Zmywarka - czy da się przedłużyć wąż ?

1. Data: 2008-03-22 20:57:40

Temat: Zmywarka - czy da się przedłużyć wąż ?
Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Będę mieć używaną zmywarkę jakiś Ariston, problem w tym że w zmywarkach wąż
jest krótki a główny kranik jest jakieś 180 cm dalej.
Czy da się przedłużyć wąż od zmywarki ? słyszałem że się nie da ze względu
na jakiś zawór czy to prawda ?

2. Data: 2008-03-22 21:16:04

Temat: Re: Zmywarka - czy da się przedłużyć wąż ?
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 22, 9:57 pm, "AnUbIs" <u...@w...pl> wrote:
> [...]
> jest krótki a główny kranik jest jakieś 180 cm dalej.
> Czy da się przedłużyć wąż od zmywarki ? słyszałem że się nie da ze względu

Doprowadzający wodę można (pomijając kolejne potencjalne miejsce
awarii na łączeniu węży), nie można odprowadzającego bo może być
problem z wypchnięciem wody z niego. Tak kiedyś czytałem w instrukcji
ale było to z 10 lat temu i mogę coś mieszać.

--
ZZ@private

3. Data: 2008-03-22 21:27:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnUbIs <u...@w...pl> wrote:
> [...]
> dalej.
> Czy da się przedłużyć wąż od zmywarki ? słyszałem że się nie da

Mozna przedłużać skolko ugodno zarówno wlotowy jak i wylotowy.
Ograniczeniem długości węża wylotowego jest ewentualna różnica
wysokości (i fakt, że jeśli naprawdę chcemy poszaleć, warto dać
coś odrobinę większej średnicy i o spadek zadbać), a ograniczeń
długości dolotu w zasadzie nie ma. To co słyszałeś, to ewentualny
problem z systemem aquastop - jesli zmywarka go ma (bo nie musi),
nie można wymienić tak po prostu węża na dłuższy , tylko trzeba
przedłużyć istniejący i liczyć się z tym, że system ten
zabezpieczać będzie tylko ten fabryczny odcinek węża.

J.

4. Data: 2008-03-22 21:37:14

Od: barney <"barney[WON]"@adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> [...]
> problem z wypchnięciem wody z niego. Tak kiedyś czytałem w instrukcji
> ale było to z 10 lat temu i mogę coś mieszać.

Pisala o kraniku wiec chyba dolotowy. Mozna zrobic przedluzke z
elastycznego od kranu do weza zmywarki, nawet jak jest aquastop, troche
kombinowane ale imo da sie.
--
barney

5. Data: 2008-03-24 16:27:40

Od: "Vonski" <5...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wąż jest krótki a główny kranik jest jakieś 180 cm dalej.
> Czy da się przedłużyć wąż od zmywarki ? słyszałem że się nie da ze względu

nie
przedłużkę kupisz w kazdym sklepie (no prawie nie ma w spozywczych
)
u mnie dziala juz 3 rok i jest wszystko ok

Plyta indykcyjna teka - indukcja czy ceramiczna
Re: Przed domem
Nie działają spryskiwacze w zmywarce Bosch
talerzyk z alabastru czym skleić i wypełnić ?
Odpływ pod GEBERIT bez Geberitu