Zlewozmywak - wątpliwości

1. Data: 2004-01-04 16:39:40

Temat: Zlewozmywak - wątpliwości
Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam kupić zlewozmywak - jakiś najtańszy - do max 350zł i mam kilka
wątpliwości:

1. Będę miał szafkę pod zlew o wymiarach deklarowanych przez producenta:
80x85.3x51.6. Czy zlew o szerokości 50cm będzie odpowiedni?

2. Chciałbym kupić zlew nakładany dwukomorowy z osączarka. Wydaje mi sie
że powinien mieć on rozmiar 120x50cm (osączarka powinna chyba zachodzić
na blat szafki 40cm stojącej obok zlewu - prawda?. No i właśnie drugi
problem - czy szafka taka musi posiadać własny blat, czy też trzeba ja
kupić bez blatu - za który posłuży osączarka od zlewu)

3. Co to jest 'automatyczny korek do zlewu' i czy mozna go kupić osobno
(jaki koszt?).

4. Czy to prawda, że strumień wody puszczony na zlew ze stali
nierdzewnej wytwarza nieprzyjemny dźwięk? Można temu jakoś zaradzić?

5. Jak sprawuje się bateria z jednym zaworem w kuchni? Moze lepiej
pozostać przy tradycyjnej?

Pozdrawiam
Arek

1. Data: 2004-01-04 20:15:23

Temat: Re: Zlewozmywak - wątpliwości
Od: "LeszekO" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:slrn.pl.bvgg7p.34k.jojoro@www.slrn.z.pl,
Jo Joro typed:
> [...]

> właśnie drugi problem - czy szafka taka musi posiadać własny blat,
> czy też trzeba ja kupić bez blatu - za który posłuży osączarka od

Mam blat z dziura na odsaczarke oraz komore. Brzegi calego zlewu maja
chwytaki - czesci z odsaczarka takze a wiec i ona wisi w powietrzu.

> 3. Co to jest 'automatyczny korek do zlewu' i czy mozna go kupić
> osobno (jaki koszt?).

Jak w wannie. Krecisz kurkiem a korek opuszcza sie i zatyka lub otwiera.
Powinien byc dopasowany do reszty. Najczesciej kurek sterujacy
(wielkosci i ksztaltu kurka od gazu) jest ze zlewem - znajduje sie w
otworze pomiedzy komorami. Przydatny jest takze 2-gi otwor na pompke do
plynu (mydla).

> 4. Czy to prawda, że strumień wody puszczony na zlew ze stali
> nierdzewnej wytwarza nieprzyjemny dźwięk? Można temu jakoś zaradzić?

Nie zauważylem. Jednak jesli jestesmy przy stali to po 4-ch latach
uzytkowania odradzam. Wszystkie zacieki staja sie za bardzo widoczne.
"Gładka" blacha uwidacznia zacieki. natomiast we wzorki jest trudniejsza
do mycia. Teraz kupilnym kamienny w ciapki :)

> 5. Jak sprawuje się bateria z jednym zaworem w kuchni? Moze lepiej
> pozostać przy tradycyjnej?

Znaczy z mieszaczem? Nie kupilbym juz innej. Dodatkowo polecam z
wyciaganym syfonem i zmienianym strumieniem (prysznic/strumien).
Zlewu i syfonu uzywa sie bardzo czesto. Sam docenisz, a zona (jesli
jest) cie ozloci jesli nie bedziesz oszczedzal na tej czesci kuchni. Tu
wygoda i praktycznosc jest wysoce wskazana.

Procz komory (jesli nie ma drugiej) bardzo przydatna jest mniejsza
komora (taka 1/4 i troche plytsza lecz tez z korkiem).
Albo moga w niej ociekac przykrywki albo moze sluzyc przy obieraniu
warzyw. Zastosowan jest wiecej.

--
l...@a...pl
przesun kropke po imieniu przed NET

1. Data: 2004-01-05 10:01:54

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LeszekO" <c...@a...pl> wrote in message

> [...]
> uzytkowania odradzam. Wszystkie zacieki staja sie za bardzo widoczne.
> "Gładka" blacha uwidacznia zacieki. natomiast we wzorki jest trudniejsza

Jako posiadacz nie potwierdzam. Mam groszkowany zlew dominox i myje się on
może odrobinke trudniej niż gładki (a mam porównanie, bo gładki z kolei znam
z domu rodziców), ale różnica naprawde jest bardzo niewielka i sprowadza się
właściwie jedynie do innej techniki mycia. Natomiast na groszkowanym nie
widać rys (nie do uniknięcia w zlewie, co w przypadku gładkiego po jakims
roku uzywania wygląda już dość koszmarnie) ani nie są widoczne zacieki od
wody (a przynajmniej nie tak bardzo jak na gładkim).

> Teraz kupilbym kamienny w ciapki :)

Kamienne są bardzo dobre, ale jedynie wtedy jesli kupimy dobry, a taki z
całą pewnościa nie będzie kosztował do 350zł a raczej ponad 1350. Te
zdażające się czasem w hipermarketach kamienne za 300zł do niczego się nie
nadają.

J.>

co to moze byc?
Otwór w butelce. [crosspost]