"Zważony" krem śmietanowy

1. Data: 2007-01-08 13:40:31

Temat: "Zważony" krem śmietanowy
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Robiłam wczoraj ciasto przekładane kremem z ubitej śmietany z cukrem i
cukrem waniliowym. W czasie miksowania śmietana była super do momentu aż
nie dałam rozpuszczonej żelatyny, wtedy zrobiła się taka kaszowata.
Pierwszy raz zagęszczałam śmietanę żelatyną i teraz zastanawiam się czy
przyczyną mogło być dodanie zbyt ciepłej jeszcze żelatyny (wydawało mi sie
że jest już mniej więcej letnia)? Po fakcie stwierdzam, że ta śmietana
wyglądała o wiele lepiej przed dodaniem żelatyny i może lepiej było jej nie
dodawać zwłaszcza, że śmietana była sztywna i kolejne pytanie - dałaby radę
taka zostać bez dodania tej nieszczęsnej żelatyny?

Pozdr
Dippi

2. Data: 2007-01-08 13:42:23

Temat: Re: "Zważony" krem śmietanowy
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** dippi wrote:

> [...]
> dodaniem żelatyny i może lepiej było jej nie dodawać zwłaszcza, że
> śmietana była sztywna i kolejne pytanie - dałaby radę taka zostać bez

W odpowiedniej (chłodnej) temperaturze.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2007-01-08 17:11:16

Temat: Re: "Zważony"śmieta
Od: "Tess" <s...@s...be> szukaj wiadomości tego autora

Czesto uzywam bitej smietany do dekoracji deserow, czy ciast ( pow 30%
oczywiscie ) . Trzyma sie swietnie, poniewaz skorzystalam z rady
mistrza kucharskiego: ubita na sztywno smietane wstawiam do lodowki. Po
2 godzinach ubijam ja jeszcze - no i teraz to juz nic jej nie da
rady...chyba, ze wysoka temperatura.

4. Data: 2007-01-08 17:17:47

Temat: Re:
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi <dippi[HATESPAM]@op.pl> napisał(a):

> [...]
> dodawać zwłaszcza, że śmietana była sztywna i kolejne pytanie - dałaby radę
> taka zostać bez dodania tej nieszczęsnej żelatyny?

Po pierwsze - rozpuszczona żelatyna dodawana do śmietany nie może być
letnia, tylko chłodna. I drugi, najważniejszy trick: zawsze dodając żelatynę
do ubitej śmietany albo mieszanki śmietanowo - owocowej należy NAJPIERW
dodać 2-3 łyżki śmietany/mieszanki do żelatyny, dobrze rozmieszać i dopiero
potem połączyć z resztą śmietany/mieszanki.

Coś w rodzaju: "pamiętaj chemiku młody..."

Ania

5. Data: 2007-01-09 18:38:35

Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za rady, na pewno wykorzystam jedną z nich (na razie jeszcze mam
dylemat którą) następnym razem jak będe robiła te samo ciacho i tym razem
musi mi się udać bita śmietana.. będę próbowała aż do skutku.

Pozdr
Dippi

6. Data: 2007-01-09 18:50:26

Od: "Ż.D." <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja dodaję po prostu śmietan-fix i zawsze wychodzi super :)

7. Data: 2007-01-10 17:17:52

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ż.D. napisał(a):
> a ja dodaję po prostu śmietan-fix i zawsze wychodzi super :)
Jestem bardzo wyczulona na smaki. Wg mnie śmietan-fix znacząco
zmienia smak śmietany, raczej na niekorzyść...

8. Data: 2007-01-10 21:45:47

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):

> Jestem bardzo wyczulona na smaki. Wg mnie śmietan-fix znacząco
> zmienia smak śmietany, raczej na niekorzyść...

Z tego, co kiedyś się zorientowałam, to śmietan-fix jest zwykłą mączką
ziemniaczaną. No, może odrobinę droższą tylko ;-).

Pozdrawiam
Ewa

Piekarnik z programu Pascal gotuje
Nalewka z pigwowca