Zupa z butternut squash

1. Data: 2006-10-04 14:07:28

Temat: Zupa z butternut squash
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno pytałam o przepis na takową, w końcu otrzymałam oryginalny wraz z
oryginalnym butternut squashem. Zupka wyszła rewelacyjnie, więc wrzucam
przepis, podejrzewam że z dyni czy innego kabaczka też może być niezła.

1. Obieramy ze skórki naszą dynię, wydrążamy pestki, kroimy w drobną kostkę.
2. Siekamy cebulę
3. Przyrządzamy rosołek, może być z kostki - w oryginale było 1,5 litra, do
nie za wielkiego warzywa lepiej wziąć mniej, żeby zupa była gęstsza
4. Podsmażamy cebulkę na miękko
5. Wrzucamy do gotującego się rosołku cebulę, pokrojoną dynię
6. Przyprawiamy - w oryginale curry, my dodaliśmy garam masalę i wyszło
super
7. Gotujemy 20-30 minut, aż dynia będzie miękka
8. Dodajemy gęstej śmietany (ilość wedle uznania)
9. Miksujemy zupę i podgrzewamy ponownie
10. Podawać z grzankami

Pycha!

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

2. Data: 2006-10-04 14:15:33

Temat: Re: Zupa z butternut squash
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"notujaca" <n...@g...pl> wrote in message

Normalna zupa-krem z dyni. Wystarcza normalny rosół na dowolnym mięsie, dla
wegów wywar warzywny, do którego wrzucamy pokrojone w plasterki kawałki
dyni - im drobniej lub cieniej - tym szybciej się rozgotuje, a więc straty
mniejsze, miksujemy na gorąco, doprawiamy pieprzem mielonym i odrobiną
strużków z gałki muszkatołowej. Na talerzu można dać na środek łyżkę masła
lub śmietany, zieleninę.
Fantastyczna zupa!!!

3. Data: 2006-10-04 15:33:16

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca napisał(a):
> [...]
> 3. Przyrządzamy rosołek, może być z kostki - w oryginale było 1,5 litra, do
> nie za wielkiego warzywa lepiej wziąć mniej, żeby zupa była gęstsza
Tu dodałabym też posiekaną dynię i razem podsmażyła z cebulą.
Lub z groszkiem ptysiowym.

4. Data: 2006-10-04 17:08:50

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eg0fri$d5v$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Prawusek" <p...@i...pl> wrote:

> "notujaca" <n...@g...pl> wrote in message
>
> Normalna zupa-krem z dyni.

Nie krem a puree.

Władysław

5. Data: 2006-10-04 17:17:40

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Nie krem a puree.
>
> Władysław

Zupy zmiksowane to w zasadzie krem - nalewa się je na głęboki talerz lub
miskę. Puree jest w zasadzie gęstsze - np. z ziemniaków i nakłada się je na
płytkie talerze.
Dla mnie może Pan nazywać je nawet brają...

6. Data: 2006-10-04 17:23:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eg0qgv$a1a$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Prawusek" <p...@i...pl> wrote:

> [...]
> miskę. Puree jest w zasadzie gęstsze - np. z ziemniaków i nakłada się je na

MOwimy o typach zup -- o zupie-krem i zupie-puree. Zupy zmiksowane to
zupy-puree, Zupy-krem oparte są o zasmażkę.

Władysław

7. Data: 2006-10-04 17:25:53

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> MOwimy o typach zup -- o zupie-krem i zupie-puree. Zupy zmiksowane to
> zupy-puree, Zupy-krem oparte są o zasmażkę.
>
> Władysław

He...he, a nie zasmażana i nie miksowana zupa z groszku zielonego, w której
nie ma już kawałków czegokolwiek?

8. Data: 2006-10-04 18:33:20

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:C1498CC0.BDFE%notujaca@gazeta.pl, notujaca wrote:
> Niedawno pytałam o przepis na takową, w końcu otrzymałam oryginalny
> wraz z oryginalnym butternut squashem.

A ja dziś przypadkiem - w wyniku małej katastrofy kuchennej musiałam
zmienić plany obiadowe - odkryłam, że puree z butternut squasha,
przyprawione na ostro cayenne i papryką, całkiem nieźle nadaje się na sos
do tortilli (wypełnionych kurczakiem i pieczarkami).

Trzeba będzie uzupełnić zawartość lodówki, bo jutro już mi żadna
kreatywność na obiad nie pomoże.

Hania
Beauty is in the behind of the beholder. [Pickles]

przepis na rogale
JESZCZE
Tahini - jak długo mogę przechowywać.
Jajka z polskiej firmy zakazane w Czechach
Re: LIKWIDACJA TVN