Zupa klopsikowa z pomidorkami

1. Data: 2001-08-01 06:51:02

Temat: Zupa klopsikowa z pomidorkami
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zwał tak zwał, ale zrobiłam wczoraj i była bardzo fajna.
A oto przepis, który podałam też apropos innego wątku:

ok. 20-30 dag mielonego mięska( ja zmieliłam sznycelek wieprzowy)
kabanosik (ja nie dałam, bo nie miałam pod ręką)
mała puszeczka kukurydzy (dałam 2/3 puszeczki)
cebula
pół papryki
garść makaronu
garść fasolki z puszki
parę pieczarek
3 duże pomidory
marchewka
płaska łyżka koncentratu pomidorowego (jak kto lubi)
ok. 3 łyżek mąki
sól, pieprz, papryka słodka i ostra
bazylia

Zagotować ok. litra, półtorej wody, wrzucić marchewke w kostkę i pomidory
bez skórki, pogotować z pół godziny i przetrzeć przez sito.
Zrobić klopsiki: mięsko wymieszać z małą wczesniej namoczoną i odciśnięta z
wody bułeczką i dać tyle bułki tartej, żeby można było zrobić małe kuleczki
+ sól i pieprz.
podsmażyć cebulkę i pokrojone pieczarki.
Przetarty wywar zagęścić mąką, dać płaską łychę jogurtu, wrzucić kulki z
mięcha i pieczary z cebulką i kukurydzę. Pogotować, dodać pokrojoną i
podsmażoną paprykę, fasolkę z puszki (nie podsmażać ;-)), makaron (jakieś
kolanka czy co), wrzucić pokrojonego w cienkie plasterki kabanosa i sypnąć
szczyptą suszonej .bazylii
No, i posolić sporo, popieprzyć, popapryczyć na słodko i ostro, dać troche
pieprzu cayenne albo szczyptę chili albo parę kropel tabasco.
Koniec.

Wkn