Re: Zmywarka, klasy itp.

From: 'madzik' <m...@t...beztego.com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Zmywarka, klasy itp.
Date: Fri, 07 Jan 2005 09:06:50 +0100
Sender: m...@o...pl@h137n2fls35o292.telia.com

Ciaho:

> Zdecydowaliśmy się z żoną na taką fajną maszynkę
> co to pomyje gary i wytrze. ;)

Dobry pomysł. U nas pojawienie się tego urządzenia w domu zakończyło
okres zastanawiania się, kto w danym momencie ma mniejszy wstręt do
umycia góry naczyń ;-).

> Mało informacji w sieci, a i od sprzedawców słyszy
> się niewiele...

Jesli znacie jakies obce języki, to poszukajcie stron z porównaniami,
np. na szwedzkich (na których my szukaliśmy) jest dość sporo porówań i
testów - myślę, że na angielskich będzie jeszcze więcej (może
pricerunner.com? Ale ja znam tylko szwedzką wersję, gdzie jest sporo
informacji).
Drugim źródłem cennych informacji było dla nas archiwum tej grupy.
Zznaleźliśmy naprawde sporo cennych informacji.

> Firmę już wybraliśmy: Bosch/Siemens.

To tak jak my, ale nie przywiązujcie sie do tego pomysłu aż tak mocno,
bo jak my dotarliśmy do sklepu i zobaczyliśmy promocję na Electroluxa,
to zmieniliśmy plany ;-)

> Pomimo maleńkiej kuchni - 60 cm (rodzina: 2+1 +?).

Popieram :-) U nas 2+2, 60tka chodzi co najmniej raz, często dwa razy
dziennie.

> zmywarkę na oku - Boscha klasy AAA
> i o 300 zł tańszą - Siemensa BAB.

nasza jest AAA, ale głównie dzięki owej promocji.

> Czy ktoś mi może w prostych słowach wytłumaczyć
> na czym polega różnica w suszeniu w klasach A i B?
> A w myciu? Nie domywają??

B w suszeniu moze nie dosuszyc naczyn do konca w trakcie wtrwanai
programu, ale mysle, ze jak otworzycie zmywarke po cyklu, to powinny
doschnąć. Nasza ma suszenie A, a i tak czasem troche wody gdzies zostanie.

Co do zmywania na A, to nasza z A domywa wszystko, nawet przyschnięte
resztki, bez programu wstępnego (zraszania). Myślę, że B też sobie poradzi.

> Sa jeszcze tańsze: BBB. Warto dopłacić do AAA kilkaset zł?

Hm, powiem tak: jakbym (obecnie - wiedząc ile daje zmywarka) miała
wybór: kupić BBB, lub wcale, kupiłabym BBB. Jeśli ta różnica w cenie
jest dla Was do zakceptowania, weźcie mocniejszą. Jak nie, to IMHO
lepiej mieć BBB, niż nie mieć żadnej.

> Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
> Temperatury? Programy? - jakie?

Jak czytałam w archiwum, że większość osób używa głównie jednego
programu, to mi się w to wierzyć nie chciało.
Obecnie sama tak robię (program 65 stopni, ca. 2 godz.), ewentualnie,
jak czegos potrzebuję szybko, to włączam krótki program bez suszenia na
30 min. Trzech innych nie używamy w ogóle.

> Co z odpływem wody? Mam ok. 2 metry do źródła
> wody i rury odpływowej. Czy będzie jakiś problem z instalacją?
Tutaj nie pomogę.

--
Magda