Zmywarka, klasy itp.

1. Data: 2005-01-07 00:08:56

Temat: Zmywarka, klasy itp.
Od: "CIAho" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Zdecydowaliśmy się z żoną na taką fajną maszynkę
co to pomyje gary i wytrze. ;)
W sumie to ciężki orzech do zgryzienia, bo to mniej
popularne urządzenie niż pralka automatyczna. :(
Mało informacji w sieci, a i od sprzedawców słyszy
się niewiele...

Firmę już wybraliśmy: Bosch/Siemens.
Pomimo maleńkiej kuchni - 60 cm (rodzina: 2+1 +?).
Ze względów finansowych maszyna
raczej z niższej półki. Żaden kosmos za 4k. ;)

Niestety nie wiem na co szczególnie mam zwrócić uwagę.
I tak np. każda opisana jest przez 3 klasy. Energetyczną potrafię
sobie wyobrazić lub nawet przeliczyć na oszczędności finansowe
w użytkowaniu. A co z klasą zmywania i suszenia? Mam fajną
zmywarkę na oku - Boscha klasy AAA
i o 300 zł tańszą - Siemensa BAB.
Czy ktoś mi może w prostych słowach wytłumaczyć
na czym polega różnica w suszeniu w klasach A i B?
A w myciu? Nie domywają??
Sa jeszcze tańsze: BBB. Warto dopłacić do AAA kilkaset zł?

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
Temperatury? Programy? - jakie?

Co z odpływem wody? Mam ok. 2 metry do źródła
wody i rury odpływowej. Czy będzie jakiś problem z instalacją?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

pozdry
Ciah:o)

2. Data: 2005-01-07 08:06:50

Temat: Re: Zmywarka, klasy itp.
Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com> szukaj wiadomości tego autora

Ciaho:

> Zdecydowaliśmy się z żoną na taką fajną maszynkę
> co to pomyje gary i wytrze. ;)

Dobry pomysł. U nas pojawienie się tego urządzenia w domu zakończyło
okres zastanawiania się, kto w danym momencie ma mniejszy wstręt do
umycia góry naczyń ;-).

> Mało informacji w sieci, a i od sprzedawców słyszy
> się niewiele...

Jesli znacie jakies obce języki, to poszukajcie stron z porównaniami,
np. na szwedzkich (na których my szukaliśmy) jest dość sporo porówań i
testów - myślę, że na angielskich będzie jeszcze więcej (może
pricerunner.com? Ale ja znam tylko szwedzką wersję, gdzie jest sporo
informacji).
Drugim źródłem cennych informacji było dla nas archiwum tej grupy.
Zznaleźliśmy naprawde sporo cennych informacji.

> Firmę już wybraliśmy: Bosch/Siemens.

To tak jak my, ale nie przywiązujcie sie do tego pomysłu aż tak mocno,
bo jak my dotarliśmy do sklepu i zobaczyliśmy promocję na Electroluxa,
to zmieniliśmy plany ;-)

> Pomimo maleńkiej kuchni - 60 cm (rodzina: 2+1 +?).

Popieram :-) U nas 2+2, 60tka chodzi co najmniej raz, często dwa razy
dziennie.

> zmywarkę na oku - Boscha klasy AAA
> i o 300 zł tańszą - Siemensa BAB.

nasza jest AAA, ale głównie dzięki owej promocji.

> Czy ktoś mi może w prostych słowach wytłumaczyć
> na czym polega różnica w suszeniu w klasach A i B?
> A w myciu? Nie domywają??

B w suszeniu moze nie dosuszyc naczyn do konca w trakcie wtrwanai
programu, ale mysle, ze jak otworzycie zmywarke po cyklu, to powinny
doschnąć. Nasza ma suszenie A, a i tak czasem troche wody gdzies zostanie.

Co do zmywania na A, to nasza z A domywa wszystko, nawet przyschnięte
resztki, bez programu wstępnego (zraszania). Myślę, że B też sobie poradzi.

> Sa jeszcze tańsze: BBB. Warto dopłacić do AAA kilkaset zł?

