Żurek a barszcz biały

11. Data: 2007-04-12 17:33:19

Temat: Re: Żurek a barszcz biały
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <evl5eb$o8j$2@inews.gazeta.pl>,
"Juf" <j...@g...pl> wrote:

> Wladyslaw Los napisał(a):
>
> [...]
>
> O ile mi wiadomo, barszcz z barszczu (nie tego barszczu Sonsowskiego(?),
> pomijam cvelowo sprawę Heracleum sphondylium, bo to juz w ogóle niewypał)
> sporządzano pierwotnie, a wynalazek zupy z buraków jest chyba młodszy, ale
> mogę się mylić. Później tę nazwę przejęła zupa z zakwasu mącznego.

Zapewne tak w uproszczeniu było.

Władysław

12. Data: 2007-04-13 07:23:25

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juf" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Doszło do tego, że się pogubiłem. Pomijając definicję z wiki (

Kiedyś mi się obiło o uszy, ze różnią się maką użyta do zrobienia zakwasu.
Żurek na mące żytniej, a barszcz - biały pszennej (?) -nie wiem, nie
robiłam nigdy barszczu białego.

POzdrawiamy
Barbara i Marysia

13. Data: 2007-04-13 07:33:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
>
> Kiedyś mi się obiło o uszy, ze różnią się maką użyta do zrobienia zakwasu.
> Żurek na mące żytniej, a barszcz - biały pszennej (?) -nie wiem, nie

Ja żurek robię na płatkach owsianych z braku dobrej mąki owsianej. Dodaję
trochę mąki pszennej, aby go lekko zagęścić, przy mące owsianej nie byłoby
to konieczne.
Żurek, choć biały nie jest może być zaliczony do barszczów białych gdyż też
może być zabielony śmietaną - którą można regulować jego kwasowość.

14. Data: 2007-04-13 08:09:41

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:evnb71$3fn$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
>
> Kiedyś mi się obiło o uszy, ze różnią się maką użyta do zrobienia zakwasu.
> Żurek na mące żytniej, a barszcz - biały pszennej (?) -nie wiem, nie

Dokladnie tez tak slyszalem :-)
szperalem szperalem i.. znalazlem cos takiego:
http://nicalbonic.blox.pl/2007/03/ZUREK-CZY-BARSZCZ-
BIALY-HISTORIA-PEWNEJ-ZUPY.html

a tu cos przeczacego mojej teorii o roznicach w mace...
http://www.adamchciuk.republika.pl/przepis10.html

a tu zurek z maki... pszennej :-)
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/zupy_zur.html

15. Data: 2007-04-13 08:12:27

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kiedyś mi się obiło o uszy, ze różnią się maką użyta do zrobienia zakwasu.
> Żurek na mące żytniej, a barszcz - biały pszennej (?) -nie wiem, nie

Barszcz biały - tradycyjna polska zupa z mąki pszennej z dodatkiem
majeranku, aromatycznego czosnku i cebuli. Uzywana do zaprawiania zup
przygotowywanych domowym sposobem.

a zurek? z maki zytniej...

rozne sa przepisy... ale chyba to jest to :-)

Re: Kolacja przy świecach
jak upiec tort
zestaw do fondue
Pascha - chwalcie się - komu wyszła we właściwej konsystencji?
naleśniki z mąki kasztanowej