Znów o kwiatkach niestety

1. Data: 2002-05-07 10:41:34

Temat: Znów o kwiatkach niestety
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewiećsiła widywałem w górach, piękny on i chroniony.
Tymczasem natrafiłem na nasiona w torebce. Aż mi się nie chcialo wierzyć.
Wysiałem i nie wschodzi.:-(((( No ale ja partacz kwiatkowy jestem.
Ma ktos dzięwięćsiła z nasion z torebki??? Czegoś specjalnego on
potrzebuje???
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2002-05-07 10:47:25

Temat: Re: Znów o kwiatkach niestety
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 May 2002, Janusz Czapski wrote:

> [...]
> Wysiałem i nie wschodzi.:-(((( No ale ja partacz kwiatkowy jestem.
> Ma ktos dzięwięćsiła z nasion z torebki??? Czegoś specjalnego on

Ja mam.
Trzy lata temu wysialem do skrzynki. Jesienia sporawe sadzonki poszly do
gruntu. Zgodnie z biologia w zeszlym roku powinny zakwitnac. Niestety
kwiatow nie ujrzalem. Juz myslalem ze po nich, ale od kilku tygodni rosna
geste skupiska lisci i teraz licze na to ze skoro nie zdechly (bo to chyba
nie jest bylina tylko roslina dwuletnia) to powinny zakwitnac.
Generalnie nasiona slabo kielkuja. Z torebki wyroslo 8 siewek.
Wysiewa sie w dugiej polowie lata.
Z moich obserwacji w ogrodzie botanicznym wyglada ze dziewiecsily lubia
sie z czyms tam krzyzowac i z nowych nasion wyrastaja roslinki polmetrowej
wysokosci.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2002-05-07 11:43:31

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
> Wysiewa sie w dugiej polowie lata.
A jak wysialem teraz to co? nie mam szans by wzeszly?

> Z moich obserwacji w ogrodzie botanicznym wyglada ze dziewiecsily lubia
> sie z czyms tam krzyzowac i z nowych nasion wyrastaja roslinki polmetrowej
> wysokosci.
Tym sie bede martwil pózniej. Póki co nie ma mi sie co krzyzowac :-(((((
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2002-05-07 11:54:32

Temat: Odp: Znów o kwiatkach niestety
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w
wiadomosci
> A jak wysialem teraz to co? nie mam szans by wzeszly?
Wzejdą, bądź cierpliwy. Na wino to potrafisz czekać:)

> Tym sie bede martwil pózniej. Póki co nie ma mi sie co krzyzowac :-(((((

Wyhodowałam sobie takiego dziewięćsiła z nasion, kwitł już dwa razy, ale
faktycznie jest to tzw. dz. bezłodygowy odmiana łodygowa - i kwiat na
łodydze ok. 20 cm:-)))) Ale i tak jest śliczny, no i ma pewne interesujące
ponoć panów właściwości.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-05-07 12:04:15

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 May 2002, Janusz Czapski wrote:

> Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
> A jak wysialem teraz to co? nie mam szans by wzeszly?

Zobaczymy. Powinny wzejsc. Termin wiosenny wydaje sie byc lepszy od
letniego bo roslinki sporo podrosna i moga zdazyc w przyszlym roku
zakwitnac.

Pozdr.

D.P.

Jesli chodzi jeszcze o ciekawe "chwasty" to polecam dziewanne. Lubi suche
wapienne gleby.

6. Data: 2002-05-07 13:32:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Wyhodowałam sobie takiego dziewięćsiła z nasion, kwitł już dwa razy, ale
> faktycznie jest to tzw. dz. bezłodygowy odmiana łodygowa

Dobre! :-))))))))))))
Ale i tak jest śliczny, no i ma pewne interesujące
> ponoć panów właściwości.

Jakie? Cos bliżej proszę :-))))))))
Pozdrawiam :-)
Zaintrygowany pan Janusz