Jak walczyć z osami ?

1. Data: 2002-05-07 09:48:30

Temat: Jak walczyć z osami ?
Od: Piotr <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Co roku mam ten sam problem ! Moje piękne owoce czereśni są masowo uszkadzane przez
osy. Poradźcie jak z nimi
walczyć ?

Pozdrowienia !
Piotr Koliński
=========================
email p...@p...onet.pl
GG 1253756

2. Data: 2002-05-07 10:45:32

Temat: Re: Jak walczyć z osami ?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co roku mam ten sam problem ! Moje piękne owoce czereśni są masowo
uszkadzane przez osy. Poradźcie jak z nimi
walczyć ?

Ptaki, ptaki, ptaki.
Ale to tylko do czasu kiedy nie odczują zbyt boleśnie ukąszeń.
A najlepiej sprowadź sobie żołnę pszczołojada [tylko uwaga, zgodnie z
nazwą pożera również pszczoły], która jako jedyny ptak się ich nie boi.
Jest jeszcze trzmielojad ale to rzadkość. Ewentualnie pasożyty.
Chyba, że wytropisz gniazdo [rudawa, leśna, dachowa - łąki, stoki, murawy;
saksońska - poddasza i altanki ogrodowe] ale nie radzę zabierać się do
niszczenia jak nie wiesz jak to zrobić.
Atak 3000 wściekłych os może się źle zakończyć dla ciebie.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

3. Data: 2002-05-08 11:28:46

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@p...onet.pl> wrote in message
Witam !
Co roku mam ten sam problem ! Moje piękne owoce czereśni są masowo
uszkadzane przez osy. Poradźcie jak z nimi
walczyć ?

Może to nie pomoże czereśniom ale jakąś satysfakcję można mieć topiąc je w
całkiem sporych ilościach.
Butelki napełnione osłodzoną wodą na 2-3 cm poustawiać tam gdzie jest dużo
os - będą tam wlatywać i topić się w tej wodzie. Sposób stosowany przez
mojego ojca na działce, altance i pasiece sprawdzał się bardzo dobrze.
Pozdrowienia,
Bogusław Bielawski
Dla zwiększenia estetyki mogą to być kompozycjie z butelek z różnych kolorów
szkła. może wyjść ciekawie.

4. Data: 2002-05-10 14:21:54

Temat: Odp: Jak walczyć z osami - dygresja?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:abepsk$1he$1@news.tpi.pl...

> [...]
> os - będą tam wlatywać i topić się w tej wodzie. Sposób stosowany przez
> mojego ojca na działce, altance i pasiece sprawdzał się bardzo dobrze.

Tak mi się przypomniało na marginesie, jaki jest najlepszy i zupełnie
ekologiczny sposób na rozmaite gąsienice (owocnice na przykład). Otóż należy
wziąć róg myśliwski i zacząć trąbić pod drzewem. Podobno spadają z drzewa i
można je zebrać bezproblemowo.

A dla os może być też lekko nadpsuty sok czy kompot.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-05-10 15:08:00

Temat: Re: Jak walczyć z osami - dygresja?
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
należy
> wziąć róg myśliwski i zacząć trąbić pod drzewem. Podobno spadają z drzewa
Jestem zainteresowny. Naprawdę gdy stoisz pod drzewem i trąbisz to one
spadają :-))))))))))))))))))))))))))))))))
I jaki to ma być róg? Wystarczy by był centkowany, czy też musi być kręty
:-))

> A dla os może być też lekko nadpsuty sok czy kompot.

Ktoś mi tu dawno temu podpowiedział: butelka w 1/3 napełniona piwem
porządnie dosłodzonym cukrem.
Ćwiczyłem. Działa. Lezą do tego i wydostac się z butelki nie mogą i osy i
szerszenie, i muchy, i inne takie. Żal tylko, że czasem jakaś głupia
pszczoła też tam wpadnie.
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-05-10 20:22:07

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> I jaki to ma być róg? Wystarczy by był centkowany, czy też musi być
> kręty

jak wąż boa. I trzeba pamiętać, aby go oburącz do ust przycisnąć... :-)

> Ktoś mi tu dawno temu podpowiedział: butelka w 1/3 napełniona piwem
> porządnie dosłodzonym cukrem.

Heh, wczoraj się zastanawiałem a'propos os i chodziło mi po głowie, że
gdzieś w swoich szwabskich książkach o winoroślach o tych pułapkach
piwnych czytałem, ale że znaleźć nie mogłem, przeto się nie wypowiadałem.

> Ćwiczyłem. Działa. Lezą do tego i wydostac się z butelki nie mogą i osy
> i szerszenie, i muchy, i inne takie. Żal tylko, że czasem jakaś głupia
> pszczoła też tam wpadnie.

O, to dobrze (że działa). A, żeby równowaga była, to ze dwa, trzy pnie
można postawić koło ogródka -- i zapylacze będą swoje i mniód (jak mówi
nasze młodsze).

Pozdrawiam,
Grzesiek

Przyczepa na dzialce
Rododendron
jak wyrownac trawnik
jaka to choroba?
Ulewa zmyła mi część nasion posianej trawy... Pomóżcie !