 2,5x5x1 metr. W tym roku robie akcje przesiewania i
wywozenia kompostu i mam nadzieje, ze znowu na 2-3 lata bedzie miejsce na
trawsko.
Jacek

24. Data: 2009-04-13 18:56:39

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Kwi, 17:58, "Jacek" wrote:
> (...) W tym roku robie akcje przesiewania i
> wywozenia kompostu i mam nadzieje, ze znowu na 2-3 lata bedzie miejsce na
> trawsko.

Rozsyp na trawę.

25. Data: 2009-04-13 19:01:22

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
On 12 Kwi, 15:07, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:

>Podkowa Lesna. Kiedys tam byl las, teraz tylko jest duzo drzew na
>prywatnych dzialkach ;( Duze obszary lesne mozna znalezc po drugiej
>stronie torow WKD.
Pruszków sie klania :)

> Moge Ci kupic u siebie worki, zgrabisz i przywieziesz pod mój dom - odbiór
> 1 i 3 poniedzialek miesiaca.
:) Dzieki. Nie bede robil klopotu. Chyba, ze to ta sama firma i te
same worki ;)
Urzad Miasta w Pruszkowie - wiec chyba nie ta sama, bo nasze jak mówilam
kosztuja 3 zl/szt

>Raczej nie, mam nadzieje.
No to spróbuj spalic najpierw w jakims pojemniku (albo w taczce wlasnie)
zeby nie nazywalo sie ze ogniska palisz:)
>pzodr
>Piotr
Tez pozdrawiam
Kaja