garnki

1. Data: 2004-01-04 20:54:46

Temat: garnki
Od: "leo" <l...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
prosze o rade , jakie kupić garnki na kuchenke z płytą ceramiczną. Czy
raczej grube dno czy cienkie.
leo

1. Data: 2004-01-05 07:45:48

Temat: Re: garnki
Od: "jana" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> prosze o rade , jakie kupić garnki na kuchenke z płytą ceramiczną. Czy
> raczej grube dno czy cienkie.
> leo

Nie wiem czy grubość dna ma jakieś znaczenie. Za to wiem :) że ważne jest,
by to dno było jak najbardziej płaskie. Dlatego kupując garnki sprawdź, czy
mają (hmm... jak to nazwać?) toczone dno z takim dosyć ostrym kantem na
połączeniu dna ze ścianką. Mam nadzieję, że mnie rozumiesz :) Zazwyczaj
wtedy to dno jest podwójne.
"Pocieszę" tylko, że te idealne kosztują ok. 100zł za sztukę, choć są i
tańsze, ale za to gorsze.
Powodzenia w szukaniu i pozdrawiam
j.s.k.

1. Data: 2004-01-05 12:52:16

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupuję albo Tefale z lepszych serii (Privilege itp.) albo tzw.
profesjonalne - garnki z nierdzewki z grubym dnem, ale takim bez widocznego
łączenia. Mam co prawda kilka starszych garnków z łączonym dnem warstwowym,
ale tamte są lepsze. Wadą jest nieco dłuższe nagrzewanie, ale zaletą ( w
porównaniu z garami z cienkim dnem) - trwałość.
Dodam jeszcze, że ZAWSZE przecieram dno garnka przed postawieniem na
płycie - ze względu na ewentualne zabłąkane ziarnka cukru czy piasku.

T.

1. Data: 2004-01-05 14:04:22

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

leo <l...@h...com> napisał(a):

> Witam
> prosze o rade , jakie kupić garnki na kuchenke z płytą ceramiczną. Czy
> raczej grube dno czy cienkie.
> leo

Do płyt ceramicznych powinne być stosowane naczynia z płaskim dnem.
Chodzi tu o straty energii i niepotrzebne przegrzewanie płyty.
Patelnia z wypukłym dnem może też pomimo max. nast nie uzuskać
wymaganej temp. Nie muszę mówić jak taki sznycel wtedy smakuje :)

Jeżeli ktoś ma płytę starego typu, gdzie moc regulowana jest
skokowo to lepiej jak garnek ma cieńsze dno, gdyż wtedy szybciej
reaguje na zmienę mocy.

Z kolei mając płytę nowszą, z płynnym dozowaniem energii (Hilight,
High Light, Hi-Light, Quick-Therm, Quick Star, Halogen, indukcyjne itd)
garnki powinne mieć dno grube z jak największą pojemnością cieplą.
W tych płytach elementy grzejne nie pracują mocą ciągłą, ale przerywaną.
W garkach z cienkim dnem woda by się zaczynała gotować po czym przestawała,
i tak w kółko. Cykliczna zmiana temp. naczyń utrudnia gotowanie. Czasami
bardzo.

Zlewozmywak - wątpliwości
co to moze byc?
Otwór w butelce. [crosspost]