Zlamanie - jak dlugo gips?

1. Data: 2006-07-05 11:03:03

Temat: Zlamanie - jak dlugo gips?
Od: "Sacagawea" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie wiem, czy mnie ktos jeszcze pamięta, bo dawno nie pisałam, ale
może akurat.
Mam takie pytanko do doświadczonych rodziców: dwa lata temu młody
złamał rękę. Wczoraj złamał ją powtórnie - tę samą, tę samą
kość, niemal w tym samym miejscu. Ma założony gips. Poprzednim
razem ten gips miał 4 tygodnie (na kontroli nikt nie sprawdzał, czy
się zrasta czy nie, nie robili mu wtedy drugiego zdjęcia - po prostu
standard - 4 tygodnie). I trochę mnie przeraża znowu te 4 tygodnie w
gipsie, zwłaszcza, że ten szpital słynie z niepotrzebnie długiego
gipsowania. Jak długo Wasze dzieci nosiły gips? Złamanie jest
proste, bez przemieszczeń, a dziecko ma 4,5 roku.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Sacagawea v. Asiek

2. Data: 2006-07-05 15:08:32

Temat: Re: Zlamanie - jak dlugo gips?
Od: Lozen <i...@n...spam.hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Sacagawea wrote:
> Witam!
> Nie wiem, czy mnie ktos jeszcze pamięta, bo dawno nie pisałam, ale
> może akurat.

No pewnie ze pamieta :)

> [...]
> razem ten gips miał 4 tygodnie (na kontroli nikt nie sprawdzał, czy
> się zrasta czy nie, nie robili mu wtedy drugiego zdjęcia - po prostu

Ha, to z niego tak samo zywy dzieciak jak nasz mlody :)

> [...]
> gipsowania. Jak długo Wasze dzieci nosiły gips? Złamanie jest
> proste, bez przemieszczeń, a dziecko ma 4,5 roku.

4 tygodnie to chyba norma. Kolega (dorosly) wlasnie przechodzil zlamana
kosc w dloni, niedawno mu zdejmowali gips po tych 4 tygodniach. Teraz
co tydzien-dwa ciagle jakies przeglady czekaja, przeswietlenia itp, od
zdjecia jakies 3 tygodnie temu mial juz 2 wizyty, nastepna za 2 tyg.

pozdrawiam
Kasia aka FeLicja, 7 letnia (bez 9 dni) Zosia i 4 letni (plus 4m) Szymek

3. Data: 2006-07-05 15:50:37

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sacagawea" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
ps.com...
> I trochę mnie przeraża znowu te 4 tygodnie w
>gipsie, zwłaszcza, że ten szpital słynie z niepotrzebnie długiego
>gipsowania.

Wcale nie długo.
Standard przy złamaniu bez komplikacji to ok 4-6 tygodni w gipsie.
Czyli u Was i tak w sumie mały "wyrok".

>Jak długo Wasze dzieci nosiły gips? Złamanie jest
>proste, bez przemieszczeń, a dziecko ma 4,5 roku.

Cos jak miałam koło 6-7 lat, nosiłam ponad 2 miesiące gips od palców u nogi
aż do pachwiny.
"Ekstra" było.
Twój synek przynajmniej może sobie pobiegać. ;)

Pozdrowienia i szybkiego powrotu do zdrowia dla synka.

--
Edyta Czyż
... a tych pieprzonych materialistów rozstrzelamy.
... i zabierzemy im ich pieniądze.
/// /// z cyklu: nieopatrzne wyznania idealisty \\\ \\\

4. Data: 2006-07-05 19:38:44

Od: "Sacagawea" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Lozen napisał(a):

> 4 tygodnie to chyba norma. Kolega (dorosly) wlasnie przechodzil zlamana
> kosc w dloni, niedawno mu zdejmowali gips po tych 4 tygodniach.

No wlasnie dorosly z nieskomplikowanym zlamaniem siedzi w gipsie 6
tygodni (tak miala moja mama w tamtym roku), co jak na dzisiejsze
normy jest podobno zbyt dlugim okresem, a ze dzieci krocej, to mialam
nadzieje... No nic, czeka nas ciezkie 4 tygodnie. A mlode jest ruchliwe
okrutnie i srednio raz na rok zwiedzamy pogotowie (poprzednio bylo
szycie czola).

Pozdrowienia
Asia

5. Data: 2006-07-05 19:43:46

Od: "Sacagawea" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):

> Twój synek przynajmniej może sobie pobiegać. ;)

Aż za bardzo. Ponieważ tamten gips potrzaskał w 3 tygodniu, więc
uprzedziłam lekarza, że on tak ma. Lekarz kazał zagipsować go
łącznie z łokciem i przedramieniem, zeby miał mniejszą
ruchliwość tej ręki. Tyle teoria. W praktyce gips złamał jeszcze
przed południem. W łokciu, więc temu złamaniu (jest przy
nadgarstku) nic nie grozi, ale co będzie dalej? Chyba go zwiążę na
ten miesiąc.

Asia

6. Data: 2006-07-06 06:13:07

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sacagawea" :

[...]

A nie można teraz (za dopłatą) poprosić o założenie innego opatrunku niż
tradycyjny gips ?
Słyszałam ze teraz jest coś takiego możliwe, aczkolwiek sama (ani tez moi
synowie) nie korzystaliśmy.

Moi obaj połamali w wieku lat 7 obojczyki - jeden w lipcu, drugi 5 lat
później we wrześniu.
Zagipsowane pół ciała, co przy lipcowych upałach było koszmarem.
Ale pojechaliśmy na wieś i nawet kąpał się z tym gipsem w rzece.

Pozdrowienia.

Basia

[OT] z serii poszukiwana poszukiwany
zestawy typu Mały elektryk,fizyk, chemik
grubasek ??
jak zmniejszyć nadwrażliwość uczuciową?
ile moze trwać leczenie 1 zeba?