Zwalczanie jeżyn

1. Data: 2003-04-28 10:34:05

Temat: Zwalczanie jeżyn
Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze proszę o poradę. W jaki sposób pozbyć się dzikich jeżyn
rosnących wśród róż. Jeżyny dopiero zaczynają wyrastać. Czy można czymś
spryskać jeżyny?

Z góry dziękuję za pomoc
Emila

2. Data: 2003-04-28 10:48:59

Temat: Odp: Zwalczanie jeżyn
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik niusy.onet.pl <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b8j02g$enc$...@n...onet.pl...
> Szanowni Grupowicze proszę o poradę. W jaki sposób pozbyć się dzikich
jeżyn
> rosnących wśród róż. Jeżyny dopiero zaczynają wyrastać. Czy można czymś
> spryskać jeżyny?

Emilo droga! Sprawa jest trudna. Z jezynami jest podobnie jak z malinami.
Spróbuj poczytać w archiwum grupy jak zwalczac maliny, a jeżynom wtedy też
dasz radę.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-04-28 13:50:48

Temat: Re: Zwalczanie jeżyn
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> Szanowni Grupowicze proszę o poradę. W jaki sposób pozbyć się dzikich jeżyn
> rosnących wśród róż. Jeżyny dopiero zaczynają wyrastać. Czy można czymś
> spryskać jeżyny?

Jak je spryskasz, to nie bedzie ich mozna jesc.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-04-28 15:00:32

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rada jest prosta - dostałem taką od tutejszych znawców kilkanaście dni temu
w odniesieniu do malin, więc na pewno sprawdzi sie i przy jeżynach! Musisz
po prostu oddzielić je od reszty działki, a w szczególności od róż, zwykłym,
najprostszym betonowym murem! Zwrócić jedynie uwagę by fundament sięgał co
najmniej na metr głęboko - nie chodzi tu o ewentualne przemarzanie ale o to
by kłącza jeżyn nie przedostały sie pod zbyt płytkimi ławami fundamentowymi
na dalsze części działki! Jak widzisz sprawa jest prosta, a rozwiązanie
skuteczne i radykalne. :-))) Tylko się brac do betonowania i już! :-)))
Powodzenia życzy
Jan zbrojarz-betoniarz-maliniarz :-)))

5. Data: 2003-04-28 17:02:53

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
>
> Jak to trudna?Najlepszym antidotum na maliny i jeżyny
jest posadzenie winorośli!!!

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-04-30 08:42:52

Od: r...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

>      jest posadzenie winorośli!!!

To znaczy ze winorosl rosnie szybciej i zarosnie jezyny, maliny i roze???
Ewika

7. Data: 2003-04-30 12:52:45

Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie chcę tych jeżyn jeść (nawet chyba się nie da bo w tamtym roku nie
owocowały). Pragnęłabym żeby nie rosły wśród róż.
Pozdrawiam słonecznie
Emila

wiadomości news:Ykara.172754$JI.39570090@twister.neo.rr.com...

8. Data: 2003-04-30 18:02:50

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik niusy.onet.pl <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b8ogv0$ap5$...@n...onet.pl...
> Ja nie chcę tych jeżyn jeść (nawet chyba się nie da bo w tamtym roku nie
> owocowały). Pragnęłabym żeby nie rosły wśród róż.
> Pozdrawiam słonecznie

Jeśli jeżyny rosna wśród róż to nanieś, na ich listki, pędzelkiem roztwór
Raudnapu albo podobnego (tańszego) herbicydu. Mozna też zrobić osłonkę z
plastykowej butelki, postawić na wyrastajacej jeżynie i prysnąć do środka,
chodzi o to aby herbicyd nie dostał się na listki róż, bo będzie katastrofa.
--
Pozdrawiam, Kaśka

9. Data: 2003-04-30 18:40:56

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> plastykowej butelki, postawić na wyrastajacej jeżynie i prysnąć do środka,
> chodzi o to aby herbicyd nie dostał się na listki róż, bo będzie

Tak się zastanawiam, skoro systematycznym koszeniem udało mi się zlikwidować
pędy malin...
Może póki te jeżyny malutkie pilnować i wycinać je sekatorem spomiędzy róż?
Tyle, że to syzyfowa praca ale obyło by sie bez herbicydu...
Ja dostałam kilka dni temu piwonię. Mimo wiosennego przesadzania wygląda
dobrze, była wykopana z bardzo dużą bryła, ale jest poprzerastana irysami
syberyjskim. Łudzę sie, ze poprzez systematyczne usuwanie listków irysów
pozbędę się ich z piwoni. Obie roślinki są jak narazie 'związane' ze sobą...

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2003-05-01 08:49:48

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b8p59p$10s$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

> syberyjskim. Łudzę sie, ze poprzez systematyczne usuwanie listków irysów
> pozbędę się ich z piwoni. Obie roślinki są jak narazie 'związane' ze

Ja w ten sposób planuję pozbyć się z ogrodu skrzypu.To naprawdę syzyfowa
praca :-)).
--
Pozdrawiam, Kaśka

cegła mielona