a ja wiem skąd mam ślimaki :)))

1. Data: 2005-06-06 21:24:49

Temat: a ja wiem skąd mam ślimaki :)))
Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno dowiedziałam się skąd u mnie na ogródku tyle winniczków.

Kilka lat temu, kiedy jeszcze o domu nie myślała, brat poprzedniego
gospadarza otworzył w obecnym moim ogrodzie punkt skupu ślimaków.
!!!!!!!!!!!!!!

Te, które byłt za małe i przelatywały przez sito zostawały, częśc była
wynoszona na pobliskie pola, a częśc żyje sobie u mnie w ogrodzie
:)))))))))

I co, mam otworzyć punkt skupu ślimaków??

pozdr
Ania

2. Data: 2005-06-06 22:43:09

Temat: Re: a ja wiem skąd mam ślimaki :)))
Od: s...@o...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wynoszona na pobliskie pola, a częśc żyje sobie u mnie w ogrodzie
> :)))))))))
>
> I co, mam otworzyć punkt skupu ślimaków??

A czy winniczki objadają rośliny ??? Bo z mojej wiedzy wynika że one wcinają
takie rzeczy jak jaja pomrowów :) Więc kilka starałem się do siebie
sprowadzić :)
Pozdrawiam
Stach

3. Data: 2005-06-07 04:04:07

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy winniczki objadają rośliny ??? Bo z mojej wiedzy wynika że one wcinają
> takie rzeczy jak jaja pomrowów :) Więc kilka starałem się do siebie
> [...]

Winniczki objadają rosliny, ale u mnie szkody robią tylko okresowo.
Przez większość czasu wwspółpracujemy,jedzą chwasty, porzebne rośliny
zostawiają.Największe szkody robią bezskorupowe i małe żółte w skorupach.
Co kilkanaście dni sypię odrobinę mesurolu.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-06-07 14:00:55

Od: "Lunac" <Lunac(no-spamm)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" napisała w wiadomości

> Niedawno dowiedziałam się skąd u mnie na ogródku tyle winniczków.
>
> I co, mam otworzyć punkt skupu ślimaków??

Można zjeść, choć ja nie próbowałem.

Jeśli chcesz to przepis z grupy kuchnia ctr+c, ctr+v

Pozdrawiam
Lunac :-)
.
.
.
.

PRZYGOTOWANIE ŚLIMAKÓW
Po zbiorze ślimaków, są one następnie głodzone przez 5,6 dni w małych
drewnianych skrzyneczkach. Nie wolno wkładać ich do plastikowych pojemników,
gdyż podłoża z tworzywa sztucznego nie sprzyjają suszeniu.

Następną czynnością jest mycie ślimaków pod bieżącą wodą (silny strumień) i
ułożenie ich warstwowo w pojemniku przesypując każdą warstwę grubą solą.
Proces ten ma na celu oczyszczenie ślimaków.
Na koniec, oczyszczone w ten sposób ślimaki, są ponownie płukane pod mocnym
strumieniem wody a następnie wrzucane na 3 minuty do wrzątku.

Jest to skomplikowany i pracochłonny proces, dlatego niektórzy hodowcy po
kilku dniach "postu", myją je i wrzucają od razu do wrzątku. Po 3 minutach
czynność należy powtórzyć. Gdy ślimaki ostygną, mięso wyciągane jest z
muszli i wrzucane do zimnej i posolonej wody na 15 min. Aby wykorzystać
muszle, należy je umyć w roztworze z sody a następnie sparzyć."

5. Data: 2005-06-08 17:58:03

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lunac" <Lunac(no-spamm)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Można zjeść, choć ja nie próbowałem.

ja jadłam i jakiś mi specjanie nie zasmakowały :DDDDDDDDD

pozdr
Ania

A może spotkanie?
funkia