Zupa cebulowa.

1. Data: 2003-04-24 20:51:55

Temat: Zupa cebulowa.
Od: "JUREK" <s...@n...ampr.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)
Czy ktos moglby mi podpowiedziec jak zrobic super zupke cebulowa ?
Nie wierze w powiedzenie w powiedzenie " po cebuli to sie kuli" i zarezykuje.
czekam na propozycje jurek

1. Data: 2003-04-24 22:55:23

Temat: Re: Zupa cebulowa.
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

JUREK wrote:

> Witam :-)
> Czy ktos moglby mi podpowiedziec jak zrobic super zupke cebulowa ?
> Nie wierze w powiedzenie w powiedzenie " po cebuli to sie kuli" i zarezykuje.
> czekam na propozycje jurek

Z mojego archiwum:
Zupa Cebulowa
6 srednich lub 4 duze cebule pokroic w plastry, przysmazyc na patelni,
az zloto-brazowe. Przelozyc cebule do granka. Do goracej patelni dodac
pol szklanki wytrawnego, bialego wina, zamieszac, przelac do garnka z
usmazona cebula. Nastepnie dodac do garnka 3 szklanki rosolu, lyzeczke
soli i pol lyzeczki bialego pieprzu. Dusic 20 minut.
Czerstwy, ciemny chleb pokroic na kawalki i na pol. Na dnie
zaroodpornych miseczek ulozyc po pol kawalka chleba. Zalac zupa. Zakryc
zupe plastrem zoltego sera. Zapiec pod opiekaczem az ser zacznie
brazowiec miejscami. Podac natychmiast.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-04-25 08:58:46

Od: " " <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

JUREK <s...@n...ampr.pl.invalid> napisał(a):

> [...]
> Czy ktos moglby mi podpowiedziec jak zrobic super zupke cebulowa ?
> Nie wierze w powiedzenie w powiedzenie " po cebuli to sie kuli" i

Hej
Ja cebulową robię tak:
W dużym garnku z grubym dnem, na dobrym maśle lub oliwce z oliwek podsmażam
kilka pokrojonych (5-6) dużych cebuli.
Robię to na małym ogni dość długo (około 40 minut) często mieszając .
Jeżeli nie mam czasu na długie smażenie to smażę tylko do miękkości i potem
do zupy dodaję łyżeczkę karmelu zrobionego zwyczajnie z cukru na patelni.
W trakcie smażenia dodaję też łyżeczkę tymianku, posiekany ząbek czosnku, i
czasem trochę szałwi.
Potem dolewam szklankę wytrawnego białego wina (najlepiej takiego trochę
lepszego bo Sophia to moim zdaniem to nie to).
Czekam aż wino trochę odparuje i zalewam rosołem z kurczaka, najlepiej takim
z samemu ugotowanym, ale jak nie mam to z kostki.
I na koniec dodaję bazylię.
Do tego robię grzanki z chleba z serem, mi najbardziej smakuje parmezan
Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2003-04-25 10:58:55

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "JUREK" <s...@n...ampr.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktos moglby mi podpowiedziec jak zrobic super zupke cebulowa ?
> Nie wierze w powiedzenie w powiedzenie " po cebuli to sie kuli" i

Zupa cebulowa.

4-5 większych cebul pokrojonych w plastry udusić z 1 ziemniakiem (też
pokrojonym) na 2 łyżkach masła i 1/2 szklanki wody. Dusić do miękkości (ok
30-40 minut). Przetrzeć przez sito dolać 2 szklanki (1/2 l) bulionu z kury.
Doprawić białym pieprzem, imbirem i solą. Na koniec (na talerz) dodać
czubatą łyżkę kwaśnej gęstej śmietany. Podawać z grzankami.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2003-04-28 11:46:44

Temat: Odp: Zupa cebulowa.
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do wcześniejszych wypowiedzi dodam:
do zupy dodaję na koniec starte jabłko. Ma niepowtarzalny smak.
Ania
[...]

sałatka
Imprezka
Jakiej firmy szpinak lubicie najbardziej?
Sernik miekki i puszysty - pyszny
Sałatę popełniłam :)