Zostac czy wracac

1. Data: 2001-09-06 13:00:03

Temat: Zostac czy wracac
Od: Marta Wszeborowska <m...@j...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Czesc wszystkim

Przyjechala do mnie kuzynka Iwona z Kanady na wakacje i nie wie czy ma
wrocic z powrotem czy zostac w Polsce. W Kanadzie jest jej cala
rodzina- rodzice i rodzenstwo. Jest tam juz od 10 lat, ale mowi dobrze
po Polsku, bo w Polsce sie urodzila, w Gdyni. Skonczyla najlepszy
uniwersytet w Kanadzie i pracowala na uczelni przez dwa lata w
laboratorium biologi molekularnej. Chcialaby pracowac w Polsce bo
bardzo jej sie tu podoba, ma sentyment do Ojczyzny. Tam trudno znalezc
prace. Wielu Polakow z tamtad wraca i tu pracuje. Caly czas zastanawia
sie czy zostac, a czas odjazdu zbliza sie, bo bilet traci waznosc. Ma
paszport kanadyjski i Polski. Nie bedzie miala tez problemu z powrotem,
moze wrocic nawet za 10 lat. Prawde mowiac nic nie traci gdyby zostala,
moze jedynie zyskac.
Ale mimo wszystko ma dylemat. Powiedzcie co ma zrobic. W Polsce byla
trzy lata temu i tez chciala zostac, ale wtedy byla na studiach. Teraz
juz je skonczyla. Ta mysl o pozostaniu towarzyszy jej wiec od dluzszego
czasu.

Pozdrowienia,

--
Marta

1. Data: 2001-09-06 13:29:25

Temat: Też mi pytanie! [Re: Zostac czy wracac]
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wszeborowska wrote:
[..]

Oczywiście, że wracać do Kanady !
Nasz kraj nie ma przyszłości :(

pozdrawiam
Arek

--
Osobom, które dotyka problem przymusowego poboru do wojska, udzielamy
bezpłatnej i legalnej pomocy w ochronie ich planów, poprzez uzyskanie

1. Data: 2001-09-06 14:20:38

Temat: Odp: Zostac czy wracac
Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jesli jest to pytanie w formie ankietowej to ma zostac.
Homer
Użytkownik Marta Wszeborowska <m...@j...eu.org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:j...@p...elblag.sdi.tpnet.pl...

1. Data: 2001-09-06 14:36:18

Temat: Re: Też mi pytanie! [Re: Zostac czy wracac]
Od: "Mike" <C...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Astec SA <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@a...pl...

> Oczywiście, że wracać do Kanady !
> Nasz kraj nie ma przyszłości :(

Taa. Najwazniejszy jest zyciowy optymizm :-)

Roznice miedzy mentalnoscia mieszkancow wschodniej i zachodniej Europy
najlepiej chyba widac w Niemczech.

"Zachodniacy" mowia "Jestesmy najlepsi" i ida do przodu.
"Wschodniacy" - "Jestesmy do dupy" i ... nie dostaja dobrej pracy.

Tu chyba byl gdzies watek o autosugestii?

Pozdr

Mike

1. Data: 2001-09-06 16:00:59

Temat: Re: Zostac czy wracac
Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Wszeborowska"

niech zostanie na rok, potem problem sie sam rozwiąże
- wyjedzie w pośpiechu na kolejne 10 lat. :)

Marsel

1. Data: 2001-09-06 21:36:41

Od: "Rinaldo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marta Wszeborowska"
>
> niech zostanie na rok, potem problem sie sam rozwiąże
> - wyjedzie w pośpiechu na kolejne 10 lat. :)
>
> Marsel

Gdziekolwiek nie pojedziesz, zastaniesz najpierw tam samego siebie.
A otaczajacy cie swiat bedzie znowu podobny do Ciebie samego.
Rinaldo

1. Data: 2001-09-08 14:50:02

Od: b...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

Marta Wszeborowska <m...@j...eu.org> naskrobal:
> [...]
> trzy lata temu i tez chciala zostac, ale wtedy byla na studiach. Teraz
> juz je skonczyla. Ta mysl o pozostaniu towarzyszy jej wiec od dluzszego

czemu rada ludzi nieznanych Tobie - ludzi obcych,
jest w tak waznej sprawie tak wazna ?
Pomoz jej dowiedziec sie, jak szybko by tu prace znalazla...
nie wiem jak jest z praca w tym zawodzie w tych okolicach, w ktorych mieszka.
porownaj koszty zycia tu i tam...
i co wazniejsze - niech *Ona* sama stwierdzi, gdzie jej sie bardziej podoba
i czy latwiej jej byloby realizowac plany zyciowe w Polsce czy tam.
Rady w stylu ,,w Polsce nie ma przyszlosci'' sa tyle samo warte,
jak stwierdzenie, ze na swiecie jest kryzys gospodarczy.

--wb

zwiazek dwojga 2
jacy sa oszusci?
-