a co ze zsiadłego mleka?

1. Data: 2004-02-20 11:58:45

Temat: a co ze zsiadłego mleka?
Od: Justyna Relisko-Rybak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich serdecznie,
zostałam ostatnio obdarowana bardzo smacznym mlekiem prosto od krówki.
Mniam, żadne tam pasteryzowanie:-) mleko się zsiadło (bo ilość była
spora i pomimo szczerych chęci nie zdołałam wszystkiego wypić...) i
przydałoby się teraz coś z niego zrobić. kiedyś jadłam takie placuszki
smażone na patelni, ale nie mam zielonego pojęcia jak je zrobić. Może ma
ktoś pomysł?

pozdrawiam,
Justyna

1. Data: 2004-02-20 12:18:37

Temat: Re: a co ze zsiadłego mleka?
Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Relisko-Rybak" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam Wszystkich serdecznie,

Możesz zrobić twarożek.

A propos zsiadłego mleka, to przypomniała mi się galaretka (chyba?) ze
zsiadłego mleka, którą podawano na deser w stołówce studenckiej. Pamiętam,
że bardzo mi smakowała, ale nie wiem, jak to się robi. Może ktoś wie?
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-02-20 12:18:39

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

====
Chłodnik. Może zimą to brzmi dziwnie, ale jak masz przytulne mieszkanko i
ciepłe bambosze, to czemu nie?

waldek
====

1. Data: 2004-02-20 12:21:09

Od: Justyna Relisko-Rybak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-20 13:18, Użytkownik waldek napisał:

> ====
> Chłodnik. Może zimą to brzmi dziwnie, ale jak masz przytulne mieszkanko i
> [...]
chyba jednak zostawię to na cieplejsze dni:-))
ale dzięki
justyna

1. Data: 2004-02-20 12:27:50

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> kiedyś jadłam takie placuszki
> smażone na patelni, ale nie mam zielonego pojęcia jak je zrobić. Może
ma
> ktoś pomysł?
Ja mam taki przepis
http://glinki.com/?l=SEtG
Myślę, że śmietanę można spokojnie zastąpić zsiadłym mlekiem.

Hania

1. Data: 2004-02-20 12:58:07

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Relisko-Rybak wrote:

> Witam Wszystkich serdecznie,
> zosta?am ostatnio obdarowana bardzo smacznym mlekiem prosto od krówki.
> Mniam, z.adne tam pasteryzowanie:-) mleko sie; zsiad?o (bo ilos'c' by?a
> spora i pomimo szczerych che;ci nie zdo?a?am wszystkiego wypic'...) i
> przyda?oby sie; teraz cos' z niego zrobic'. kiedys' jad?am takie placuszki
> smaz.one na patelni, ale nie mam zielonego poje;cia jak je zrobic'. Moz.e ma
> ktos' pomys??

A przepraszam po co chcesz dobre zsiadle mleko psuc?

Fakt, ze teraz o dobre kartofelki trudnawo, ale nie przesadzajmy.
Idz do supermarketu, kup swierzy koperek, troche boczusia na skwarki, do
tego postaraj sie o mozliwie dobre kartofelki i wio!

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-02-20 13:01:55

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przydałoby się teraz coś z niego zrobić. kiedyś jadłam takie placuszki
> smażone na patelni, ale nie mam zielonego pojęcia jak je zrobić. Może ma

Schowac do lodowki, schlodzic i wypic do ziemniakow (gotowanych, czy
smazonych) a na dodatek ser bialy ze szczypiorkiem
i jak gdzies trafi sie rzodkiewka, ktore smakiem przypomina rzodkiewke, to
czesc wetrzec do sera, czesc pokroic w czastki..zalac smietana, posolic ,
wymieszac

zrobilam taki obiad (ziemniaki pokroilam a'la frytki i podsmazylam na
chrupko na patelni, na koniec posolilam i posypalam przyprawa do pieczonych
ziemniakow kamisa) rodzicom 2 dni temu i obojgu uszy az sie trzesly, tak im
smakowalo
mila odmiana po roznego rodzaju miesiwie

Marta

1. Data: 2004-02-20 13:05:02

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Relisko-Rybak" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
polewkę z zsiadłego mleka
ziuta

"to otwarta grupa i skoro ja moge tu pisac, to i scierwo tez moze."

1. Data: 2004-02-20 13:05:09

Temat: Re: a co ze zsiad^(3)ego mleka?
Od: Justyna Relisko-Rybak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-20 13:58, Użytkownik Shrek napisał:

> [...]
> Idz do supermarketu, kup swierzy koperek, troche boczusia na skwarki, do
> tego postaraj sie o mozliwie dobre kartofelki i wio!

kartofelki mam - z odległych peryferii miasta Szczecina. są Prima!
i za bardzo się nie narobię...:-)))

dzięki wszystkim za podpowiedzi
justyna

1. Data: 2004-02-20 13:26:31