Zupa Cebulowa - KREM

1. Data: 2002-02-12 09:40:39

Temat: Zupa Cebulowa - KREM
Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ma ktos pod reka przepisik???
Ja mam w glowie, ale nie sprawdzany wiec wolalnym zrobic wg przepisu
sprawdzonego.

Pawel
--
׶הכביד ×ś× ×”×•×’

1. Data: 2002-02-12 10:50:57

Temat: Re: Zupa Cebulowa - KREM
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Ma ktos pod reka przepisik???
> Ja mam w glowie, ale nie sprawdzany wiec wolalnym zrobic wg przepisu
> sprawdzonego.
>
> Pawel
> --
> ׶הכביד ×ś× ×”×•×’

kawałek indyka (może być golonka)
włoszczyzna
3/4 kilograma cebuli, 3 zabki czosnku
białe wino (około 2 szklanek)
masełko
przyprawy (sol, pieprz, maggie, kostka smaku koperkowo pietruszkowa KNORRA,
wegeta, czy co tam chcesz i lubisz).

Z mięska i włoszczyzny ugotować wywar.
Cebulę pokroić na piórka, masło rozpuścić na patelni, przesmażyć cebule
pokrojoną w piórka i czosnek w plasterki, wlać białe wino, odparować, przełożyć
do wywaru, pogotować jakieś 20-30 minut. Doprawić.

Mięsko wyjąc i zjeść lub zostawić dla dziecka, włoszczyznę (albo jej część,
jeśli było dużo) zmiksować z cebulą. Spróbować, doprawić. Zrobić grzanki z
bułeczki i serka żółtego (plasterek serka na plasterek bułeczki i do piekarnika
na 10 minut).

Bardzo dobre. Jak Ci zostanie więcej, co możesz zamrozić,. Właśnie ostatnio
jadłam taką odmrażaną.

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-02-12 16:07:02

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Hadam wrote:

> Witam
>
> Ma ktos pod reka przepisik???
> Ja mam w glowie, ale nie sprawdzany wiec wolalnym zrobic wg przepisu
> sprawdzonego.

Nie jest to krem cebulowy, a raczej klasyczna francuska zupa cebulowa.
Latwo sie robi, jest pyszna i moze postac w lodowce.

Z mojego archiwum:
Zupa Cebulowa
6 srednich lub 4 duze cebule pokroic w plastry, przysmazyc na patelni,
az zloto-brazowe. Przelozyc cebule do granka. Do goracej patelni dodac
pol szklanki wytrawnego, bialego wina, zamieszac, przelac do garnka z
usmazona cebula. Nastepnie dodac do garnka 3 szklanki rosolu, lyzeczke
soli i pol lyzeczki bialego pieprzu. Dusic 20 minut.
Czerstwy, ciemny chleb pokroic na kawalki i na pol. Na dnie
zaroodpornych miseczek ulozyc po pol kawalka chleba. Zalac zupa. Zakryc
zupe plastrem sera, np. gruyere. Zapiec pod opiekaczem az ser zacznie
brazowiec miejscami. Podac natychmiast.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-13 10:04:48

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdaleno B!
Z niejakim zdziwieniem stwierdziłam, ze najwiecej przepisow z grupy kopiuję
tych podpisanych Magdalena Basset. Przyjdzie mi miec książkę kucharska MB, a
tak na marginesie: nie wydałaś już czegoś? Przepisy są sprawdzone, udają sie
zawsze , zupełnie jak u mojej ulubionej Bytnerowiczowej. Absolutnie "kupiona"Qd

1. Data: 2002-02-13 18:04:11

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

d...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> zawsze , zupełnie jak u mojej ulubionej Bytnerowiczowej. Absolutnie "kupiona"Qd

Bardzo dziekuje za mile slowa. Ciagle planuje, zapisuje, projektuje, ale
nic nie skonczone, oprocz ksiazeczki dla moich synow, ktora "wydalam" w
zeszlym roku. No coz, w koncu bedzie trzeba wysmyslic maszyne na
rozdwojenie jazni, moze to mi pomoze na wykonanie wszystkich projektow,
ktore pozaczynalam w ciagu ostatnich lat :))))

Nie mowiac o kilku swetrach z jednym rekawem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-15 19:03:05

Temat: Odp: Zupa Cebulowa - KREM
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> Nie mowiac o kilku swetrach z jednym rekawem.

Jeżeli zrobisz ten rękaw odpowiednio długi, to może być kamizelka z
szalikiem ;) Zawsze też moższesz podarować taki sweter ZOO. Słoń ucieszy się
z ocieplacza na trąbę ;))

Anka - surrealistyczna

Jogurt - a serek domowej roboty
Cośbym zjadła -pytanko tylko co???
Kokosanki
[OutCook] Nowy OutCook / zaproszenie do współpracy.
Pycha naleśniczk z kaszaniastym nadzieniem:-) [P]