Ziemkiewicz na Twitterze

21. Data: 2015-01-22 12:23:37

Temat: Re: Ziemkiewicz na Twitterze
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-22 o 12:18, Chiron pisze:
> A kto Cię uczył demografii? Przyjmuje się, że w kraju europejskim troje
> dzieci to mniej więcej proste odtworzenie populacji- z niewielkim
> plusem. W Etiopii- myślę że gdzieś 8 dzieci to odtworzenie populacji.

A kto Cię uczył matematyki? Dwoje wystarczy do odtworzenia, a może to i
tak za dużo bo przecież nie umiera się w momencie narodzin dzieci.
"ogół wszystkich ludzi zamieszkujący Ziemię. 1 stycznia 2013 roku
populacja światowa liczyła ponad 7 miliardów ludzi (7 185 970 000)"
Podczas gdy niedawno było to 4 miliardy, to potem będzie 14 miliardów.

22. Data: 2015-01-22 12:35:18

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-22 o 11:53, Chiron pisze:
> RAZ użył zwrotu "idiota"- aby przykuć uwagę czytelnika (z tym
> rzeczywiście można dyskutować, czy była to przesada czy nie)

http://opinie.newsweek.pl/marcin-meller-felieton-o-h
artmanie-dunin-i-karpowiczu-newsweek-pl,artykuly,349
209,1.html

23. Data: 2015-01-22 13:03:08

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> A kto Cię uczył matematyki? Dwoje wystarczy do odtworzenia, a może to i
> tak za dużo bo przecież nie umiera się w momencie narodzin dzieci.

Czasem tak. Poza tym- w ciągu najbliższych miesięcy też umierają Co daje
ujemny przyrost przy dwójce dzieci

--

Chiron

24. Data: 2015-01-22 13:10:41

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-22 o 13:03, Chiron pisze:
> Czasem tak. Poza tym- w ciągu najbliższych miesięcy też umierają Co daje
> ujemny przyrost przy dwójce dzieci

Policzmy:
Jest dwoje rodziców - liczność populacji=2
mają dwoje dzieci - 4
każde z tych dzieci ma dwoje dzieci, co prawda dochodzą jeszcze lduzie z
innynch rodzin, to przyjijmy na dziecko jedno dziecko, więc
2 dziadków, 2 rodzićów, 2 wnuków = 6
nawet gdy dziadkowie umrą, to i tak zostanie 4
Czyli przy dwóch dzieciach liczność wzrasta! a nie maleje.
Ale nawet gdyby liczność malała, to nic strasznego, nawet gdyby liczność
miała spaść to 1 miliarda,
W Polsce jest przeludnienie, w Warszawie nie można znaleźć miejsca aby
zaparkować.

25. Data: 2015-01-22 20:42:37

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poza tym- jako ludzie pomyślmy, co zrobić, żeby się tu pomieścić. Może
> pora podziałać na rzecz kolonizacji kosmosu? Kto wie

na następne setki lat to czysta fantazja

--
"Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

26. Data: 2015-01-22 21:11:52

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

> na następne setki lat to czysta fantazja

Dlaczego? Co stoi na przeszkodzie? Może np któryś księżyc Jowisza czy
Saturna się do tego nadaje? Niektórzy twierdzą, ze tak. Jeśli uważasz, że
człowiek był na księżycu w 1969 roku- mając tamtą tchnikę- to dlaczego nie
miałby załozyć bazy np na Io- dziś? Jest mnóstwo problemów- choćby kilka
razy mniejsze przyśpieszenie- jednak (z tego, co czytałem)- kolonizacja nie
koniecznie musi być li tylko fantazją. Nie wiemy, jak się zachowa nasz
gatunek w takich warunkach- może się jakoś przystosuje? Technicznie- żeby
wysłać tam ludzi i założyć bazy- jest to IMO wykonalne już dziś

--

Chiron

27. Data: 2015-01-22 21:13:55

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-22 o 21:11, Chiron pisze:
> [...]
> się zachowa nasz gatunek w takich warunkach- może się jakoś przystosuje?
> Technicznie- żeby wysłać tam ludzi i założyć bazy- jest to IMO

Kolonizacja w tempie 1000 osób z łapanki na sekundę

28. Data: 2015-01-22 22:14:33

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

>Dlaczego? Co stoi na przeszkodzie?

Koszt. W szczególności energetyczny. Matołku.

Pies
Bhhhhhawoooooooooooo!
Zanussi przeciw wolności
Polowanie na czarownice rozpoczęte.
Polowanie na czarownice rozpoczęte. Rozgniewano episkopat