Hm, powiem tak: jakbym (obecnie - wiedząc ile daje zmywarka) miała
wybór: kupić BBB, lub wcale, kupiłabym BBB. Jeśli ta różnica w cenie
jest dla Was do zakceptowania, weźcie mocniejszą. Jak nie, to IMHO
lepiej mieć BBB, niż nie mieć żadnej.

> Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
> Temperatury? Programy? - jakie?

Jak czytałam w archiwum, że większość osób używa głównie jednego
programu, to mi się w to wierzyć nie chciało.
Obecnie sama tak robię (program 65 stopni, ca. 2 godz.), ewentualnie,
jak czegos potrzebuję szybko, to włączam krótki program bez suszenia na
30 min. Trzech innych nie używamy w ogóle.

> Co z odpływem wody? Mam ok. 2 metry do źródła
> wody i rury odpływowej. Czy będzie jakiś problem z instalacją?
Tutaj nie pomogę.

--
Magda

3. Data: 2005-01-07 09:02:37

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

generalnie popieram - bardzo komleksowy i dobry tekst

> Obecnie sama tak robię (program 65 stopni, ca. 2 godz.), ewentualnie,
> jak czegos potrzebuję szybko, to włączam krótki program bez suszenia na
> 30 min. Trzech innych nie używamy w ogóle.

z moich obserwacji wynika ze wystarcza trzy programy: normalny gdzies na
55C-70C na codzien, intensywny 70C do garów i szybki 30min - super na
imprezy i innych gosci
z tym ze w Boschu i Siemensie ten szybki tez suszy tak ze mozesz te taleze
czy szklanki zaraz podawac na stol

moi rodzice maja Bosha z mechanicznym programatorem i swietnie dziala
bezawaryjnie od 9 lat

tesciom wlasnie kupilismy Elekroluxa i tez wyglada niezle, ale ma 9
programow i nikt nie moze sie polapac ktory do czego. W koncu napisalismy
tesciom ze maja wlaczac "6" :-)

musta

4. Data: 2005-01-07 10:15:07

Od: "Marcin P." <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak czegos potrzebuję szybko, to włączam krótki program bez suszenia na
> 30 min. Trzech innych nie używamy w ogóle.

2 godziny?!? Moja kompaktowa zmywarka na najdłuższym programie chodzi 10
minut. Ale wody grzać nie musi bo sobie ciągnie ciepłą.

--
Marcin P.

5. Data: 2005-01-07 10:23:01

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]Moja kompaktowa zmywarka na najdłuższym programie
> chodzi 10 minut. [...]

A to są kompaktowe przemysłowe? ;) U mnie chyba samo suszenie trwa dłużej...
Dawaj szybciutko producenta, model i informację o skuteczności mycia i
suszenia! :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

6. Data: 2005-01-07 11:33:27

Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin:

> 2 godziny?!? Moja kompaktowa zmywarka na najdłuższym programie chodzi 10
> minut. Ale wody grzać nie musi bo sobie ciągnie ciepłą.

Tak, do dwoch, w zaleznosci od stopnia wypelnienia (100-120 minut, ona
sama reguluje).
Swoja droga, gdyby u nas byl choc jeden model z najdluzszym programem na
poziomie 10 minut, to na pewno bysmy nabyli wlasnie taki... ;-)

--
Magda

7. Data: 2005-01-07 21:15:21

Od: "CIAho" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim! Kupiona! :)
Jutro przygotowuję miejsce, a w poniedziałek
przywożą. Wybór padł na Siemensa SE24A234.
W sumie prosty model, ale chyba wszystko co najważniejsze
posiada. 3 temperatury, 4 programy, klasa BAB.
Zdecydowały finanse. Jak to w styczniu - było jakieś promo,
cięcie cen, czy jak tam zwał - no i padło na ten model.
Inne firmy w tej cenie miały gorsze klasy lub mniej
programów/temperatur.

pozdry
Ciah:o)

kuchenka Gorenje - promocyjnie :)