Zmarznięte winogrono

1. Data: 2014-05-08 18:10:30

Temat: Zmarznięte winogrono
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest jakaś możliwość uratowania przemarzniętego winogrona? W nocy było
około -4 stopni, i prawie wszystkie listki się pozwijały i widać że
obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale
poza lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew
winogrona można jakoś uratować?

2. Data: 2014-05-08 19:01:48

Temat: Re: Zmarznięte winogrono
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 May 2014 18:10:30 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale
> poza lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew

Sam się uratuje - wypuści z pąków śpiących. Tyle że o kwitnieniu/owocowaniu
w tym roku to chyba nie ma już mowy.

3. Data: 2014-05-08 19:35:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 May 2014 19:01:48 +0200, Ikselka napisał(a):

> Sam się uratuje - wypuści z pąków śpiących. Tyle że o kwitnieniu/owocowaniu
> w tym roku to chyba nie ma już mowy.

...chociaż z tym owocowaniem różnie to bywa, zależnie od odmiany i od tego,
jaki termin przymrozków i rejon:
http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&p=465
0784

4. Data: 2014-05-08 20:31:32

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-08 19:35, Ikselka pisze:

> ...chociaż z tym owocowaniem różnie to bywa, zależnie od odmiany i od tego,
> jaki termin przymrozków i rejon:
> http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&p=465
0784

Czyli jest duża szansa że winogrono odżyje... Dzięki za info. Tu
miejscowi mi doradzaja żeby obcinać przy samej ziemi, drudzy znowu żeby
wykopać z korzeniami a na ich miejsce posadzić nowe, bo z tych już nic
nie będzie.. Widać że jedni i drudzy znają się jak koza na pieprzu;-)
A co do owocowania - w tym roku miały pierwszy raz owocować po
posadzeniu. No nic, przyjdzie jeszcze poczakać na owoce.

5. Data: 2014-05-08 22:32:32

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun napisał(a):

> [...]
> A co do owocowania - w tym roku miały pierwszy raz owocować po
> posadzeniu. No nic, przyjdzie jeszcze poczakać na owoce.

Spoko - będzie dobrze. Owocowanie opóźni się troszkę i to wszystko.

6. Data: 2014-05-08 22:35:44

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-08 18:10, Trybun pisze:

> [...]
> obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale
> poza lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew

Tak wyglądały u mnie przemarznięte krzewy winorośli oraz aktinidie,
kilka dni po przymrozkach 18 maja 2012.
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/6011150566645417329?banner=pwa

Owszem odbiły, ale nie owocowały w 2013 roku ponieważ te pędy z paków
śpiących były zbyt rachityczne.

Od tamtej pory okrywam winorośle przed zapowiadanymi chłodami.
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5881639029777768609?banner=pwa

W tym roku również i nie będę ich zdejmowała do 21 maja,
bo od 17 do 20 przewidują, w moich stronach, ochłodzenia do +2 st.C.
A może będzie i mniej.

Pozdrawiam Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

7. Data: 2014-05-09 18:34:14

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]
> obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale poza
> lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew winogrona

Hejka. Winogrono, winogrona to owoce winorośli.
Jest jeszcze "winogron" czyli wersja ludowa nazwy winorośl.
Pozdrawiam przymrozkowo Ja...cki

8. Data: 2014-05-11 08:24:55

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-08 22:32, zbigi pisze:

> Spoko - będzie dobrze. Owocowanie opóźni się troszkę i to wszystko.

No, skoro tak mówisz, jednak jak na razie nic się nie dzieje:-(

9. Data: 2014-05-11 08:27:05

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-08 22:35, Krycha pisze:

> [...]
>

> W tym roku również i nie będę ich zdejmowała do 21 maja,
> bo od 17 do 20 przewidują, w moich stronach, ochłodzenia do +2 st.C.

Twoje dostało mrozu w jeszcze późniejszej fazie rozkwitu, u mnie to
zaledwie takie małe listki i grona się pokazały, a wiec teoretycznie
maja większa szansę na regenerację. :-)

Jakoś tak się złożyło że ja zupełnie zapomniałem osłonić je przed
mrozem. Osłoniłem ogórki, cukinie, krzaki lubczyku, nawet na agresty
pienne założyłem takie czapki z folii, ale jakoś nie pomyślałem o
winogronie. I tak nawiasem - z moreli także nie będę miał w tym roku
owoców. A zapowiadały się rekordowe zbiory...

10. Data: 2014-05-11 08:28:10

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-09 18:34, Dirko pisze:
> Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

> Hejka. Winogrono, winogrona to owoce winorośli.
> Jest jeszcze "winogron" czyli wersja ludowa nazwy winorośl.
> Pozdrawiam przymrozkowo Ja...cki

Wiem, jednak użyłem nazwy potocznej używanej przez Polaków. Jeszcze
wiszą na nich karteczki ze sklepu na których stoi "Winogrono", a nie
Winorośl.;-)

Mark W. Decker News | Blog
Latająca gadzina
Oprysk herbicydem. Ile muszę czekać, żeby posiać trawę?
ukorzenianie jalowca pospolitego
Sciadopitys verticillata