Zupa szczawiowa

1. Data: 2006-04-27 19:28:01

Temat: Zupa szczawiowa
Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam świeży szczaw. Jak z niego zrobić zupę szczawiową. Wiem jak robić ze
słoika. Ale nie wiem jak robić ze świeżego.

MP

2. Data: 2006-04-27 19:52:14

Temat: Re: Zupa szczawiowa
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <m...@...tkb.pl> wrote in message
> Mam świeży szczaw. Jak z niego zrobić zupę szczawiową. Wiem jak robić ze
> słoika. Ale nie wiem jak robić ze świeżego.
>
> MP

Wystarczy posiekać w paseczki i zagotować dodać do ugotowanych wcześniej
warzyw z ziemniakami (mogą być na mięsie), dodać jaja na twardo, śmietanę.

3. Data: 2006-04-27 20:49:44

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> [...]

Pacz Pan. Ja bym mial problem z takim ze sloika :)

> Wystarczy posiekać w paseczki i zagotować dodać do ugotowanych wcześniej
> warzyw z ziemniakami (mogą być na mięsie), dodać jaja na twardo, śmietanę.

Te warzywa i mieso to w zaleznosci od upodobania :)
W kazdym razie szczaw na wywar, a potem mozna zmiksowac - przynajmniej
ja tak robie.
No i bezapelacyjnie wlasnego chowu grzanki do tego jajca ;)

4. Data: 2006-04-27 20:56:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zbigi" <z...@s...motocykle.org> wrote in message

> [...]
> Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
> Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Radzę choc raz spróbować taki ledwie ugotowany, na granicy z zaparzeniem,
reszta musi być ugotowana. W zasadzie wystarczy przygotować resztę, a szczaw
w paseczkach dorzucić pod koniec gotowania.

5. Data: 2006-04-28 08:31:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

> Mam świeży szczaw. Jak z niego zrobić zupę szczawiową. Wiem jak robić ze
> słoika. Ale nie wiem jak robić ze świeżego.

Pewnie każdy ma swój ulubiony "model". Ja lubię, żeby taki świeży
szczaw nie był wygotowany. Czyli najpierw przygotowuję wywar
z włoszczyzny, a potem dodaję do niego surowy szczaw, przekręcony przez
zwykłą maszynkę do mięsa.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2006-04-28 14:26:49

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześc
ziemniaki pokrojone w kostkę ugotować (moze byc na kościach), w tym czasie
cebulkę drobno posiekaną zeszklic na patelni, dorzucić pokrojony szczaw i
dosłowni minute do dwóch podsmażyć z tą cebuklą. dodać do ugotowanych
ziemniaków i zabielic mlekiem jak lubisz.
Jaja tez moga byc gotowane do tego.

Katarzyna

biszkopt z crispa
schnitzel